wrait cannon
wrait cannon
kaikessa yksinkertaisuudessaan saako wraithcannonilla instant deathin carnifexiin (en löytänyt haulla)
- The Captain
- Valvoja
- The Captain
- Valvoja
Kaverit väittää vaikka mitä, jos saavat siitä hyötyä. Aina.laconfir kirjoitti: ja kaverit väitti ettei hirviömäistä olentoa voi insta killata
Normaalisti noita suojaa Instant deathilta korkea toughness, muta wraithcannon, force weapon, diresword, plague sword ja kaverit eivät siitä Toughnessista välitä tappolaakin osuessa kohdalle.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
onhan wraithguard hiukkasen kallista, eli en ehkä ihan 1k peliin tunkisi, ehkä jotain muuta joka ampuu vähän pitemmälle.
Ja isot hirviöt=monstrous creaturet voidaan kyllä insta-killata, riippuu monsterin kestävyydestä taikka millä ampuu/iskee
Ja isot hirviöt=monstrous creaturet voidaan kyllä insta-killata, riippuu monsterin kestävyydestä taikka millä ampuu/iskee
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Kyllä niitä voi instakillata, mutta siihen tosiaan tarvitsee erikoissäännön, kun toistaiseksi s12-14 aseita ei löydy pelistälaconfir kirjoitti:jeah eli seuraavassa peliissä tapan fexin wraithguardeilla vai onko ne liian kalliita 1000 pisteen peliin? ja kaverit väitti ettei hirviömäistä olentoa voi insta killata
Nykyinen FAQ toteaa että synapsekantamalla ollaan immuuneja Instant Deathille ja mainitsee itseasiassa wraithcannonin vielä erikseen.
Mutta synapsen ulkopuolelle joutuneet monsteritkin ovat varsin instakillattavissa..
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
- Farseer of Biel-tan
Tyranidit Synapsen sisällä ovat FAQin perusteella immuuneja Instant Deathille riippumatta siitä aiheutuuko se Strength-arvosta vai aseen erikoissäännöstä.
Se mikä kannattaa huomata on se etteivät kaikki laakista tappavat aseet aiheuta sääntöteknistä Instant Deathia. Näin ollen on aseita jotka voivat tappaa Synapsin sisällä olevan 'Nidin laakista.
Wraithcannonin säännöt viittaavat Instant Deathiin, jolloin Synapsi suojelee Tyranideja. FAQ selventää tämän.
Vastavuoroisesti esim. Force ja Plague Weaponit edelleen toimivat Synapsin sisällä oleviin Tyranideihin normaalisti, koska niiden säännöt eivät viittaa ID:hen.
Se mikä kannattaa huomata on se etteivät kaikki laakista tappavat aseet aiheuta sääntöteknistä Instant Deathia. Näin ollen on aseita jotka voivat tappaa Synapsin sisällä olevan 'Nidin laakista.
Wraithcannonin säännöt viittaavat Instant Deathiin, jolloin Synapsi suojelee Tyranideja. FAQ selventää tämän.
Vastavuoroisesti esim. Force ja Plague Weaponit edelleen toimivat Synapsin sisällä oleviin Tyranideihin normaalisti, koska niiden säännöt eivät viittaa ID:hen.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
- The Captain
- Valvoja
nuoremmalle, vielä anatomiaa tuntemattomille tiedoksi, näillä "toisilla poskilla" kapu viittaa pakaroihin.The Captain kirjoitti:Viimeisimmän Tyranid-FAQin voi edelleen työntää sinne toisten poskien väliin.Zarathustrian kirjoitti:Viimeisin Tyranid FAQ sanoo että wraithcannon ei instakillaa jos fexi on synapsen kantamalla.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Enpä olisi kapulta näin lapsellista kommenttia odottanut.The Captain kirjoitti:Viimeisimmän Tyranid-FAQin voi edelleen työntää sinne toisten poskien väliin.
Noh eikös se jotenkin niin mennyt että vanhetessaan ihmisesta tulee taas lapsi.
Jokainen vie tietysti kavereidensa kanssa sopia ihan mitä vaan, lasgunkin voi instakillata carnifexin jos kaveri tuohon suostuu. Mutta tuo FAQ nyt kuitenkin on GW:n viimeisin virallinen kanta tähän asiaan.
GW:n "virallisesta kannasta" voidaan olla montaa mieltä...Zarathustrian kirjoitti:Enpä olisi kapulta näin lapsellista kommenttia odottanut.The Captain kirjoitti:Viimeisimmän Tyranid-FAQin voi edelleen työntää sinne toisten poskien väliin.
Noh eikös se jotenkin niin mennyt että vanhetessaan ihmisesta tulee taas lapsi.
Jokainen vie tietysti kavereidensa kanssa sopia ihan mitä vaan, lasgunkin voi instakillata carnifexin jos kaveri tuohon suostuu. Mutta tuo FAQ nyt kuitenkin on GW:n viimeisin virallinen kanta tähän asiaan.
--- Tuosta haluan itse sanoa sen verran että Tyranid-pelaajanakin GW meni mielestäni liian pitkälle... Ongelma oli Strength-pohjainen Instant Death, eivät asekohtaiset spessut. GW olisi saanut selventää että vain Str-pohjainen ID nollautuu ja selventää että asekohtaiset laakitapposäännöt pätevät edelleen.The Captain kirjoitti:Viimeisimmän Tyranid-FAQin voi edelleen työntää sinne toisten poskien väliin.
Odottelen pelolla josko uusi Eldar-kodeksi sekoittaa pakkaa vielä entisestään... Minkä se voi hyvinkin tehdä jos WC:n säännöistä poistetaan viittaus ID:hen ja siirrytään käyttämään yleisempää "slays/kills outright"-termistöä ja Tyranid FAQ pysyy entisellään, jolloin aletaankin vääntää kättä siitä tarkoittaako se sitä että FAQ on vanhentunut (mikä olisi totta) jolloin WC voi tappaa laakista vai sitä että "Slay/kill outright" aseet ovat myös ID-aseita jolloin Synapsin sisällä olevat ovat immuuneja (mikä pitäisi paikkaansa jos FAQ pätee, koska WC on esimerkki).
Osa sekä sääntökirja- että kodeksi-FAQeista on ollut hyviä ja tarpeellisia, mutta valitettavasti muutama mätä kohta uhkaa edelleen.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Viimeaikaisten julkaisujen yhteensopivuuden perusteella tuntuu epätoivoiselta uskoa, että GW olisi FAQqia kirjoittaessaan ajatellut tulevaisuudessa julkaistavan kodexin selventävän faqissa epäselväksi jääneitä kohtia. Kun kerran sääntökirjoissa / kodexeissa epäselviksi jääneitä ei saada selvitettyä edes FAQ-julkaisuilla.Uzi-99 kirjoitti: Odottelen pelolla josko uusi Eldar-kodeksi sekoittaa pakkaa vielä entisestään...
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
- The Captain
- Valvoja
Eikös ole kiva, että pystyn vieläkin yllättämään?Zarathustrian kirjoitti:Enpä olisi kapulta näin lapsellista kommenttia odottanut.The Captain kirjoitti:Viimeisimmän Tyranid-FAQin voi edelleen työntää sinne toisten poskien väliin.
Totuus on, että GW on muninut kerran toisensa jälkeen FAQiensa kanssa huolimatta siitä, mitä codexien kirjoittajat ovat kerran toisensa jälkeen eri paikoissa kertoneet säännöillään tarkoittaneensa. Synapsen suoja ID:ltä on yksi sellainen pahemman luokan munaus.
Jos sanoisin julkisuudessa rehellisen mielipiteeni niillä sanoilla, joita ajattelen, joutuisin jäähyttämään itseni liian rumasta kielenkäytöstä.
Toisaalta GW toitottaa RAW-periaatetta, toisaalta tuottaa FAQeja, jotka sotivat tätä periaatetta vastaan. Lopputulos on idioottimainen sillisalaatti keskenään ristiriidassa olevia periaatteita ja sääntöjä, joita kukaan ei osaa noudattaa oikein.
Mitä tapahtuu podaaville marineille, joiden on pakko tulla ulos podistaan DS-vuorolla mutta jotka eivät voi niin tehdä, koska podi kerran lasketaan liikkuneeksi yli 12"?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?