Cursed Company
Cursed Company
Lueskelin Cursed Companyn sääntöjä ja mieleen nousi tälläinen kysymys.
Kuvitellaan että Richter Kreugar on yksin jäljellä ja chargaa vastustajan yksikköön. Koska noppajumalt suosivat rohkeaa hän tappaa kolme vastustajaa.
a) palautuuko yksikköön komentoryhmä ( lipunkantaja ja musikantti )
b) lasketaanko uudelleen syntyneet luurangot charganneiksi eli saavatko ne lyödä välittömästi taistelussa?
Kuvitellaan että Richter Kreugar on yksin jäljellä ja chargaa vastustajan yksikköön. Koska noppajumalt suosivat rohkeaa hän tappaa kolme vastustajaa.
a) palautuuko yksikköön komentoryhmä ( lipunkantaja ja musikantti )
b) lasketaanko uudelleen syntyneet luurangot charganneiksi eli saavatko ne lyödä välittömästi taistelussa?
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
tässä tarkoitettiin ehkä companyn musikanttia ja lipunkantajaa, että nousevatko ne takaisin?A) Komentoryhmä kuolee viimeiseksi. Paisti champpa, johon voi kohdistaa iskuja. Ne kuolleet ovat normaaleja rivimiehiä, jotka otetaan taka rankista pois.
säännöissä sanottiin että ylösnoussut on skellu normikamppeilla, ei sanota että saako tämä olla komentoryhmän jäsen, mutta tuskinpa ovat....
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Ei näin.Nazreg Moonsinger kirjoitti:...miksihän? Kyllä vampire counteillakin nousee yhden elossa olevan championin/musicianin/muuten vaan selvinneen avulla koko command pystyyn. Tomb kingeillä kanssa.
Invocation ei nosta commandia.
Tomb Kingeillä taas on erikseen mainittu että commandi nousee takaisin.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Eikö? Nyt pitäisi olla kirja että saisi tarkistaa, mutta haluaisin vielä quoten paremman puutteessa. Sanotaanko siellä että se ei nostata commandia takaisin jos yksikköön johon on ostettu sellainen menettää semmosen ja invocation parantaa?Deetwo kirjoitti:Ei näin.Nazreg Moonsinger kirjoitti:...miksihän? Kyllä vampire counteillakin nousee yhden elossa olevan championin/musicianin/muuten vaan selvinneen avulla koko command pystyyn. Tomb kingeillä kanssa.
Invocation ei nosta commandia.
-
DeathWizard
- Peliporukkavalvoja
Paitsi että lippu ei kumuloidu vaikka niitä olisi biljoona..DeathWizard kirjoitti:Epäilen, mutta tuon säännön perusteella (jos otetaan se kirjaimellisesti) miksi ei? Lopussa voi hyvällä tuurilla olla sitten se 20 skelulippumiestä jotka voittavat kaikki taistelut combat reson takia... Nam...
Ei.
Asia pähkinänkuoressa.. Ei näin.
Tomb Kingeillä tietysti eri asia, niillä kun erikseen mainitaan että champpa/lippu/muusikko nousee takas
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
-
DeathWizard
- Peliporukkavalvoja
Varsinaisesti standard ja rumpu eivät liene equipmenttiä. Musician ja Standard Bearer ovat varustettu ja aseistettu samalla tavalla kuin rivimiehetkin. Heillä vain sattuu olemaan muutama erikoissääntö, jotka vaikuttavat koko yksikköön.Karu kirjoitti:Nopealla vilkaisulla en löytänyt sanaakaan commandin henkiinheräämisestä, korkeintaan tämä:
Eli jos sulla on vain lipunkantaja jäljellä kaikista uusista skelluista tulee myös lipunkantajia?The new models will be armed and equipped exactly like the other models in the unit
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
Mietippä minkälaiset victorypointit saisi 20 lippumihen voittamisesta....Deetwo kirjoitti:Paitsi että lippu ei kumuloidu vaikka niitä olisi biljoona.. ;)DeathWizard kirjoitti:Epäilen, mutta tuon säännön perusteella (jos otetaan se kirjaimellisesti) miksi ei? Lopussa voi hyvällä tuurilla olla sitten se 20 skelulippumiestä jotka voittavat kaikki taistelut combat reson takia... Nam...
Ei.
Asia pähkinänkuoressa.. Ei näin.
Tomb Kingeillä tietysti eri asia, niillä kun erikseen mainitaan että champpa/lippu/muusikko nousee takas :)
-
DeathWizard
- Peliporukkavalvoja
Olettaen että vastustaja pystyy pysymään taistelussa vuoroa kauemmin... Tuommosen blokin jos saa kenraalin yksikön kimppun ja on vähänkään huono noppatuuri niin kenun yksikkö pinkoo pakoon ja luurangot saavat kiinni.
Tosin miten joku voi olla juoksematta tuommosen yksikön chargea (3 ränkkiä + 20 combat resoa)? Varsinkin kun kaikki tapot lisätään vielä poppooseen? Uskoisin että Richterin tappaminen on tällöin varsin varteenotettava (ja ainoa) vaihtoehto. Yksikkö kun tuhoutuu itsekseen tämän kuoltua.
Tosin miten joku voi olla juoksematta tuommosen yksikön chargea (3 ränkkiä + 20 combat resoa)? Varsinkin kun kaikki tapot lisätään vielä poppooseen? Uskoisin että Richterin tappaminen on tällöin varsin varteenotettava (ja ainoa) vaihtoehto. Yksikkö kun tuhoutuu itsekseen tämän kuoltua.
-Mikäpä pahan tappaisi?
- The Captain
- Valvoja
-
DeathWizard
- Peliporukkavalvoja