Todella lohduttavaa.Slaughter Master kirjoitti:Read Murhe. Lisäksi, jos joku huiputtaa sinua, voit aina leimata kaverin maineen siellä, missä olet kauppaa tehnyt. Varmasti ei enää kukaan osta huijarilta mitään.susivaara kirjoitti:tähän mennessä huonoin kokemukseni netin kautta kaupan tekemisestä oli tutustuminen kaveriin, joka ensin halusi rahat tilille ennenkuin lähetti figut postissa, ja kun sai rahat tilille, ei lähettänyt yhtään mitään. tulin vedätetyksi. voihan se olla että tuli joku muukin, tuolla tavalla kun voi näppärästi kaupata pienet kaverinsa useampaan uuteen kotiin.
Pettymykset figukaupoissa
- figunarkki
Re: huonoin kokemukseni
Kerran erehdyin ostaan joukon space wolfeja epäselvän kuvan perusteella. Näyttivät yllättävän hyvän näköisiltä kuvassa. Paluu arkeen, kun paketti tuli. Maalikerros oli todella paksu ja valunut peittäen kaiken detailin. Itselle tullut edes mieleen että olisi maalattu vain yhdellä värillä ilman pohjamaalia. Muoviukoista en jaksa alkaa irroitella maalia. Ehkä noista tulee hyviä baseja tai jotain muuta..
On kyllä jäänyt kuvan perusteella ostaminen sen jälkeen vähemmälle. Omahan moka oli kun en kysynyt tarkemmin ja myyja hoiti kyllä ihan ok myynnin. Otin lähinnä oppikokemuksena, kun oma mielikuvitys teki tepposet. Edullisessa hinnassa lienee aina jotain takana..
Haluisko joku ostaa todella kämäsiä space wolfeja
On kyllä jäänyt kuvan perusteella ostaminen sen jälkeen vähemmälle. Omahan moka oli kun en kysynyt tarkemmin ja myyja hoiti kyllä ihan ok myynnin. Otin lähinnä oppikokemuksena, kun oma mielikuvitys teki tepposet. Edullisessa hinnassa lienee aina jotain takana..
Haluisko joku ostaa todella kämäsiä space wolfeja
Gravity is a myth, the Earth sucks too
jarruneste on ystävä - ei maksa paljoa ja poistaa maalit muoviukoista tehokkaasti
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- figunarkki
Jep, täällä on pitkä lista karuja tarinoita kamalista figuista. Klinikka pystyyn ;D. Kuinka muutat kamalat muoviklöntit taas figuiksi?Silveri kirjoitti:jarruneste on ystävä - ei maksa paljoa ja poistaa maalit muoviukoista tehokkaasti
Jarrunesteen kanssa kannattaa kuitenkin olla varovainen. Jos figut lilluvat liian kauan nesteessä muovit alkavat pehmenemään.
1-2 vuorokautta on riittävä liotusaika eikä silloin ne vielä hirveästi pehmene - ainakaan itselläni ei näin ole käynyt.figunarkki kirjoitti:Jarrunesteen kanssa kannattaa kuitenkin olla varovainen. Jos figut lilluvat liian kauan nesteessä muovit alkavat pehmenemään.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
- figunarkki
Näin on. Jätin kokeeksi muovifigun 5 päiväksi lillumaan niin silloin oli havaittavissa pehmenemistä.Silveri kirjoitti:1-2 vuorokautta on riittävä liotusaika eikä silloin ne vielä hirveästi pehmene - ainakaan itselläni ei näin ole käynyt.figunarkki kirjoitti:Jarrunesteen kanssa kannattaa kuitenkin olla varovainen. Jos figut lilluvat liian kauan nesteessä muovit alkavat pehmenemään.
[OT]Ainakin Dot-4 jarrunesteessä on muovifigu kestänyt muutaman viikon eikä tunnu edes missään... Mutta yleensä jarrunesteessä olleet figut on saanut ottaa pois jo noin tunnin päästä putsattavaksi.[/OT]1-2 vuorokautta on riittävä liotusaika eikä silloin ne vielä hirveästi pehmene - ainakaan itselläni ei näin ole käynyt.
Lormo.
- The Captain
- Valvoja
Jos palaamme takaisin pettymyksiin. Itse olen varsin yllättynyt siihen, ettei pettymyksiä ole sattunut tämän enempää. Sotussa nyt kuitenkin kohtuullisen aktiivisesti ilmoitellaan figuista, joten kuvittelisi siellä vähän enemmän sattuvan. Vai olemmeko me oikeasti näin fiksuja ihmisiä sopimaan asioista, ettei kenellekään jää paha maku suuhun.
Jossakin vaiheessa hommasin lopettelevilta kavereilta pilkkahintaan muutamankin armeijan ja pyöräyttelin ne vaihtokauppojen kera jonkinmoisella voitolla sopivammiksi figuiksi. Muutenkin on viime vuosiin saakka tullut suosittua käytettyjä figuja ja kymmenessä vuodessa on aika monta kauppaa ehditty tehdä... Silti vain YHDEN ihmisen kanssa on ollut ongelmia.
Pääasiassa olen toki vältellyt muksuja ja kirjoitustaidottomia, kirjoittanut tarkkoja kuvauksia asiallisesti ja parhaani mukaan edellyttänyt samaa kauppakumppanilta. Postiennakkoon tai muuhun vastaavaan varmisteluun en ole vuosiin joutunut turvautumaan, ja ihan hyvin ovat kaupat sujuneet ilman kuviakin.
Tuo yksi ainoa kelvoton kaupustelija keksi lähettää metallifiguja vahvistamattomassa kirjekuoressa ja suuri osa katosi matkalla. Saatiin asia sovittua, mutta siinäkin vaiheessa korvaukseksi luvatuissa figuissa oli pientä epämääräisyyttä. Ihan järkeenkäypiä sekaannuksia, esim. 2nd ed CSM autocannon on lascannoninkin näköinen. Päänvaivaa ja harmiahan siitä oli, mutta epärehellisyydestä ei ollut kyse, vain (runsaasta) huolimattomuudesta.
Yhteenkään huijariin en siis ole kymmenessä vuodessa törmännyt. Ei huono saldo. ;)
-Touko
Pääasiassa olen toki vältellyt muksuja ja kirjoitustaidottomia, kirjoittanut tarkkoja kuvauksia asiallisesti ja parhaani mukaan edellyttänyt samaa kauppakumppanilta. Postiennakkoon tai muuhun vastaavaan varmisteluun en ole vuosiin joutunut turvautumaan, ja ihan hyvin ovat kaupat sujuneet ilman kuviakin.
Tuo yksi ainoa kelvoton kaupustelija keksi lähettää metallifiguja vahvistamattomassa kirjekuoressa ja suuri osa katosi matkalla. Saatiin asia sovittua, mutta siinäkin vaiheessa korvaukseksi luvatuissa figuissa oli pientä epämääräisyyttä. Ihan järkeenkäypiä sekaannuksia, esim. 2nd ed CSM autocannon on lascannoninkin näköinen. Päänvaivaa ja harmiahan siitä oli, mutta epärehellisyydestä ei ollut kyse, vain (runsaasta) huolimattomuudesta.
Yhteenkään huijariin en siis ole kymmenessä vuodessa törmännyt. Ei huono saldo. ;)
-Touko
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
Ostin toissa vuonna Huuto.netistä jälkikäteen ajateltuna epäilyttävän oloiselta myyjältä (todella surkea kirjallinen ilmaisutaito, juuri niinkuin useimmat alle-10-vee sotunkäyttäjät) pari "maalattua" ja "hyväkuntoista" river trollia. Menin maksamaan vielä aika hyvän hinnan, tyhmä kun olin. Peikot näyttivät siltä kuin ne olisi ensin dipattu vihreään lateksimaaliin ja sen jälkeen paiskottu ympäri betoniseiniä - kädet, jalat, nuijanvarret ym. olivat murtuneet. Maali ei lähtenyt irti tolulla, jarrunesteellä, asetonilla eikä raaputtamallakaan meinaa onnistua. Tuo onneksi taitaa olla ainoa todella katkerasti katumani kauppa.
Olen tehnyt sotussa ja huuto.netissä molemmissa kymmenittäin täysin onnistuneita figukauppoja. Vedätykseen en ole törmännyt kuin kerran, ja silloinkin maksamani tuote loppujenlopuksi tuli (3kk myöhässä) kun lopulta uhkasin rikosilmoituksen tekemisellä - jonka olisin myös käynyt tekemässä. Tässä tapauksessa ei kuitenkaan ollut figuista kyse vaan airsoft-tuotteista...ja kyllä, todella huonoa suomea kirjoitti tämäkin henkilö.
Olen tehnyt sotussa ja huuto.netissä molemmissa kymmenittäin täysin onnistuneita figukauppoja. Vedätykseen en ole törmännyt kuin kerran, ja silloinkin maksamani tuote loppujenlopuksi tuli (3kk myöhässä) kun lopulta uhkasin rikosilmoituksen tekemisellä - jonka olisin myös käynyt tekemässä. Tässä tapauksessa ei kuitenkaan ollut figuista kyse vaan airsoft-tuotteista...ja kyllä, todella huonoa suomea kirjoitti tämäkin henkilö.
Mikä ei tapa, se mutatoituu ja yrittää uudelleen.
Laitetaanpa välillä vähän myönteisempääkin kokemusta vastapainoksi pettymyksistä.
Toisen roska on toisen arvotavaraa. Tämän koin tänään.
Olin jo jonkin aikaa suunnitellut hankkivani eräitä figuja ja tänään sitten sattumalta minulle tarjottiin suunnilleen sellaisia, mitä vähän niinkun kaipailinkin. Katsastin ukot paikanpäällä ja tarjosin mielestäni sopivan hinnan ukoista. Ilmeestä näin, ettei myyjä tainnut odottaa puoliakaan siitä summasta
No minulle ne olivat arvotavaraa, vaikka hänelle ehkä lähempänä junkkia. En pettynyt kauppoihin, eikä varmasti hänkään. Pikkunen harmistus se tietenki on, kun oisin varmaan halvemmalla saanut ne ukot, mutta se on sitä pisnistä 
Toisen roska on toisen arvotavaraa. Tämän koin tänään.
Olin jo jonkin aikaa suunnitellut hankkivani eräitä figuja ja tänään sitten sattumalta minulle tarjottiin suunnilleen sellaisia, mitä vähän niinkun kaipailinkin. Katsastin ukot paikanpäällä ja tarjosin mielestäni sopivan hinnan ukoista. Ilmeestä näin, ettei myyjä tainnut odottaa puoliakaan siitä summasta
Luumumehu on soturien juomaa
- Pink Knight
Itse olen muutamat kaupat tehnyt Sotun kautta ja olen ollut 99% tyytyväinen. Yksi kauppa oli, johon en ihan tyytyväinen ollut, sillä osia puuttui, eikä figujakaan ihan ollut sovittuja määriä, mutta ei haittaa ihan älyttömästi, sillä sekin armeija rojekti on syväjäädytetty tällä hetkellä, enkä niistä ihan älytöntä hintaa maksanut. Muuten olen törmännyt vain hyviin kauppiaisiin, mitä nyt pari myyjää hävinnyt kesken YV- hinnanhieronnan. Kuitenkaan en vielä ole yhtäkään figua malttanut myydä, jotenkin aina on semmoinen fiilis, että nyt pitäis kyllä tuosta ja tuosta luopua, mutta sitten kun olen myynti ilmoa rustaamassa, ei sitten enää raaskikkaan. Ehkä pitäisi tässä lähi aikoina terästäytyä ja pistää liskoja, delffejä ja OG:eetä myyntiin, jotta saisi lisää rahaa welffejä ja IG:eetä varten.
Mutta kaiken kaikkiaan yllättävän vähän on kaiken maailman huijareita täällä figupiireissä ja hinnatkin ovat hyviä. Esim. kun vertaa vaikka käytettyjen ratsastustavaroiden ostajiin ja myyjiin (siskoni ratsastaa intohimoisesti, ja on sitä touhua tullut seurattua aika läheltä), joissa on jos jonkinlaista säätäjää ja huijaria.
Mutta kaiken kaikkiaan yllättävän vähän on kaiken maailman huijareita täällä figupiireissä ja hinnatkin ovat hyviä. Esim. kun vertaa vaikka käytettyjen ratsastustavaroiden ostajiin ja myyjiin (siskoni ratsastaa intohimoisesti, ja on sitä touhua tullut seurattua aika läheltä), joissa on jos jonkinlaista säätäjää ja huijaria.
Bronzed flesh on vähän tummempi kuin suomalaisen väri, veikkaisin jotain thaimaalaista. Dwarf flesh on enemmän ihmisen värinen. --Jubee
- nomic
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Huru-ukko@: hmmph... sinäkös ne oneposer örkit ja grotit nenäni edestä veit... :\. YV puolituntia viimeisen upin jälkeen ei ollut näemmä tarpeeksi nopea.
Noh asiaan, itse olen muutaman kymmentä kauppaa sotun kautta tehnyt, sekä myynyt että ostanut, eikä mieleen yhtäkään varsinaista pettymystä tule. Mitä nyt joskus figut on olleet selvästi myyjän kuvausta huonommassa kunnossa mutta ei kuitenkaan liian radikaalisti. Joskus on unohtunut paketista joitain osia/figuja mutta samantien ovat nekin perästäpäin tulleet.
Sotu on kyllä ihan kohtuullisen hyvä paikka vanhempienkin figujen metsästämiselle, kun ei vielä oikein ole eBay:n kanssa säätämiseen uskallusta. Kyllä se myynti-ilmojen tarkastaminen ~5 kertaa päivässä tuottaa aina välillä tulosta...
Noh asiaan, itse olen muutaman kymmentä kauppaa sotun kautta tehnyt, sekä myynyt että ostanut, eikä mieleen yhtäkään varsinaista pettymystä tule. Mitä nyt joskus figut on olleet selvästi myyjän kuvausta huonommassa kunnossa mutta ei kuitenkaan liian radikaalisti. Joskus on unohtunut paketista joitain osia/figuja mutta samantien ovat nekin perästäpäin tulleet.
Sotu on kyllä ihan kohtuullisen hyvä paikka vanhempienkin figujen metsästämiselle, kun ei vielä oikein ole eBay:n kanssa säätämiseen uskallusta. Kyllä se myynti-ilmojen tarkastaminen ~5 kertaa päivässä tuottaa aina välillä tulosta...
Eipä ole minulla menneet sotu kaupat kohdalleen billboxin kanssa, (saa nypätä turpaan jos tuntee) sovittiin vaihtokaupoista keväällä. Lähetin sitten reilun paketin lorppi figuja kuten sovittu oli. Kun siten vartoilin vasta lähetystä, ensin tuli jotain soperrusta siitä, kun ei ole kaupunki lähellä, eikä ole rahaa , muutama anteeksi pyyntö, ja ei olesittemmin kuulunut kaverista mitään. Kun on selvästikkin alaikäinen kyseesä eihän sille mitään voi.
commodore 64
Itselläni ollut kohta jo vuoden, koska figuinnostus laantui yhdessä vaiheessa, onkohan ne siellä enää.The Captain kirjoitti:Minulla on jokunen muovifigu lillunut kuukausia jarrunesteessä, ja ihan hyviä ne ovat vieläkin.figunarkki kirjoitti: Näin on. Jätin kokeeksi muovifigun 5 päiväksi lillumaan niin silloin oli havaittavissa pehmenemistä.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Mikäli kukaan ei ole niitä hakenut niin kyllä.Junkkeli kirjoitti:Itselläni ollut kohta jo vuoden, koska figuinnostus laantui yhdessä vaiheessa, onkohan ne siellä enää.The Captain kirjoitti:Minulla on jokunen muovifigu lillunut kuukausia jarrunesteessä, ja ihan hyviä ne ovat vieläkin.figunarkki kirjoitti: Näin on. Jätin kokeeksi muovifigun 5 päiväksi lillumaan niin silloin oli havaittavissa pehmenemistä.
Itselläni on ollut vasta noin 5 tai 6 viikkoa, ja pitäis kait käydä lisäämässä sinne viellä pari.
Pari kertaa olen figuja käynyt kattomassa, ja kun kurkistin niin kauhistuin: Ei kai vaan figun muovi ollut sulanut! Ei se ollut, se oli maalia (en ole harjannut niitä puhtaaksi kun on figunpuhdistushammasharja kateissa. Tuntomerkit: Soon punanen ja sen karvoissa on jotain epämääräistä punaista sössöö).