Ork WarBoss
Ork WarBoss
Aloittelin tossa örkki armeijan kasausta ja tällainen kysymys tuli eteen elikkä ostin tuossa örkkien war bossin ja nyt ihmettelen että mikä ase sillä on vasemmassa kädessä joku mato jota örkki puristelee perseestä ?
- armored walker
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Nyt täytyy kyllä ilmaista eriävä mielipide: se on bionik arm.
Perustelut:
1. Attack squigilla on oma statline ja se täytyy esittää erillisenä modelina omalla basella.
2. Codex:Orks sanoo bionic armista mm. "... or a fercious creature..." ( muistinvarainen lainaus).
...mutta eipä minulla mitään vastaan ole, jos haluat pelata sitä Atttack squigina.
Perustelut:
1. Attack squigilla on oma statline ja se täytyy esittää erillisenä modelina omalla basella.
2. Codex:Orks sanoo bionic armista mm. "... or a fercious creature..." ( muistinvarainen lainaus).
...mutta eipä minulla mitään vastaan ole, jos haluat pelata sitä Atttack squigina.
- armored walker
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Joo, vilkaisin Codex:Orksia tarkemmin ja tosiaan s.7 sanotaan selvästi, että grotit ja squigit pitää olla erillisillä baseilla, joten Attack squig se ei voine olla.Hyvä pointti muuten sulla Armored Walker. Itse olen ajatellut aina sen olevan Squigi, mutta senhän tosiaan pitää olla eri basella.
Tosin sitten Codex:Armageddonissa on just tämän Warbossin kuva, ja alla lukee: "boss with combi-shoota and attack Squig" - kuvatekstihän ei ole sääntö, mutta kuitenkin sekavaa termistön käyttöä sääntökirjassa.
Hmm...vaikka Codexi ei suoraan näin sanokaan, niin eikös Bionik Arm voi ihan hyvin olla vaikka perseeseen ammuttu käsi jonka tilalle Grotsnik on väsännyt metallista käden ja pistänyt örkkikaverin lihat päälle? Ja lisäattacki kuvaa suunnatonta voimaa joka lähtee uudesta kätösestä?daider kirjoitti:Ja codex Armageddonissa on BT Marshall Iron Halolla. Orkkien figut eivät muutenkaan ole täysin kuvaavia, esim Mad Dok Grotsnikin figulta puuttuu bionik arm.
Codex:orks sivulla seitsemän attack squig on laitettu wargeareihin niin kuin myös grotit. Collectors´guidessa taas se käsi on nimetty squig arm:ksi. En tiedä mitä pitäisi tähän sanoa, mutta sanonpahan että itse tätä kättä pidän attack squiggina vaikka ei omalla alustallaan olekkaan, sillä maagiseksi käyvällä sivulla 7 sanotaan myös: "...become part of whichever mob the character they are whit belongs to".
Kuittaan nyt niin pitkäksi aikaa, kunnes saan perustella mielipidettäni lisää.
Kuittaan nyt niin pitkäksi aikaa, kunnes saan perustella mielipidettäni lisää.
Death to the false Emperor!