Valmistaja: Reaper
Sarja: Dark Heaven Legends
Figu: Lorna the Huntress (2476)
Sculptaaja: Bobby Jackson
Alusta: 4em 30mm "New style"
Kuvat työstä: Tuossa
Tausta tarinaa: Aloitettu nimittäin 3 vuotta sitten ja alunperin piti maalata koko figu toisen maalajan opastuksella niin, että hän yrittää neuvoa minulle visionsa ja määritteli maalit. Minä maalasin aina hitusen eteenpäin ja kuvasin figun lähettäen kuvat hänelle, jotta näki miten prosessi etenee. Figussa päästiin siihen pisteeseen, että iho oli maalattu ja miekan terä, sekä hiukset. Sitten homma jämähti molempien kiireiden alle ja unohtui. Pari viikkoa sitten päätin hoitaa tämän loppuun ja koitin parannella hitusen mm. ihoa ja maalata figun vihdoin loppuun. Nyt se lienee sitten hoidettu ainakin jonkinlaisella kunnialla.
Figusta sen verran, että jos hankitte tämän, niin varautukaa taistelemaan kasvojen kanssa - tän kasvoista hienojen saanti ei ole helppoa! Olen nähnyt yhden nappulan, jossa tän kasvojen ongelma on ratkaistu tyylikkäästi ja hyvin, itselläni ei sen ratkaisun imitointiin taidot riittänyt. Kyseiset kasvot (ja nappulan) oli maalannut Alexi Z, joten ehkä siltä tasolta voikin odottaa loistavia ratkaisuja.
Reaper, DHL: Lorna the Huntress (2476)
Reaper, DHL: Lorna the Huntress (2476)
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
- dead flesh penalty
Hyvää jälkeä yleensä, varsinkin hiukset ja metalli on mielestäni onnistuneet. Jalokiven alareunan kiilto taas on vähän liian kirkas, samoin punainen viitta, varsinkin selän puolella.
Jalusta on kyllä harvinaisen tylsä, ja neonvihreä ruoho iskee silmään kuin miljoona volttia.
Onpa härö skulpti tuossa karvassa muuten :S
Jalusta on kyllä harvinaisen tylsä, ja neonvihreä ruoho iskee silmään kuin miljoona volttia.
Onpa härö skulpti tuossa karvassa muuten :S
Hmm... itse en figusta tykkää, mutta onhan hän ihan hyvin maalattu.
Eniten häiritsee typykän hiukset ja vaate, molemmat jotenkin kovin yksinkertaisia. Vaikka hiuksissa onkin hienot animehighlightit, näyttävät ne kokonaisuudessaan tylsiltä. Ylipäätänsä monet kohdat näyttäsivät tarvitsevan lisää kontrastia ja selkeitä, tyylikkäitä highlighteja. Beissi on myös hieman liian tumma. Noh, toivottasti ei tullut liikaa haukkumista... mutta kritiikkiä vissii kaivattiin.. *)
kristian
Eniten häiritsee typykän hiukset ja vaate, molemmat jotenkin kovin yksinkertaisia. Vaikka hiuksissa onkin hienot animehighlightit, näyttävät ne kokonaisuudessaan tylsiltä. Ylipäätänsä monet kohdat näyttäsivät tarvitsevan lisää kontrastia ja selkeitä, tyylikkäitä highlighteja. Beissi on myös hieman liian tumma. Noh, toivottasti ei tullut liikaa haukkumista... mutta kritiikkiä vissii kaivattiin.. *)
kristian
Enpä ole kritiikkiä nähnyt haukkumisena oikeastaan koskaan. Kyllä virheistä saa huomauttaa ja ihmisen tulee kyetä elämään sen kanssa, että tekee virheitä ja koittaa oppia niistä.Kikkare kirjoitti:Noh, toivottasti ei tullut liikaa haukkumista... mutta kritiikkiä vissii kaivattiin.. *)
Mielenkiintoista huomata, mistä asioista ihmiset huomauttelevat ensin, koska se kertonee siitä, että pitävät niitä asioita olellisimpina virheinä (toivottavasti). Itse olisin pistänyt kasvojen omituisuuden, figun ristiriitaisen olemuksen ihan ykköseksi virheissä. Asento kun viittaisi milteinpä jonkinlaiseen tuuletukseen, suu on hölmistynyt, ja silmät katsovat vihaisesti nyrkin yli, ihan kuin siinä pitäisi olla keskisormi ylhäällä.
Figun maalaajana toki tiedän enemmän prosessista, joten mua ehkä eniten vaivaava tekijä on asenne millä figu on tehty: Ravistettu hihasta ja katsottu mitä tulee, ilman sen suurempia ajatuksia mitä figussa hakee. Tekninen harjoitus, jossa ei tekniikkaan ole panostettu 110%. Mikäs se semmoinen on?
Ei tuo minusta silti huono ole. Mutta ontohko olo jää katsoessa ja tekemisen jälkeen, kun ei oikeastaan mitään muuta ole haettu kuin figun valmistumista rutiininomaisella maalauksella. Hauska figu tosin maalata, mutta jälkikäteen tuli olo, että tää hihasta ravistus ja sitten ihmettely mitä tuli tehtyä, ei ole mun juttu.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer