"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Armyni Fanaticiin!

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Elrontti

Armyni Fanaticiin!

Viesti Kirjoittaja Elrontti »

Pahat:Isengard:Legions of White Hand

Uruk-hai Captain
-Heavy armour
-Shield
60pts

2x Uruk-hai Captain
-Heavy armour
110pts

Uruk-hai Shaman
50pts

3x Uruk-hai Berserkers
45pts

6x Uruk-hai warrior
-Crossbow
66pts

16x Uruk-hai warrior
-Shield
160pts

11x Uruk-hai warrior
-Pike
110pts

Might:7
Massa:35
Jousia:Sopivasti
Yhteensä:601pts

Pitäisi kai irrota täydet teemapinnat vai? Ja muitakin mielipiteitä, kiitos.

Hyvät:Kääpiöt:Erebor

Murin ja Drar
150pts

Dain Ironfoot
125pts

Dwarf Banner
38pts

9x Khazad Guard
99pts

10x Dwarf Warrior
-Shield
90pts

5x Dwarf Warrior
40pts

6x Dwarf Warrior
-Dwarf Bow
54pts

Might:9
Massa:30
Jousia:Sopivasti
Yhteensä:596pts

Tästäkin pitäisi sitten kai irrota täydet teemat? Kun Murin ja Drar on Fanaticin Lotr sääntöjen mukaan kuuluvat myös Ereboriin. Muitakin mielipiteitä, kiitos.
Viimeksi muokannut Elrontti, Ma 25.09.2006 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pikku-Make

Viesti Kirjoittaja Pikku-Make »

No ainakaan minun melestäni ei Murin ja Drar ja Dain (joka siis eli kauan myöhemmin kuin Murin ja Drar) eivät sovi samaan listaan mutta jos siitä ei välitetä niin tykkään molemmista listoista kovasti mutta voisit tasata noi Uruk Hait että shieldejä olisi yhtä monta kuin pikejä.
Gmail kutsuja tarjolla!
Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

Samaa mieltä, lisää pikejä peliin, jos vain saat.Dainin voisit vaihtaa kapteeniin ja massaa lopuilla pisteillä, vaikka banneri jos et halua hirveästi rahaa kuluttaa.Muuten näyttää aika perus listoilta.
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Pikku-Make kirjoitti:No ainakaan minun melestäni ei Murin ja Drar ja Dain (joka siis eli kauan myöhemmin kuin Murin ja Drar)
Mistäs näin keksit...? Kyllä ne eli ihan samoihin aikoihin.
Phil Kelly says "No!"
Githoniel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Githoniel »

Ei niitä jousia ole "sopivasti" kummassakaan listassa. 10 Jousta vähintään listaan, jos yhtään.
Listat kaatuvat kummatkin siihen, että massavaje on liian iso. Pikkuvirheitäkin löytyy mm. kahdella uruk-hai kapteenilla ei näyttäisi kilpiä olevan. Jos pidät listasi oikeasti tällaisena, et voi odottaa kovin monta voittoa Fanaticissa. Mutta paras opetella asia varmaan kantapään kautta ja mennä fanaan leikkimään. Listojen rakentaminen sujuu sitä paremmin, mitä enemmän pelaa, ja Fanatic on elämys jo sinänsä. Onnea kuitenkin peleihin...

Itse joudun jättäytymään pois, koska reissu maksaisi minulle 50e:n tietämillä, eikä ole rahaa... :(
Sieni ei ole kasvi.
Elrontti

Viesti Kirjoittaja Elrontti »

Githoniel kirjoitti:Ei niitä jousia ole "sopivasti" kummassakaan listassa. 10 Jousta vähintään listaan, jos yhtään.
Listat kaatuvat kummatkin siihen, että massavaje on liian iso. Pikkuvirheitäkin löytyy mm. kahdella uruk-hai kapteenilla ei näyttäisi kilpiä olevan. Jos pidät listasi oikeasti tällaisena, et voi odottaa kovin monta voittoa Fanaticissa. Mutta paras opetella asia varmaan kantapään kautta ja mennä fanaan leikkimään. Listojen rakentaminen sujuu sitä paremmin, mitä enemmän pelaa, ja Fanatic on elämys jo sinänsä. Onnea kuitenkin peleihin...

Itse joudun jättäytymään pois, koska reissu maksaisi minulle 50e:n tietämillä, eikä ole rahaa... :(
Minulla sattuu olemaan kaksi kapua joille ei ole olemassakaan kilpeä, toiseksi minusta massaa on ihan mukavasti. Ja tähän asti kukaan ei listaa ole haukkunut ja aina kun lukee sinun kommenttejasi muitten armeijoista niin ne eivät yleensä ole muuta kuin jotain negatiivista. Ja jousia sopivasti sanoilla tarkoitin lähinnä ettei niitä ole yli 33%.
banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo »

No on tossa silleen vähän massaa kun mun wood elffeilläkin on enemmä (10 enemmän). Ja ne kuitenkin myös ampuu kovempaa ja enemmäm.
Gondorin Marko

Viesti Kirjoittaja Gondorin Marko »

Kelpo listoja molemmat. Sopisivat melko hyvin omaankin pelityyliin. Jousia on mukavasti kuten sanoit. Niillä voi yrittää ottaa woundeja pois kaikkein vaarallisimmalta kohteelta. Valtaosa jengistä sitten vaan vauhdilla lähitaisteluun niin ei vastustajakaan ehdi saada jousillaan mitään merkittävää aikaiseksi. Liput on tosi jees, kunhan ne muistaa pitää hengissä mahdollisimman pitkään.

Aina kun joku väittää listaa huonoksi ja mainitsee taikasanan massa, ohitan kyseiset kommentit vauhdikkaasti. Massamiesten puheet on taistelukentällä todistettu vääriksi kymmeniä kertoja. Hyvä lista ei tarvitse aina niitä äijiä niin tolkuttomasti. Sulla esim. hyvä deffa, iso mightimäärä ja liput korvaa hyvin joukon pienuutta molemmissa listoissa. 4x4 pöydällä harvoin yli 30 figua per puoli pääsee kuitenkaan lähitaisteluun. Maastoa hyväksikäyttämällä todella iso armeija voi jopa olla altavastaajana kun trappeja on helppo luoda. Eihän skenuissakaan pääosin ole tarkoitus tappaa mahdollisimman paljon vastustajia - on niitä muitakin voittoehtoja.

Vertailun vuoksi omassa pahislistassani on 31 figua. Valtaosalla jengistä vieläpä deffa 4 joten saattaa välillä tulla pahasti turpiinkin. Sillä nyt lähdetään kuitenkin kokeilemaan. (Lista meni viime hetkellä uusiksi kun huomasin etten saa mitenkään Spider Queenia ja Troll Chieftainia samaan armeijaan. Toinen oli tiputettava. nyyh)
"The unit attacked on the back do not enjoy the protection of their shield."
Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

Ei niitä jousia ole "sopivasti" kummassakaan listassa. 10 Jousta vähintään listaan, jos yhtään.
Ei se lista ole ainut, joka tässä pelissä merkistsee. Ei niitä jousia aina tarvitse maksimoida jotta niistä hyötyy. Muistaakseni ammuin pelissämme tampereella 12:ta varsijousi urukillani noin 3 kertaa ja voitin silti. Ntylin mietin, että otanko pahislistaani 12 varsijousta vai vain kourallisen, jolla sitten ammun sankareiden hevosia yms.
Mitä urukkikapteenien kilpiin tulee, niin pahisilla on harvoin väliä onko defence 6 vai 7 koska suurin osa hyviksistä lyö voimalla 3.
Minä luulin, että se oli jo selvillä, että massa ei ole välttämättömyys listalle. 30-35 figua on ihan hyvä määrä eliittilistalle ja urukit ja kääpiöt ovat mielestäni eliittiä. Omissa listoissani Gondorilla on 36 figua ja Rautapihalla 38, näin esimerkin vuoksi. Ja huonoin sijoitus niillä ikinä on kuudes, tämäkin viime vuoden Fanaticissa. Kyseistä kääpiölistaa massan puute tosin saattaa vaivata, sillä kääpiöt ovat hieman hitaan puoleisisia, jos haluat lisää massaa vaihda banner massaksi, mutta itse pitäisin tuollaisena.

Itse listoista sen verran, että mielestäni molemmat ovat toimivia peruslistoja, joissa en näe suurta muutoksen tarvetta. Ota kuitenkin, ylijääneillä pisteillä noille varusteettomille kääpiöille kahden käden aseet(oletan, että figut ovat juuri kahden käden aseilla varustettuja). Vaikka et koskaan käyttäisi, niitä niin ovatpahan pisteet ainakin käytetty.
Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

Samaa mieltä olen Gondorin Markon kanssa.Itse pelasin kerran pelin, jossa minulla oli muutamia haltioita ja vastustajalla suurempi määrä urukkeja.Keskellä oli joki, jonka yli meni silta ja minä jäin sillan toiselle puolelle vastaanottamaan urukkeja.Silta oli vain kahden modelin levyinen, joten minulla oli aina vastassa vain yksi urukki + kaksi mahdollista pikeä ja joka vuoro käytiin vain kaksi taistelua.Ammuin haltsuillani sillalla olevia ja Elrond hoitele tukijan avulla taisteluita.Urukit etenivät hieman, mutta pystyin pistämään taisteluun vielä lisää haltioita, kun urukit joutuivat tyytymään siihen pike tunkeensa (, mitä ammuin aika ahkerasti).

Aika epäreilu matsi oli, mutta noin esimerkkinä vaan annoin.
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
miQ

Viesti Kirjoittaja miQ »

no itse olen kauhusta kankeana kun näen nuo listat. minun armeijani ei tuota armeijaa voita massan avulla (ehkä mahdin avulla ) ja kun inhoan kääpiöitä sen takia että häviän niille jok ikinen kerta (tosin en ole pelannut dol guldur listallani kääpiöitä vastaan) ja isengardin varsijouset on hallaa samoojilleni. minä olen sitä mieltä ettei massalla voiteta tätä peliä (esim boro , ara , leego , gimli,tekee aika suurta tuhoa suurtakin armeijaa vastaan)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Armeijalistat”