Suuri silta Warmachineen
Suuri silta Warmachineen
Eli Privateer Pressin foorumilta löysin kuvan sillasta, jota voi käyttää ainakin Escalation kirjan yhdestä kampanja-skenaariossa ja päätin rakennella samanlaisen. Kokemusta ei finnfoamista rakentamisesta ollut oikeastaan lainkaan ja se varmasti näkyykin projektissa erheinä ja oppimisen kokemuksina.
Materiaalina käytin 30mm finnfoamia, jota leikkasin puukolla. Jälki oli kieltämättä sen näköistä, että seuraavan kerran kokeilen sahateräistä keittiöveistä tai jos löydän edullisen kuumalankaleikkurin, niin sitä. Itse en ala sähkölaitteitä väsäilemään.
Kuvia keskeneräisestä sillasta löytyy täältä ja sinne ilmestyy ajoittain uusia projektin edistyessä.
Silta on n. 12" leveä ja n. 48" pitkä. Pitkät päätypalat ovat 18" ja keskiosa on 12". Korkeutta rakennelmalla on 5½".
Sillan kolme osaa on kukin rakennettu vain kolmesta osasta, eli sivuista ja päällä olevasta tiestä. Liitokset on tehty liimalla ja vahvistettu finnfoamiin upotetuilla terävillä tapeilla. Liimana käytin Tiimarin yleisliimaa, joka ei varmaan ole paras mahdollinen. Sitä oli kuitenkin käsillä ja teki pitävän liimauksen, joskin kuivui hitaasti.
Tuon kaiken tekemiseen meni muutama tunti parina päivänä, jota edelsi pieni laskeskelu ja suunnitteluvaihe. Eilisen illan käytin tekemällä kuviointia viivottimella ja puukon selkäpuolella, joskin tästä ei vielä ole kuvaa.
Seuraavaksi on varmaan spray maalaaminen mustalla varovasti niin, ettei syöpymiä syntyisi turhan paljon. Liima ja vesi seokselle voisi tietysti sitäkin estää. Ainakin niin nuo kertoivat irkin puolella.
Materiaalina käytin 30mm finnfoamia, jota leikkasin puukolla. Jälki oli kieltämättä sen näköistä, että seuraavan kerran kokeilen sahateräistä keittiöveistä tai jos löydän edullisen kuumalankaleikkurin, niin sitä. Itse en ala sähkölaitteitä väsäilemään.
Kuvia keskeneräisestä sillasta löytyy täältä ja sinne ilmestyy ajoittain uusia projektin edistyessä.
Silta on n. 12" leveä ja n. 48" pitkä. Pitkät päätypalat ovat 18" ja keskiosa on 12". Korkeutta rakennelmalla on 5½".
Sillan kolme osaa on kukin rakennettu vain kolmesta osasta, eli sivuista ja päällä olevasta tiestä. Liitokset on tehty liimalla ja vahvistettu finnfoamiin upotetuilla terävillä tapeilla. Liimana käytin Tiimarin yleisliimaa, joka ei varmaan ole paras mahdollinen. Sitä oli kuitenkin käsillä ja teki pitävän liimauksen, joskin kuivui hitaasti.
Tuon kaiken tekemiseen meni muutama tunti parina päivänä, jota edelsi pieni laskeskelu ja suunnitteluvaihe. Eilisen illan käytin tekemällä kuviointia viivottimella ja puukon selkäpuolella, joskin tästä ei vielä ole kuvaa.
Seuraavaksi on varmaan spray maalaaminen mustalla varovasti niin, ettei syöpymiä syntyisi turhan paljon. Liima ja vesi seokselle voisi tietysti sitäkin estää. Ainakin niin nuo kertoivat irkin puolella.
säästät hermojasi (ja loppupeleissä aikaa) kun maalaat isolla sudilla (kalusteidenmaalauskoko) esim folk artin värejä käyttäen - sprayn kanssa leikkiminen kun on turhan riskaabelia
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- figunarkki
Itsenäinen pöytä tuo on käsittääkseni Masiinan erääseen skenaarioon, jossa on tarkoitus tuhota tuo silta...figunarkki kirjoitti:Komiahan tuo on kuin mikä. Onko tuo siis muun maaston jatke vai itsenäinen pelipöytä?
Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Ei sen tuhoamiseen mitään skenaarioa tarvita, nyrkki vaan...yrska kirjoitti:Itsenäinen pöytä tuo on käsittääkseni Masiinan erääseen skenaarioon, jossa on tarkoitus tuhota tuo silta...figunarkki kirjoitti:Komiahan tuo on kuin mikä. Onko tuo siis muun maaston jatke vai itsenäinen pelipöytä?
Yrska
Ihan hieno siltahan se on, ja tosi massiivinen. Ikinä en ole Privateer Pressin pelejä pelannut, mutta toivottavasti toimii yhtä hyvin koristeena, kaverin kummastuttajana kuin pelialustanakin.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Skenaario, johon tuo on varsinaisesti tarkoitettu, oli sellainen, jossa kaksi armeija ottaa yhteen sillalla toisen yrittäessä tuhota sitä ja toisen pyrkiessä sitä puolustamaan. Silta luultavasti tulee olemaan minulle se pelipöydän korvike, joskin olen jo suunnitellut miten sitä voisi käyttää osana maastoa, lähinnä skenaarion objektiivina. Luultavasti teen siihen nousun ja laskun.figunarkki kirjoitti:Komiahan tuo on kuin mikä. Onko tuo siis muun maaston jatke vai itsenäinen pelipöytä?