Kuvasta muistin, että en ole maalannut noille silmiä. Väriä saa ehdottaa, ajattelin kirkkaanpunaista tai keltaista. Jouset ja nuolet on muuten oikeasti vähän kirkkaampia, lähempänä blood rediä kuten pitääkin. Kaapujen ja ihon highlightit on tarkoituksella aika jyrkkiä (tai mikä lie oikea termi), koska olen havainnut että tuolloin ne erottuvat pelikentällä vähän paremmin. Aikaisemmin en ole tätä harrastanut, joten nämä toimi siinäkin mielessä testinappeina.
Viimeksi muokannut jullevi, Ma 09.10.2006 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Mukavan oloisia gobboja. Parempia kuin minun omat. Kyllä tuommoinen highlight on hieno juuri kaavuissa ja muissa rääsyissä. Koita silmiksi jotain melko lähellä oranssia olevaa väriä.
Todella siistejä gobboja. Pidän tuollaisesta aika extremestä hailaittauksesta. Myös tuo ihonväri on miellyttävä - ei se tavallinen goblin green. Sävyt sointuvat mukavasti yhteen. Myös metallit on hyvin toteutettu. Kaikenkaikkiaan yksinkertaisuudessaan tyylikkäitä figuja, täytyy myöntää.
Kaavuissa on pohjalla tummanharmaa, joka on sekoitus mustaa, scorched brownia ja codex greytä (väri jota jäi yli kun maalasin vostroyaneille beissejä). Ensimmäinen highlight on muuten sama, mutta siihen on lisätty fortress greytä. Viimeinen highlight, eli nuo ohuet viivat, on fortress greytä sellaisenaan. Pohjavärin ja viimeisen highligtin jälkeen on washi lähes mustaa pehmentämässä blendejä. Kuitenkin paljon nopeampi maalata kuin miltä kuulostaa tai näyttää, poislukien washien kuivumisajat. Ainoastaan viimeisessä highlightissä on käytetty pienehköä pensseliä, muuten on vedetty melko isolla.
Iho on varsin simppeli. Pohjalla on sekoitus camo greeniä ja kommando khakia (hyvin vaalea pohja siis!), jonka jälkeen on vedetty washi catachan greenin ja dark fleshin sekoituksella ja lopuksi highlight rotting fleshillä. Jotkut tykkäävät maalata ihon tummasta vaaleaan, mutta itse olen havainnut pohja -> varjostus -> highlight -metodin helpommaksi.
Punaisissa osissa taitaa olla red gorea ja bronzed fleshiä 2:1 suhteessa. Koska figut on pohjamaalattu mustalla, punaiset osat on pohjamaalattu uudelleen codex greyllä (mutta muukin hyvin mustalle peittävä vaalea väri toki käy). Punaisessa ei ole lainkaan highlighteja tai varjostuksia.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Aah, juuri tuollainen pastellisävyinen vihreä on goblineissa mieleeni. Näyttävät suunnattoman hyvältä, myös kaapujen tummanharmaa miellyttää silmää, tuo vaihtelua sille iänikuiselle pelkälle mustalle. Beissitkin ovat hienot. Kertoisitko vielä mistä tuon väristä flokkia saa..?
Itse laitan ngobboille silmiksi vain kirkkaanpunaiset (Blood Red) pisteet mustalle pohjalle. Toimii.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Kaavuista pidän henk.koht oikein paljon, samoin ihosta. Hallitset selkeästi pehmeiden highlittien teon. Värimaailma yleensäkin on hyvä, jousia et ole vetänyt liian kirkkaalla, joka olisi taasen kirkunut liikaa, vaan juuri sopivan neutraalilla punaisella.
Lempparigobborykmentti täällä tähän mennessä, äärettömän tyylikäs. Rakastuin myös movement trayhisi, se on hieno.
Olen samaa mieltä, tähän asisista skulpted like a** gobboista tuli ykkös pysti. Ihon väri on mielestäni luonnollisempi ja tyylikkäämpi kuin GW:n goblin green viritelmät. Bowit tuo kivasti väriä.
Xenon kirjoitti:Olen samaa mieltä, tähän asisista skulpted like a** gobboista tuli ykkös pysti.
Huomaa, että kyseessä on ALOITUSpaketti, eli figujen on tarkoitus olla aloittelijalle helppoja maalata. Kuvittele joku ville 5v joka ostaa Skull Passin, ja ei ymmärrä ollenkaan pienien yksityiskohtien perään mitään vaan vetelee ihan iloissaan revelliä, tai vaihtoehtoisesti huomaa ne ja lopettaa harrastuksen koska huomaa että pienien yksityiskohtien maalaaminen on tylsää ja aloittaa 40K:n Daemon Huntterit (joissa pitäisi olla tosi paljon yksityiskohtia).
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Xenon kirjoitti:Olen samaa mieltä, tähän asisista skulpted like a** gobboista tuli ykkös pysti.
Huomaa, että kyseessä on ALOITUSpaketti, eli figujen on tarkoitus olla aloittelijalle helppoja maalata. Kuvittele joku ville 5v joka ostaa Skull Passin, ja ei ymmärrä ollenkaan pienien yksityiskohtien perään mitään vaan vetelee ihan iloissaan revelliä, tai vaihtoehtoisesti huomaa ne ja lopettaa harrastuksen koska huomaa että pienien yksityiskohtien maalaaminen on tylsää ja aloittaa 40K:n Daemon Huntterit (joissa pitäisi olla tosi paljon yksityiskohtia).
Joo huomaa että kyseessä on ratovaari... Eikä se tee milestäni siitä aloitusystävällisempää, jos niissä ei ole yksityiskohtia. Niitä maalatessahan sitä juuri kehittyy. Ja jos pentu kyllästyy heti maalaamiseen kun ei tule showcasea niin ei varmaankaan ole silloin oikealla alalla. Enemmin minä kyllästyn 70 täysin samanlaisen goblinin maalaukseen, kuin muutamaan yksityiskohtaan. Ne antaa haastetta. Mutta turha tästä on väitellä pitäs kysyä joltain "ville 5v":ltä. Niin no ehkäpä sinä sitten tiedät sen?
Eikä viitsitä nyt keskustella tästä täällä gallerian puolella, eikä missään muaallakaan.
Ps. Warhammerit on tarkoitettu vähän vanhemmille kuin "Ville 5v"
Mutta hienoja gobboja noi on ei siinä mitään. Meinasitkos lisääkin maalailla, vai maalasitko vaan fiilistelyn vuoksi?