Uuden armeijan rakentaminen: miten innostus pysyy yllä
- hullukoira
Uuden armeijan rakentaminen: miten innostus pysyy yllä
Miten sinä pidät yllä innostustasi kun rakennat ja maalaat kasaan uutta armeijaa? Mikä estää sinua lopettamasta kesken kaiken?
Itsellä on aina ollut vaikeaa saada armeijaa kasaan. Yleensä se on tyssännyt siihen että olen ostanut yhden boxin, maalannut sen figut, ja sitten kyllästynyt koko armeijaan.
Mutta nyt olen löytänyt jipon joka toimii ainakin omalla kohdalla. Jippo on tämä:
Osta koko armeija samalla kertaa!
Hankin näet jonkin aikaa sitten 90% figuista jotka tulevat uuten greenskin armeijaani. Yllättävää kyllä, into ei ole hiipunut kun olen kasannut ja maalannut tuota tavaraa. Päin vastoin, olen nyt innokkaampi kuin alussa. Suurin syy on varmaan siinä, että jos lopettaisin maaluun, joutuisin myymään noi figut ja siitähän tulisi suuret tappiot (koska kaikilla on jo kasoittain gobboja!). Kitsaana miehenä en voisi niellä moista... Toinen syy on varmaan se, että 90 puoliksi maalattua gobboa on aika kunnioitettava, ja innostava, näky.
Itsellä on aina ollut vaikeaa saada armeijaa kasaan. Yleensä se on tyssännyt siihen että olen ostanut yhden boxin, maalannut sen figut, ja sitten kyllästynyt koko armeijaan.
Mutta nyt olen löytänyt jipon joka toimii ainakin omalla kohdalla. Jippo on tämä:
Osta koko armeija samalla kertaa!
Hankin näet jonkin aikaa sitten 90% figuista jotka tulevat uuten greenskin armeijaani. Yllättävää kyllä, into ei ole hiipunut kun olen kasannut ja maalannut tuota tavaraa. Päin vastoin, olen nyt innokkaampi kuin alussa. Suurin syy on varmaan siinä, että jos lopettaisin maaluun, joutuisin myymään noi figut ja siitähän tulisi suuret tappiot (koska kaikilla on jo kasoittain gobboja!). Kitsaana miehenä en voisi niellä moista... Toinen syy on varmaan se, että 90 puoliksi maalattua gobboa on aika kunnioitettava, ja innostava, näky.
Ukkomiehet ovat sukupuolten välisen sodan sotavankeja!
- The Captain
- Valvoja
Re: Uuden armeijan rakentaminen: miten innostus pysyy yllä
Toinen neuvo:hullukoira kirjoitti: Osta koko armeija samalla kertaa!
Osta yksi armeija kerrallaan. Jos figuja on useasta armeijasta, ajautuu liian helposti sivuraiteille.
...Tiedän. Minulle tämä on jo myöhäistä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Noh, jos tekee kuten minä eli tinkii hieman maalaustasosta niin armeija valmistuu nopeammin
Ihan OK näköistä jälkeä silti, sillai simppelisti ja siististi maalattu.
Lauri Kivinen - "Thallus 36. Jaegers" 1200 pts
"Bless with a hard heart those who surround me.
Bless the women and children who firm our hands."
-Jethro Tull
-Jethro Tull
Minulla maalausinnon pitää yllä se, että pistän kaikki keskeneräiset ja maalaamattomat figut kaappiin piiloon. Kun työn alla on vain ne pari-kolme erilaista figua kerrallaan, tuntuu siltä niin kuin työ etenisi. Joskus aiemmin mulla oli esillä ne kymmenet muovimarinet, örkit ja muu sekalainen sälä maalauspöydällä. Yhden napin kun sai vihdoin maaleihin, ei se läjä siitä harvennut mihinkään. Tuli semmoinen tunne, että ei nuita saa ikinä koskaan valmiiksi, ja lerpahti into maalata yhtikäs mitään.
Hyvä konsti on maalata seassa myös vähän erikoisempia figuja. Pari BFG:n cruiseria tai Cthulhu-hirviötä piristää kummasti maaluuhetkiä, ja sitten on taas mukava palata niiden mariinilaumojen pariin.
Valmiit figut mulla on kyllä esillä näkyvästi, lasivitriinissä. On kivaa aina nostaa vihdoinkin valmiiksi saatu ukkeli sinne muiden sekaan. Toisaalta minä harrastankin nimenomaan miniatyyrien maalausta. Sitten joskus kun niitä sattuu olemaan tarpeeksi, voi niillä myös pelata.
Minun vinkki olisi siis älä osta koko armeijaa yhdellä kertaa. Mutta jos ostat, niin ainakin piilota ylimääräiset näkösältä.
Hyvä konsti on maalata seassa myös vähän erikoisempia figuja. Pari BFG:n cruiseria tai Cthulhu-hirviötä piristää kummasti maaluuhetkiä, ja sitten on taas mukava palata niiden mariinilaumojen pariin.
Valmiit figut mulla on kyllä esillä näkyvästi, lasivitriinissä. On kivaa aina nostaa vihdoinkin valmiiksi saatu ukkeli sinne muiden sekaan. Toisaalta minä harrastankin nimenomaan miniatyyrien maalausta. Sitten joskus kun niitä sattuu olemaan tarpeeksi, voi niillä myös pelata.
Minun vinkki olisi siis älä osta koko armeijaa yhdellä kertaa. Mutta jos ostat, niin ainakin piilota ylimääräiset näkösältä.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
- Hands_of_blue
Re: Uuden armeijan rakentaminen: miten innostus pysyy yllä
Valitettavasti ei oikein mikään. Aika monta vuotta olen figuilun parissa jo viettänyt mutta oikeastaan en ole koskaan saanut kasaan kokonaista armeijaa. Yleensä olen juurikin ostanut innostuksen alettua kauhean läjän figuja käytettynä, kunnostanut muutaman yksikön ja myynyt pois pienellä voitolla.hullukoira kirjoitti:Mikä estää sinua lopettamasta kesken kaiken?
Nyt olen panostanut siihen, että saisin joskus jotain valmiiksi ja olen aloittanut helpolla vaihtoehdolla eli Mordheim warbandin kokoamisella. Olen maalannut jo puolet figuista ja innostus on yhä tallella
Tämän jälkeen vuorossa on Mordheim pelikenttä, jota en aloita ennen kuin warband on maaleissa.
Pari päivää sitten iski kyllä kauhea vampire counts villitys, jota kokeilen pidätellä kunnes Mordheim setit ovat valmiit, tiukkaa tekee mutta ei voi kuin sinnitellä.
Mulla innostus pysyi yllä kun ajatteli miten hienolta ja voitokkaalta kokonainen Uthwé Eldar armeija näyttää peli kentällä. Nyt ku on tullu pidettyä taukoa jokin kuukausi niin on tulossa uusi Codex ja uudet kujeet niin ei innosta maalata tai ostella 40k figuja, mutta sitten kun uus codex ilmestyy niin on tullut rahaa(toivottavasti
) säästettyä ja sitten voi taas jatkaa kun on uusi armeija suunnitteilla. Siinä sivussa kun rakentaa armeijaa niin voi pelata proksy pelejä ja testailla omaa armeijaa käytännössä...
Eli lyhyesti. Ajattele miten voitokkaalta armeijasi näyttää yhdessä kuvassa.
Eli lyhyesti. Ajattele miten voitokkaalta armeijasi näyttää yhdessä kuvassa.
"I am so Straight that, when i buy a House, the first thing i do is to brick up the back door." - Straight Dave
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Minua taas enemmän kiinnostaa miten pidät kiinnostuksen vanhaan armeijaan.
Itselläni ainakin on nyt sellainen kohta kun ostin pari kuukautta sitten jonkun verran kääpiöitä niin örkkini syrjäytyi nopeasti taka vasemmalle. Kääpiöitä jaksaa maalata välissä ja pelaaminenkin on mukavaa. Örkkejä ei sitten millään jaksa maalata edes sitä yhtä väriä figuun kun tekee mieli jo lopettaa.
Minusta kumminkin on hyvin turhauttavaa, jos ostaa yhdellä kerralla ison kasan armeijaa. On niin paljon maalattavaa, että oksat pois. Tässä sitten toimiikin tuo Rakathin sanoma niksi, mutta imo on paljon kivempaa ostaa yksi rykmentti kuukauden välein ja maalata se siinä kuukaudessa. Maalamattomat figut ovat vähissä, joten armeija kasvaa samaan tahtiin kuin tulee väriin.
Itselläni ainakin on nyt sellainen kohta kun ostin pari kuukautta sitten jonkun verran kääpiöitä niin örkkini syrjäytyi nopeasti taka vasemmalle. Kääpiöitä jaksaa maalata välissä ja pelaaminenkin on mukavaa. Örkkejä ei sitten millään jaksa maalata edes sitä yhtä väriä figuun kun tekee mieli jo lopettaa.
Minusta kumminkin on hyvin turhauttavaa, jos ostaa yhdellä kerralla ison kasan armeijaa. On niin paljon maalattavaa, että oksat pois. Tässä sitten toimiikin tuo Rakathin sanoma niksi, mutta imo on paljon kivempaa ostaa yksi rykmentti kuukauden välein ja maalata se siinä kuukaudessa. Maalamattomat figut ovat vähissä, joten armeija kasvaa samaan tahtiin kuin tulee väriin.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Jaa-a. Ajattelemalla miten paljon erillaisia yksikoita SST:ssa on mita en ole viella kerennyt hankkia ja maalata
Kylla sita akkia innostuu maalaamaan figut kun miettii mita kaikkea sita voisi seuraavaksi hankkia arachnidien kiusaksi.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- Farseer of Biel-tan
Itselläni tuntuu toimivan se, että kerään montaa armeijaa yhtä aikaa moneen eri peliin. Toki projektit etenevät tuhottoman hitaasti, mutta ainakin on helppo siirtyä maalaamaan toista armeijaa jos mielenkiinto toiseen lopahtaa. Hyvä niksi mielenkiinnon nostamiseksi vanhaan armeijaan on laittaa figut vaikka muutamaksi kuukaudeksi piiloon. Sen olen huomannut, että vaivalla maalattua armeijan alkua ei koskaan kannata myydä pois. Joka ikinen kerta on jossain vaiheessa ruvennut harmittamaan. Kyllä ne armeijat sieltä joskus aikoinaan yleensä valmistuvat. Hyvänä esimerkkinä omat eldarini, jotka ovat olleet enemmän tai yleensä vähemmän työn alla jo neljä vuotta ja kohta on jo 1000 pistettä maaleissa:)
Tätä olen ajatellut. Mulla on nytkin työn alla vanha liskoarmeija (vielä 5 cold one rideriiä pitäis maalata ja ois reilut ~1500 pts kasassa, teen nää joskus vuonna 2030 kun jaksan..) sekä beastit. Ostin just noin tonnin edestä beasteja käytettynä, eri tyypeiltä eri puolilta maailmaa.RooK kirjoitti:Kokeilkaa Warmachinea, alkuun pääsee maalaamalla battlegroupin eli 3-4 figua
Ei kyllä kannata lähteä tekemään edes noita herdejäkään yli 10 tyypin ryhminä. Tein ekaa satsia koko herdi kerrallaan, siinä kun oli maalannut parikyt tyyppiä pelkät turkit ja nahat ni oli jo kypsää. Sitten sama aseissa ja vaatteissa....uuuuuh. Pilkoin projektin niin että tein ungorit eka. Nyt seuraavat parikytä äijää meinaan kyllä tehdä noin 6 äijän erissä. Tulee siistimpää eikä ryydytä. Menee melkoiseksi drybrushaukseksi tuollasessa 20 äijän erässä.
Warmachine ja Mordheim kiinnostais eniten, tuollanen 5-15 figua per armeija olis just sopiva mulle. Jaksais satsata. Onneks ei oo tapana alotella kovinkaan montaa figua päällekkäin, harvoin mulla on edes 2 kesken samaan aikaan.
Itselläni on toiminut kohtuullisen hyvin sama metodi kuin Ironmanilla, eli useampi armeija työn alla samaan aikaan. Tällä hetkellä valmiina ei ole kuin mariinit 40k:hon ja wood elffit LotRiin. Kesken on örkit ja wood elffit FaBaan, joista örkeille alkaa figuja löytymään jo 2000 pisteen edestä, mutta maaleissa ei vielä puoletkaan...
Joka tapauksessa kun yhteen armeijaan ja/tai peliin kyllästyy, yleensä joku noista muista keskeneräisistä alkaa taas kiinnostaa. 40k:honkin tulee varmaan aloitettua joku uusi armeija kun kiinnostus muihin työn alla oleviin hiipuu...
Joka tapauksessa kun yhteen armeijaan ja/tai peliin kyllästyy, yleensä joku noista muista keskeneräisistä alkaa taas kiinnostaa. 40k:honkin tulee varmaan aloitettua joku uusi armeija kun kiinnostus muihin työn alla oleviin hiipuu...
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Minulla tuo homma on niin päin, että ostaa vähän kerrallaan ja maalailee niitä. Into pysyy yllä. Tällä hetkellä on tuolla hyllyllä reilut 100 maalamatonta empire modellia. Välillä hadistaa, mutta nyt kun päässyt vauhtiin niin alkaa sujumaan. Jatkossa pitää kyllä ostaa pienemmissä erissä.. Ei sovi minulle tuommonen kaikki kerralla tyyli.
- Dead Maniac
- Viesti:
Yksi hyvä pointti IG porukkani kanssa on se, että olen yrittänyt ja olenkin miettinyt taustaa ja tarinaa porukalle, ja antanut nimiä hahmoille. Chaos armeijan kanssa oli alkuun myös näin, mutta jossain vaiheessa into hiipui, pitäisi kyllä saada legioona valmiiksi...
Time waits for no slave.
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
- Hands_of_blue
Tulipa vielä mieleen, että konvertointi auttaa. Jos sadan samanlaisen figun maalaus ahistaa niin kun konvertoi jokaiseen yksikköön muutamia figuja niin hommaan tulee heti lisää mieltä.
Ja varmin maalausinnon pysäyttäjä ainakin itselläni on speedpainting. Kyllä niistä maalatuista figuista täytyy pystyä olemaan ylpeä muuten hommassa ei ole järjen hiventä. Tietysti nopeuteen voi pyrkiä mutta ei liikaa laadun kustannuksella.
Ja varmin maalausinnon pysäyttäjä ainakin itselläni on speedpainting. Kyllä niistä maalatuista figuista täytyy pystyä olemaan ylpeä muuten hommassa ei ole järjen hiventä. Tietysti nopeuteen voi pyrkiä mutta ei liikaa laadun kustannuksella.
Itse en ole koskaan varsinaisesti maalaamisesta pitänyt harrastuksena...ajattelen aina lähinnä sitä miltä koko yksikkö näyttää kokonaisuutena. Ja mulla on ollut innon herättäjänä se, että haluan saada valmista OK jälkeä aikaan että olisi maalattu armeija. Pelitarkoituksessa se on parempikin linja kuin maalata n. 5 modelia tosi hyvin, harmaata massaa on tylsä listiä (tai tulla listityksi sen toimesta).
Paras on tietysti JOS jaksaa maalata sekä hyvin että myös koko armeijansa
Paras on tietysti JOS jaksaa maalata sekä hyvin että myös koko armeijansa
Lauri Kivinen - "Thallus 36. Jaegers" 1200 pts
-Jethro Tull
-Jethro Tull
ite oon aina maalannu perjaatteessa modeli modelilta tyyliin ja sinään sä ihan hyvää jälkeä, mutta, kun ostin nyt skull passin ja tein ekan spearman gobbo rykmentin, huomasin, että kyllä sillä joukkomaalauksellakin aikaan saa, ja tuli vielä hyvää jälkeä. ainoa ongelma oli, että maalasin koko rykmentin yhtenä 20 sarjana ja se oli aika puuduttavaa, että teen kai sitten seuraavan kai kahdessa 10 rykmentissä...
Mitä zeroke-intiaani tekee, kun hänellä on kivi kengässä? No ottaa sen pois!
Itselläni kiinnostus pysyy suht hyvin. Tärkeintä on valita armeija, jonka fluffista pitää. Sen jälkeen kokoaa figuja, lähes kaikki vaihtoehdot armeijaan.
Tämän jälkeen kokeilee eri koostumuksia ja maalailee niitä mitä eniten käyttää. Maalaamisessa pysyy into päällä kun malaa eri formaatioita. Joten ei kerkeä kyllästymään yhteen tyyppiin liian nopeasti.
Epic marine armeija on koottu tällä tavalla. Melkein kaikkea yksi paketti ja perusbokseja kaksi. Sitten vaan figuja kasaan ja testaamaan eri armeijoita ja yhdistelmiä.[/img]
Tämän jälkeen kokeilee eri koostumuksia ja maalailee niitä mitä eniten käyttää. Maalaamisessa pysyy into päällä kun malaa eri formaatioita. Joten ei kerkeä kyllästymään yhteen tyyppiin liian nopeasti.
Epic marine armeija on koottu tällä tavalla. Melkein kaikkea yksi paketti ja perusbokseja kaksi. Sitten vaan figuja kasaan ja testaamaan eri armeijoita ja yhdistelmiä.[/img]