GW tiellä kohti parannusta asiakashuomioinnissa?
GW tiellä kohti parannusta asiakashuomioinnissa?
Laitetaanpa Yleisiin, kun koskee kumpaakin pääpeliä. Syyskuun aikana GW on vihdoin kaivautunut maan pinnalle bunkkereistaan ja alkanut taas tuottamaan korjauksia sekä täsmennyksiä FAQ:den muodossa. Onpa nyt nähty sellainenkin ihme, että alkukuusta julkaistu Tau ja Nid FAQ on loppukuusta jo päivitetty pelaajapalautteen jälkeen.
Onko tämä yksittäinen teko vai olisiko tässä merkkejä paremmasta huomisesta? Itseäni ainekin on pahasti nyppinyt sääntöjen hajanaisuus ja pitkään jatkunut tila, missä GW on lähinnä hokenut itselleen "Me emme tee virheitä, me olemme täydellisiä ja asiakkaiden tulisi olla onnellisia, että suostumme edes myymään heille."
Olisiko ns. jälkimarkkinoinnin asemaa vihdoin parannettu pysyvästi, jotta saataisiin pidettyä ne peleistä kiinnostuneet hieman pidempään harrastuksessa mukana ja onko eri kilpailijat nousseet sellaiseen asemaan maailmalla, että GW:n on ollut pakotettu reagoimaan ja parantamaan tuoettaan? Viime vuosina tuntuu tilanteen olleen, että jokaista "loettavaa vanhaa pierua" kohti on ollut tukku innokkaita ja kulutuskykyisiä uusia tulokkaita, joten jälkimarkkinointia ei ole kauheasti tarvinnut harrastaa. Ennen kuin uudet pelaajat oppivat miten hajallaan peli oikesti on ovat he jo kuluttaneet riittävästi rahaa, että pysyvät mukana vaikka hammasta purren ja epäkohtia kiroten.
Nippu tuoreita FAQ:ta:
http://uk.games-workshop.com/news/errata/3/
Onko tämä yksittäinen teko vai olisiko tässä merkkejä paremmasta huomisesta? Itseäni ainekin on pahasti nyppinyt sääntöjen hajanaisuus ja pitkään jatkunut tila, missä GW on lähinnä hokenut itselleen "Me emme tee virheitä, me olemme täydellisiä ja asiakkaiden tulisi olla onnellisia, että suostumme edes myymään heille."
Olisiko ns. jälkimarkkinoinnin asemaa vihdoin parannettu pysyvästi, jotta saataisiin pidettyä ne peleistä kiinnostuneet hieman pidempään harrastuksessa mukana ja onko eri kilpailijat nousseet sellaiseen asemaan maailmalla, että GW:n on ollut pakotettu reagoimaan ja parantamaan tuoettaan? Viime vuosina tuntuu tilanteen olleen, että jokaista "loettavaa vanhaa pierua" kohti on ollut tukku innokkaita ja kulutuskykyisiä uusia tulokkaita, joten jälkimarkkinointia ei ole kauheasti tarvinnut harrastaa. Ennen kuin uudet pelaajat oppivat miten hajallaan peli oikesti on ovat he jo kuluttaneet riittävästi rahaa, että pysyvät mukana vaikka hammasta purren ja epäkohtia kiroten.
Nippu tuoreita FAQ:ta:
http://uk.games-workshop.com/news/errata/3/
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Kävin katsomassa linkkisi ja ilokseni huomasin että Warhammerin uuteen laitokseen on tullut nyt perjantaina uusi FAQ/Errata (updated 29/9/2006). Pettymys olikin kova kun eteen ilmestyivätkin vanhat, 2003 tehdyt laput.
Mitä GW nyt viestittää? Pitäisikö näillä sääntöselvennyksillä ja leikkaa/liimaa lapuilla korjata kaikki 2006 painoksen ongelmakohdat? Ilmeisesti.
Huoh.
Mitä GW nyt viestittää? Pitäisikö näillä sääntöselvennyksillä ja leikkaa/liimaa lapuilla korjata kaikki 2006 painoksen ongelmakohdat? Ilmeisesti.
Huoh.
Galleriaan pääsee tästä.
Minua erityisesti minua harmittaa tälläiset tapaukset kuin " Q: What are the "furios assault" and "expert rider" spesial rules? A:Whoops! They are the "Furious Charge" and the" skilled rider" universal spesial rules respectively (as described in the Warhammer 40,000 rule book". Tässäkin on täysin huolellisuus virhe.Tuon rahasumman minkä tuokin kirja maksoi minulle voisin olettaa että siinä olisi kaikki huolellisuus virheet karsittu pois...(tämä on minun mieli pide).
Only Dead WarriorWill Live
En nyt sanoisi missään nimessä armeijakirjoja ylihintaiseksi, jos keskustellaan ihan julkaisumielessä. Haluatko toisaalta odottaa omaa uutta armeijakirjaasi 6 kk lisää ja maksaa siitä enemmän saadaksesi 90% niistä jäljellä olleista virheistä poistettua?spray kirjoitti:Tuon rahasumman minkä tuokin kirja maksoi minulle voisin olettaa että siinä olisi kaikki huolellisuus virheet karsittu pois...(tämä on minun mieli pide).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- The Captain
- Valvoja
Kyllä. Kun niitä joutuu joka tapauksessa odottamaan vuosikausia, niin voisi sen odotuksen edes palkita laatutyöllä.Silveri kirjoitti:Haluatko toisaalta odottaa omaa uutta armeijakirjaasi 6 kk lisää ja maksaa siitä enemmän saadaksesi 90% niistä jäljellä olleista virheistä poistettua?
Näyttävät nuo Icemanin linkittämät FAQ:t olevan yhä ne bugiset paskat, joissa Tau pathfinderit vaan eivät scouttaa ja land speederit liikkuvat yli 12" deep strikettaessaan.
Ja todellakin oli ihan kiva ylläri, että päivittivät perjantaina FaBan 6. edikan sääntökirjan FAQ:n...
Kiva kuitenkin, että ovat palanneet tekemään FAQeja sen sijaan, että uskoisivat erehtymättömyyteensä. RAW olisi kiva periaate, jos se toimisi alkua pitemmälle.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Agamemnon2
Pitäisiköhän tätä tulkita, että GW laskee sen varaan, että ketkä -03 pelasi fabaa on jo vaihtanut peliä ja tuoreemmat lapsukaiset eivät tunnista väärään edikkaan tarjoiltua FAQ:ta?
Huoh, hetken tuntuikin jo hyvältä ja sitten GW vetää taas mattoa alta.
Huoh, hetken tuntuikin jo hyvältä ja sitten GW vetää taas mattoa alta.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
- The Captain
- Valvoja
Joo, katsoin. Muutama fiksu korjaus, muutama täysin idioottimainen.Oberon_ kirjoitti:Noo, on siellä sentään 40k-sääntiksestä päivitetty versio. Jengi transun sisällä ei sitten olekkaan kentällä, ja psyykkisiä voimia saa käyttää vain kerran pelaajan vuorolla, jee force weaponit rulez. Oli siellä muutakin, kattokaa ite.
Omien päälle deep strikettaminen onkin sitten hengenvaarallista. Olisimmepa tienneet Fanaticissa.
Swarmit instakillautuvat kahdesti blast-aseista. Kummaa touhua.
Kaikkea muuta kivaa.
Joku GW:llä (jätän nyt nimen mainitsematta) joskus käytti vertausta, että heillä on toisessa kädessä hyvää tavaraa ja toisessa paskaa ja että siitä paskasta pitäisi päästä eroon. Paskan määrä ei kuitenkaan näytä olevan vakio, vaan se lisääntyy suhteessa hyvään tavaraan.
Figuissa niillä on paljon hyvää tavaraa. Säännöissä niillä on paljon paskaa.
-
Cactuscheff
Tuli itsellenikin tuo Fantasy battlen sääntökirjan errata mukavana yllätyksenä kun ennen fanaticiin lähtöä kävin tarkistamassa joskos GW oli julkaissut viralliset selvitykset epäselvistä sääntökohdista. Onhan se aina kiva pelata turnauksia forumeilta luetuilla sääntötulkauksilla, mutta... Kunnes sitten huomasin sen olevan samaa vanhaa 6. edikan aikaista jauhantaa onneksi en ollut ehtinyt printtausta aloittaa.
Tämä vaan herättää minussä kysymyksiä minkä takia tuokin errata päätyi nettiin yleiseen levitykseen kun on käytännössä julkaistu vanhana, tämän tapauksen jälkeen kyllä viimeistään hävisi usko GW:n julkaisun jälkeiseen sääntöjen selventämiseen.
Tämä vaan herättää minussä kysymyksiä minkä takia tuokin errata päätyi nettiin yleiseen levitykseen kun on käytännössä julkaistu vanhana, tämän tapauksen jälkeen kyllä viimeistään hävisi usko GW:n julkaisun jälkeiseen sääntöjen selventämiseen.
- The Captain
- Valvoja
Tuskin aletaan. Ihmisten valituksesta (ja codexin kirjoittajan julki tuomasta mielipiteestä) johtuenhan tuo kohta korjattiin.Harryboy kirjoitti:oli siellä sentään yks nidi pelaajille kätevä muutos tehty. nyt ei enää warrut instakillaanu lascannoneista!!! kyllä siitä aletaan kohta valittamaan...