[Maalauskisa - SCI-FI] Säännöt ja ilmottautuminen

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
VC
Viesti:

[Maalauskisa - SCI-FI] Säännöt ja ilmottautuminen

Viesti Kirjoittaja VC »

2002 vuoden Sotavasara.net maalauskilpailu sci-fi sarja

Tähän kisaan saavat osallistua kaikki sotavasara.netin rekisteröityneet käyttäjät.
Kilpailusa on ainoastaan yksi sarja, johon voi osallistua scifi-aiheisella figulla. Sarja siis scifi single. Figun saa sijoittaa maksimissaan GW:n isommalle pyöreälle infantry baselle(halkaisija 40mm) tai sitä vastaavalle.
Basen ei tarvitse olla pyöreä.
Sarjaan osallistutaan siis yhdellä miniatyyrillä, eli ratsastavat tms. figut ovat kiellettyjä. Basen koristeiksi kuitenkin lasketaan pienet familiarit yms. nurglingin kokoiset möykyt(näitä saa siis olla).
Figun EI tarvitse olla GW:n valmistama. Kaikki käyvät, kunhan mittakaava on maksimissaan 30mm(GW:n figut ovat 28mm).

Kilpailuun osallistuvasta figusta on ennen maalaamista otettava ns. befor kuva. Tässä kuvassa figussa saa olla pohjamaali, muttei mitään muita värejä. Kilpailuun ilmoittaudutaan lähettämällä tämä kuva minulle. Lähetäminen onnistuu joko sähköpostin liitetiestona([email protected]) tai PM:nä URL, josta voin kuvan ladata.

Lähetettyäsi kuvan saat minulta vastauksen, että kuva on vastaanotettu ja saat kilpailunumeron, jonka toivon sinun säilyttävän(tämä vain helpottamaan minun työtäni).

Ilmoittautumisen jälkeen figua saa alkaa maalaamaan. Valmis kuva tulee toimittaa minulle deadlineen mennessä. Mieluiten kuitenkin vasta kilpailun loppupuolelle, jottei toimitetut kuvat pääsisi katoamaan.

Kaikki kuvat(sekä before, että after) laitetaan netiin näkyville heti, kun ne toimitetaan minulle. Näin estetään se, että jokin kuvista jää julkaisematta(näin kävi yhdelle palautetulle kuvalle fantasy sarjassa. Pahoitteluni :oops: ).

Kaikki maalaajat pysyvät anonyymeinä äänestyksen loppuun asti. Tämä tarkoittaa siis sitä, että kuvaa ei saa julkaista omalla sivustollaan tai muualla ennen äänestyksen päättymistä.

Deadlinet
Before kuva on oltava toimitettuna minulle viimeistään sunnuntaina 2.2.03.
Valmis kuva on oltava minulla viimeistään 2.3.03.

Äänestäminen
Äänestää saavat ainoastaan kisassa figunsa valmiiksi saaneet. äänestämisessä käytetään muuten samoja sääntöjä, kun fantasy-sarjassakin.

Unohtuiko jotain? Kysymykset tänne tai PM:llä minulle.
Viimeksi muokannut VC, Pe 14.02.2003 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Re: [Maalauskisa - SCI-FI] Säännöt ja ilmottautuminen

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

VonCarstein kirjoitti:2002 vuoden Sotavasara.net maalauskilpailu sci-fi sarja

Näin hätäseen eikös nyt ole jo vuosi 2003? Jos nyt tällä kertaa koittaisi vaikka saada jotain maalattavaa työn alle :)
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Niblebitzer kirjoitti:
VonCarstein kirjoitti:2002 vuoden Sotavasara.net maalauskilpailu sci-fi sarja

Näin hätäseen eikös nyt ole jo vuosi 2003? Jos nyt tällä kertaa koittaisi vaikka saada jotain maalattavaa työn alle :)
Onhan tämä 2003. Mutta tämä maalaus kisa starttasi vahvasti
viime vuoden puolella fantasy-sarjan merkeissä. Kyseessä ei ole
siis uusi kisa vaan jatkoa tuohon edelliseen uudella sarjalla tms.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

shaman of waaagh kirjoitti: Onhan tämä 2003. Mutta tämä maalaus kisa starttasi vahvasti
viime vuoden puolella fantasy-sarjan merkeissä. Kyseessä ei ole
siis uusi kisa vaan jatkoa tuohon edelliseen uudella sarjalla tms.
Juurikin näin. Tuolla toisessa threadissa kirjoiteltiin, että otetaan perinteeksi maalauskilpilu aina vuodenvaihdetta ennen. Eli 2003 kilvassa on sitten joulukuussa deadline. Tämä on vain vähän siirtynyt, koska tuo fantasy oli hieman kokeellinen kilpailu. Siinä katsottiin, että tuleeko tämmöisestä mitään ja että kannattaako näitä edes järkäillä.
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

lasketaanko Chaos Deamon Prince nyt 30mm figuksi? SE on sillä isommalla pyöreällä basella. Mihin vedetään viiva? 30mm, vai 40mm(marine) abaddon onkin sitten isompi, tai Ghazkhull? Ihan näin kiinnostuksesta?
Hope is a serum that never heals
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Chronophague kirjoitti:lasketaanko Chaos Deamon Prince nyt 30mm figuksi? SE on sillä isommalla pyöreällä basella. Mihin vedetään viiva? 30mm, vai 40mm(marine) abaddon onkin sitten isompi, tai Ghazkhull? Ihan näin kiinnostuksesta?
Siis tuo 30mm tarkoittaa mittakaavaa, eikä figun kokoa. Vedetään figun koossa raja Abaddon/Obliterator kohdalle. Eli uusi demon prince ei kyllä mielestäni käy single sarjaan.

[EDIT] Jos jollain on epäselvää, että voiko osallistua jollain figulla, niin voi lähetellä mailia tai PM:iä, niin ongelma selviää.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

miks pitää olla before-kuvat? ei miul oo rahaa ostaa uusii figui maalauskilpailuu varten.

..tosin osallistun varmaa khorne berzerkkerillä.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Mälis kirjoitti:miks pitää olla before-kuvat? ei miul oo rahaa ostaa uusii figui maalauskilpailuu varten.

..tosin osallistun varmaa khorne berzerkkerillä.
Koska haluamme nähdä maalauskisassa uusia figuja eikä mitään vanhoja hyllynpohjalta kaavittuja. Se on sen säännön tarkoitus.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
PK88

Viesti Kirjoittaja PK88 »

saako maalattavalla figulla olla mopo?

sen saa mahtumaan 40mm baselle.
-Panu-
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

PK88 kirjoitti:saako maalattavalla figulla olla mopo?

Säännön venyttämistä mielestäni, figujen pitäisi periaatteessa olla omilla pelialustoillaan. Mutta VC:n päätös. :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

PK88 kirjoitti:saako maalattavalla figulla olla mopo?

Ei saa olla mitään ratsua(elävää tai elotonta).
Temenius

Viesti Kirjoittaja Temenius »

Entäs luudalla lentävä örkki?? Sillä on semmonen lentävän teline. Saako semmosii olla? Eli saako olla omia konverttauksia?
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Öh. Onko tuo scifi? Kaipa tuon voisi sallia. On se kuitenkin huomattavasti normaalia ratsua pienempi.
Swrd

Viesti Kirjoittaja Swrd »

Mie alotin rakentaan tossa pari päivää sitten grand masteria da:lle ennen ku huomasin tän jutun ja siitä on nyt jalat maalattu mutta voisinko mie silti ilmottaa sen tähän kisaan?
[Luoja]

Viesti Kirjoittaja [Luoja] »

Entä jos maalaan töhrityn figun päälle? siis otan beforekuvan siitä mitä se on nyt ja afterkuvan kun olen maalannut päälle. Vai pohjamaalaanko päälle mustan kerroksen ja otan sitten beforekuvan? Vai pitääkö suunnata fantsuun ja ostaa joku über-hieno figuuri?
[Luoja]

Viesti Kirjoittaja [Luoja] »

Ja oliskos tässä mitään kokorajoitusta? Eli onko ihan grotti-bloodthirsteri skaalalla?
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

[Luoja] kirjoitti:Ja oliskos tässä mitään kokorajoitusta? Eli onko ihan grotti-bloodthirsteri skaalalla?
VonCarstein kirjoitti:Figun EI tarvitse olla GW:n valmistama. Kaikki käyvät, kunhan mittakaava on maksimissaan 30mm(GW:n figut ovat 28mm).
Mikäli luet viellä ylempää huomaat että obiliraattori/abbadoni on jotakuinkin koon yläraja ;-)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Swordmaster kirjoitti:Mie alotin rakentaan tossa pari päivää sitten grand masteria da:lle ennen ku huomasin tän jutun ja siitä on nyt jalat maalattu mutta voisinko mie silti ilmottaa sen tähän kisaan?
Figussa saa olla ainoastaan pohjamaali.

[Luoja]: Maalaat mustan päälle ja otat sitten kuvan.
bonesripper

Viesti Kirjoittaja bonesripper »

Saanko maalata terminaattorin, jonka kädessä roikkuu eldareiden guardiani? Tämä "koriste" vissiin kuuluu luokaan mikä ei ole enää sallittavissa?
Hammer

Viesti Kirjoittaja Hammer »

Jaa-a... Mun pitäis konvertata yksi warlokki mun Hrud armeijaan. Kaipa mä sen voisin ilmoittaa tähän kisaan jos vaan ehdin sen rakentaa ennen before-kuvan deadlinea.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”