Punainen ja miten sitä highlightata.
- hullukoira
Punainen ja miten sitä highlightata.
Punainen on monelle ongelma. Miten highlightit saa hyviksi niin ettei punaisesta tule oranssin näköistä, tai, luoja armahda, pinkkiä!
Omat kokemukset:
Highlighttaa bubonic brownilla. Eli sekoitat punaiseen eka Bbrowinia (vaalea keltaruskea) ja sitten viimeiset highlightit miltei puhtaalla bubonicilla. Tämä näyttä hyvältä kankaissa, örkkien metalleissa ja imperial guardin punaisissa osissa. Tulos on pehmeä punainen.
Highlighttaa space wolves greyllä. Kyllä, luit oikein. Erittäiin vaalealla siniharmaalla highlighttaaminen antaa yllättävän hyvän lopputuloksen. sekoitat vain tätä vaaleaa siniharmaata punaiseen, ja viimeiset highlightit miltei puhtaalla sw graylla. Toimii erinomaisesti eldareilla, taulla, monilla space mariineilla ja necroneilla. Ei toimi IGllä eikä fabassa. tulos on näet erittäin kylmä punainen.
Highlighttaa keltaisella. tämä tuottaa tulisen punaisen. ei käy kovin moniin figuihin, mut ainakin B angeleissa ja empiren ratsujen panssareissa lyömätön vaihtoehto. Mikä tahansa keltainen käy... Ei suositella kankaisiin, sillä näyttää niissä epärealistiselta.
Huomaa: highlighttilinjojen on oltava erittäin ohuita. Siksi linjoja ei kannata maalata kuin kaksi. ekana se välisävy, ja sitten korkein highlightti. Sama kankaiden kohdalla. Jos highlighttiä on liian leveällä alueella, tulos on oranssi, ruskea tai pinkki (luoja armahda!).
Omat kokemukset:
Highlighttaa bubonic brownilla. Eli sekoitat punaiseen eka Bbrowinia (vaalea keltaruskea) ja sitten viimeiset highlightit miltei puhtaalla bubonicilla. Tämä näyttä hyvältä kankaissa, örkkien metalleissa ja imperial guardin punaisissa osissa. Tulos on pehmeä punainen.
Highlighttaa space wolves greyllä. Kyllä, luit oikein. Erittäiin vaalealla siniharmaalla highlighttaaminen antaa yllättävän hyvän lopputuloksen. sekoitat vain tätä vaaleaa siniharmaata punaiseen, ja viimeiset highlightit miltei puhtaalla sw graylla. Toimii erinomaisesti eldareilla, taulla, monilla space mariineilla ja necroneilla. Ei toimi IGllä eikä fabassa. tulos on näet erittäin kylmä punainen.
Highlighttaa keltaisella. tämä tuottaa tulisen punaisen. ei käy kovin moniin figuihin, mut ainakin B angeleissa ja empiren ratsujen panssareissa lyömätön vaihtoehto. Mikä tahansa keltainen käy... Ei suositella kankaisiin, sillä näyttää niissä epärealistiselta.
Huomaa: highlighttilinjojen on oltava erittäin ohuita. Siksi linjoja ei kannata maalata kuin kaksi. ekana se välisävy, ja sitten korkein highlightti. Sama kankaiden kohdalla. Jos highlighttiä on liian leveällä alueella, tulos on oranssi, ruskea tai pinkki (luoja armahda!).
Ukkomiehet ovat sukupuolten välisen sodan sotavankeja!
- The Captain
- Valvoja
Minä taas testasin Kommando Khakia noihin Warmachine-ukkeleihini ja tykästyin. Sävy (ennen glazeja) on semmoinen lohenpunainen.Karu kirjoitti:Toi shadow grey kuulostaa mielenkiintoselta, onko sulla jotain esimerkkikuvia moisesta?
Itse maalaan punaisen joko oranssiin tai bleached boneen päin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Jos haluaa tummentaa punasta, kannattaa sekottaa mukaan vihreää. Silloin punasesta tulee tummanpunaista, eikä ruskeaa (kuten mustaan tai ruskeaan varjostettaessa). Suosittelen.Icecube kirjoitti:Itse olen yleensä punaista lähtenyt maalaamaan 50% Scorched Brown 50% Blood Red seoksella johon lisäilen blood rediä seuraaviin layereihin.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Tämä tosiaan toimii, kiitoksia paljon vinkistä. Jospa nyt saisi frodonkin maalattua paremmin. Yleensä ollutkin eniten ongelmia punaisen maalaamisessa.Matti kirjoitti:Jos haluaa tummentaa punasta, kannattaa sekottaa mukaan vihreää. Silloin punasesta tulee tummanpunaista, eikä ruskeaa (kuten mustaan tai ruskeaan varjostettaessa). Suosittelen.Icecube kirjoitti:Itse olen yleensä punaista lähtenyt maalaamaan 50% Scorched Brown 50% Blood Red seoksella johon lisäilen blood rediä seuraaviin layereihin.
Olkaatte hyvät. Itse opin tuon 'Conissa, kun Yuri varsin värikkäästi esitti asian antaessaan pientä palautetta Runen maalauskisafigusta. Siksi munkaan figuissa ei tätä näy juurikana, koska olen aiemmin tummentanut juuri ruskeaan/mustaan tai violettiinkin.Icecube kirjoitti:Tämä tosiaan toimii, kiitoksia paljon vinkistä. Jospa nyt saisi frodonkin maalattua paremmin. Yleensä ollutkin eniten ongelmia punaisen maalaamisessa.Jos haluaa tummentaa punasta, kannattaa sekottaa mukaan vihreää. Silloin punasesta tulee tummanpunaista, eikä ruskeaa (kuten mustaan tai ruskeaan varjostettaessa). Suosittelen.
Punaisen, kuten monien muidenkin värien suhteen, on kyllä todettava, ettei ole olemassa yhtiä oikeita vaihtoehtoja. Vastaväri varjostuksesta puhuttiin joskus muinoin ja epäiltiin, että siitä tulee kova buumi NMM-buumin jälkeen, mutta eipä tainnut tulla.
Tuo punaisen highlightaus space wolves grayhyn toimii kyllä. Samaten elffleshiin, beigeen, keltaiseen jne. toimivat. Figun muu ympäristö vaikuttaa siihen melkoisesti, mihin kannattaa highlightata/varjostaa. Esim. space wolves grey toimii kun muukin figu on highlightattu samaan suuntaan, jolloin samaa sävyä kohti tehty highlightaus sitoo osia toisiinsa paremmin, luoden eheämmän kokonaiskuvan. Saattaa tosin joistakin tehdä moinen tylsäksikin figun.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
- hullukoira
Testasin kaikki mahdolliset highlightvärit kun etsin miten maalata parhaiten BA mariini armeija. Esimerkkifigut lielevät tällä hetkellä roskiksessa... Mutta jos on nähnyt maddog figuja, niin niistä näkee ainakin Bbrownin ja keltaisen käytön highlighttina. Space wolffi highlightti näytti tosi viileältä kun kokeilin sitä, mutta ikävä kyllä se ei sopinut blood angelien luonteeseen... Kehoitan kuitenkin kaikkia kokeilemaan sitä vaikkapa johonkin ylimääräiseen mariinikypärään. Tulette yllättymään!
Ukkomiehet ovat sukupuolten välisen sodan sotavankeja!