"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Planet Killer

Jos et tiedä, mitä C'tanit ovat tai kuka on Cypher ja ketkä olivat Primarkit, tieto löytyy tältä palstalta.
laurentius

Viesti Kirjoittaja laurentius »

eikös tuo Planet killer ole/ollut? abaddonin lippulaiva Cothic sodassa?
Jostain näin muistan lukeneeni. mutta nyt en löydä mistä.
Eli jos olen oikeassa näitä tuskin on tehty useampia. Lippulaivaitha on yleensä aika uniikkeja ja tottahan toki abaddon haluaa erottua massassta :)
We are returned!
Dead Maniac
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dead Maniac »

Jossakin vaiheessa sen oletettiin tuhoutuneen, mutta tavan mukaan ei täyttä varmuutta asiasta ollut.
Time waits for no slave.

Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Kennedy

Viesti Kirjoittaja Kennedy »

Planet Killer on tosiaan Abaddonin lippulaiva, joka on rakennettu Eye of Terrorin sisällä (joidenkin spekulaatioiden mukaan sitä ei olisi saatu warpin vaikutuksen ulkopuolella rakennettuakaan). Kaaosaluksille poikkeuksellisesti se on uusi malli eikä vanhojen keisarillisten alusmallien mukaan tehty.

Planet Killer on varustettu Armageddon-tykillä, joka pystyy repimään planeetan kuoreen mantereen kokoisia aukkoja, sekä lukuisilla pienemmillä aseilla, torpedonlaukaisimilla ja hävittäjähangaareilla. Armageddon-tykki saatiin luultavasti aikaan muinaisten reliikkien, Pimeyden käden ja Yön silmän avulla.

Planet Killer oli mukana Gothic-sektorin sodassa, jossa se joutui lopulta massiivisen torpedoiskun kohteeksi, minkä seurauksena sen oletettiin tuhoutuneen. Se oli kuitenkin vielä 13. Mustassa ristiretkessä mukana ja on ilmeisesti vieläkin kuvioissa mukana, vaikkakin vähän kärsineenä.

Tämän enempää en osaa kertoa. Jos tiedot eivät täsmää, se ei ole minun vikani, sillä ne ovat peräisin GW:n lähteistä kuten BFG-sääntökirjasta.
Miksi, voi miksi, ei 'omata' -verbiä ole laissa kielletty?
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Käsittääkseni aluksen supermegakaboom-aseen energia saadaan kahlituista warp-demoneista. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta itse olen tässä käsityksessä ollut.
Yrittäisit Edes

Viesti Kirjoittaja Yrittäisit Edes »

dead flesh penalty kirjoitti:Käsittääkseni aluksen supermegakaboom-aseen energia saadaan kahlituista warp-demoneista. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta itse olen tässä käsityksessä ollut.
Ööhh... Eikö sen armageddontykin voima saatu eldarien blackfortresista? Ainakin näin muistaisin, Abby kun niitä ainakin yhden on pöllinyt.
Welcome to freak show. It`s called life.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin.
Henkinen Johtaja

VAstaus

Viesti Kirjoittaja Henkinen Johtaja »

Muistaakseni koko Gothik-sektorin taistelut käytiin juuri nuon Black Fortresien (Joita mitääntajuamattomat Imperiumilaiset olivat käyttäneet laivastotukikohtina) ympärillä, ainakin eldarit yrittivät estää Abaddonia saamasta käsiinsä noita BF:iä. Niistä juuri tuli teknologia Armageddon tykkiin!
Tämä Missio kuitenkin epäonnistui, ja vaikka Abaddonin laivastot lyötiin, onnistui hänen paeta Terrorin Silmään kahden sellaisen kanssa. Tämän jälkeen...
Planet Destrouer nähtiin ensimmäisen kerran tositoiminnassa 13. Mustassa ristiretkessä. Taisi muutaman planeetan räjäyttää.
Tuosta...
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Jos nyt niitä voi valmistaa sarjatuotantona. Tai että EoTstä löytyy tarpeeksi osaavaa työvoimaa ja/tai resursseja edes toisen vastaavan tuottamiseen. Voihan olla että alus oli lahja kaaoksen jumalilta tai muinainen reliikki ajalta ennen Imperiumia.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Kennedyhän jo sanoi kaiken sanottavan arvoisen, mutta kun täällä on taas tätä mutuilua huolestuttavan paljon niin kerrataanpa vielä kerran...

Planet Killer oli jo Gothic Warissa mukana. Vasta tästä sodasta Abaddon sai itselleen Blackstonet (jotka siis olivat alunperin Eldarien aseita eikä näillä ole mitään tekemistä Planet Killerin kanssa joka on siis puhtaasti Kaaoksen tuote).
Planet Killer kykenee tuhoamaan planeetan, pari Blackstonea kykenee tuhoamaan kokonaisen tähtijärjestelmän. Kyseessä on aivan eri luokan asejärjestelmät.

Ja Planet Killer on tosiaan ainutlaatuinen ja suhteellisen uusi alus, kyseessä ei siis ole pre-heresy teknologia. Nykyään sen uskotaan tuhoutuneen, mutta hylkyä ei löydetty joten sen tuhoa ei ole pystytty vahvistamaan.
Luulisi että iso Abby laittaisi kunnon telakan pystyyn EoT:hen ja pistäisi sarjatuotantoon moiset laivat.
Ja samalla luulisi, että Imperiumin kannataisi rakentaa miljardi^miljardi Ramilies tukikohtaa ja varustaa jokainen kaartilainen power armourilla ja boltterilla ja... Miksi näin ei sitten tehdä? Resurssit ovat rajatut, vielä enemmän jossain EoT:ssä kuin Imperiumissa.

Toisin sanoen on itsestään selvää miksei kaikki Kaaoksen laivastot koostu Planet Killereistä.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Mitä siihen tuhoutumiseen tulee niin sellaisen torpedoiskun jälkeen luultavasti suurin osa miehistöstä kuoli mutta laiva on kuitenkin vielä aivan kunnostettavassa tilassa.

Kun ohjus osuu sellaiseen 20 metrin paksuiseen teräslevyyn, niin se menee hieman mutkalle ja se voidaan oikaista. Mutta sen aiheuttama paineaalto tappaa sen levyn toisella puolella olevan orjalauman.
Käpylehmä

Viesti Kirjoittaja Käpylehmä »

Mitä siihen tuhoutumiseen tulee niin sellaisen torpedoiskun jälkeen luultavasti suurin osa miehistöstä kuoli mutta laiva on kuitenkin vielä aivan kunnostettavassa tilassa.

Kun ohjus osuu sellaiseen 20 metrin paksuiseen teräslevyyn, niin se menee hieman mutkalle ja se voidaan oikaista. Mutta sen aiheuttama paineaalto tappaa sen levyn toisella puolella olevan orjalauman.

Um... Avaruudessa taistellessa noilla keisarillisten / kaaoksen taistelulaivoilla olisi niin suuret nopeudet, että ohjus aiheuttaisi massiivista tuhoa. 20 metriä terästä ? Sama kuin 20 metriä paperia. Yksi kineettisen aseen laukaus riittäisi tekemään kuinka isosta härvelistä tahansa pieniä murusia. Tämä ei tosin tietenkään ota huomioon mitään maagisia suojakenttäteknologioita ja ökö-plast-polymeerimetallimegamateriaaleja.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Tai sitä että osa Planet Killerin rungosta saattaa olla demonista massaa, joka korjaa itse itsensä kunhan sille syötetään elävää lihaa tarpeeksi paljon.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

daider kirjoitti:Tai sitä että osa Planet Killerin rungosta saattaa olla demonista massaa, joka korjaa itse itsensä kunhan sille syötetään elävää lihaa tarpeeksi paljon.
Joten kunnon joukkomurha panssareiden sisällä sillontällön ei ole pahitteeksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Historia”