"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Citadelin maalipurkkien korkit!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Vieras

Citadelin maalipurkkien korkit!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eli tämmönen kysymys joka on jo monta kertaa unohtunut pistää ylös...

Niin miten pidätte Citadelin maalipurkkien korkin kierteet puhtaana, sillain
ettei niitä tarvi vääntää hikipäässä auki?

P.S. Olen huomannut että jos korkki on juuttunut sen saa auki helposti kun kumauttaa pari kertaa korkkia nyrkillä sillain kun sen korkin toinen pää on esim. pöydän kulmalla. :)
Viimeksi muokannut Vieras, Ma 07.04.2003 15:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
crow

Viesti Kirjoittaja crow »

ei käännellä sitä korkkia sillon ku se ei oo purkissa kiinni. Jos sitä kääntelee maalia voi valua korkin kierteisiin.mä en oo ikinä onnistunu siinä.Mulla kaikki korkit on aina jumissa. :D
DranoeL

Viesti Kirjoittaja DranoeL »

joo mä vähän kämmäsin korkkien kaa.. yritin avata sellasta ja sitte koko maali purkki kaatu ja maalit meni noihin crowin mainitsemiin kierteisii. Tyhmänä poikana en tietenkään niitä sieltä pyyhkinyt ja nyt purkki on ihan jummissa.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Hankkikaa pojat kunnon pihdit. Kyllä ne purkit jumittuu vaikka kuinka varoisi, mutta kun oikein kunnolla ensin rutistaa pihtien kanssa ja sitten vääntää sen korkin auki niin kyllä pitäisi purkkien taas aueta. Ihme naputtelu on ihan elffitouhua verrattuna pihtien ja raan voiman käyttöön.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Kainuh

Viesti Kirjoittaja Kainuh »

oon huomannu että purkin saa helposti auki kun korkki on jumissa jos pistää purkelon vähäksi aikaa kuuman veden alle kuivaa ja vääntää hieman aukee kun vettä vaa...
Se pitää vaan hallita.
Nightbringer

Viesti Kirjoittaja Nightbringer »

Nuo purkkien kannet on kyllä ärsyttäviä. Kiinni kovettuneen purkin avaan yleensä puukon avustuksella. :wink: Hermot menee kun kädet punaisena yrität avata maalipurkkia. :x
Who is this irresistible creature who has insatiable love for the dead?
Nimbus
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nimbus »

VJ kirjoitti:Ihme naputtelu on ihan elffitouhua verrattuna pihtien ja raan voiman käyttöön.
Kyllä se naputtelukin toimii ihan hyvin. Saattaa vaan heräillä muut jos sitä tekee kahdelta yöllä :D
Miten ihmeessä te muuten sitten sekoitetatte sen maalin, jos ette sitä ravistele?
Those who advance blind find trouble
Victory allways lurks in corners
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

VJ kirjoitti:Hankkikaa pojat kunnon pihdit. Kyllä ne purkit jumittuu vaikka kuinka varoisi, mutta kun oikein kunnolla ensin rutistaa pihtien kanssa ja sitten vääntää sen korkin auki niin kyllä pitäisi purkkien taas aueta. Ihme naputtelu on ihan elffitouhua verrattuna pihtien ja raan voiman käyttöön.
Ei muuten jumitu. Ite pidän ne AINA suorassa, ja kun avaan purkin ekan kerran, pesen korkin ihan puhtaaksi. Sitten ku ne purkit on aina suorassa, ei maalia mee kierteisiin ja mulla aukee korkit AINA suorilta. Syy tähän: maalia ei ole kierteissä ;)
Miten ihmeessä te muuten sitten sekoitetatte sen maalin, jos ette sitä ravistele?
Tikulla?
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Kun olin tuolla lahdessa pelailemassa nii kuulin s2pidilta hauskan tarinan :wink:
Tää oli yrittäny avata hiki otsalla jotain jumittunutta purkkia, sit se oli pistäny liikaa voimaa peliin nii silt oli menny kaks sormea pois paikaltaa :D !!!! Oli kuulemma sit ihan ite vetäny ne sormet takas paikalleen... :wink:
"If it bleeds, we can kill it."
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Tästä oli kauan aikaa sitten piiitkä keskustelu... Minnekköhän se on joutunut??
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
nando

Viesti Kirjoittaja nando »

Ensimmäinen kosketus tänne foorumille. Oon vasta alottelija koko maalaa-ja-kokoa touhussa, mutta jonninverran oon jo maalaillutkin.
Ite ainakin oon huomannut, että maalipurkkien kanssa saa taistella. Yksi keino, mitä käytän, on että veistelen purkin reunaan jäänyttä kuivaa maalimönjää ihan mattoveittellä poies. Kannen pesu ja puhdustus tikulla on myös silloin tarpeen. Juu ei niitä ravistella kannata.
Tulipahan nyt ensimmäiset turinatkin sitten turistua :)
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Ittelläni olis vinkki tohon maalin kuivumiseen (joka on myös ongelma kitadelin purkeissa), eli otette sellaisen pienen kuulan (niinkun spray purkeissa) ja laitatte sen purkkiin. Sitten vaan aina ravistellaan säännöllisesti. Maali sekoittuu todella paljon paremmin ja pysyy kunnossa.

[EDIT:] Kun purkkia ravistaessa ei kuulu kuulan kolisua purkkia vastaan, kannattaa sinne lisätä vettä.

Dae

Viesti Kirjoittaja Dae »

Hmm.. minä olen availlut purkkejani terävän pienen veitsen kanssa. Pitäisi olla kuva että osaisin selittää. :| Taitaahan se jonkin verran purkkeja vahingoittaa, mutta aukeavat ne sentään nopeasti. Uusien purkkien kanssa voisi kokeilla pitää korkit täysin puhtaina. =)
Well, I know there is no true me. I am only inside of people who know my existence.
- Lain
Zerath

Viesti Kirjoittaja Zerath »

Tosimies käyttää purukalustoa. :D Ja se toimii! Oikeasti, pikkuisen puraisee etuhampailla ihan sen korkin alapuolelta, niin kuuluu sellainen jännä ääni, ja purkit aukeaa helposti. Tosin ei mulla ole niin ollut ongelmia purkkien kanssa, kavereilla sitäkin enemmän. Meillä on yhteiset maalit ja mä pistän ne aika tiukkaan ja saan ne tiukat auki (en tiedä mistä se johtuu mutta saan ne vaan auki. Minä sanon että se on taktiikka laji) Kaverini taas oli joutunut antamaan sitä purkkia isällensäkin eikä sekään saanut auki. Sitten mä tulin ja aukaisen sen. :D Puraise kerran ja kyllä se aukeaa.
All those who believe in telekinesis, raise my hand.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Heh, eläimellisiä keinoja :). Tarkoitatko nyt siis niitä vanhoja läppä korkkeja?? Niitä oon itekki purrut auki mut en kyl tajua mitenkä sä noi uudet silleen avaat...

Vega

Viesti Kirjoittaja Vega »

Jooh meette tuppervaarakutsuille ja hommaatte semmosen muoviläpyskän millä aukastaan keittiöpurjkkeja, sillä aukeaa. Kun alkaa kunnolla vääntämään. sitten jos saa viellä toisen semmoisen niin jo on elämä helppoa purkkien kanssa.
"Summon my army Lich"
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Machiavelli kirjoitti:Heh, eläimellisiä keinoja :). Tarkoitatko nyt siis niitä vanhoja läppä korkkeja?? Niitä oon itekki purrut auki mut en kyl tajua mitenkä sä noi uudet silleen avaat...
Ei hampailla aukaista purkkeja, niillä vaan rusautetaan se kuivunut maali joka haittaa aukeamista. Eli samoin kuin VJ selitti pihtien käytöstä: kierteiden ympärille ja *crunch*. Sen jälkeen pitäisi aueta kevyttäpoikaa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Cortez

Viesti Kirjoittaja Cortez »

Kunnon nahkahanskat ovat omiaan purkkien avaamiseen, kun niillä saa kunnolla siitä purkista kiinni. Loppu onkin sitten vääntäjästä kiinni. :) Eikä Citadelin huonosti muotoilleet purkit raavi käsiä.
c0mmy

........

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Putsaan purkkien reunoja sillon tällöin ... Se auttaa
CinderShade

Viesti Kirjoittaja CinderShade »

jullevi kirjoitti:
Machiavelli kirjoitti:Heh, eläimellisiä keinoja :). Tarkoitatko nyt siis niitä vanhoja läppä korkkeja?? Niitä oon itekki purrut auki mut en kyl tajua mitenkä sä noi uudet silleen avaat...
Ei hampailla aukaista purkkeja, niillä vaan rusautetaan se kuivunut maali joka haittaa aukeamista. Eli samoin kuin VJ selitti pihtien käytöstä: kierteiden ympärille ja *crunch*. Sen jälkeen pitäisi aueta kevyttäpoikaa.
Zerath sano purasevan etuhampailla, en minä kyllä semmosta tekisi näitten uusien purkkien kanssa, ne on.. tota sanoisko... KOVIA.
The shadow falls every night,
So does the sun rise every morning...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”