Mitä materiaaleja??
Mitä materiaaleja??
Eli mitä materiaaleja kannattaisi käyttää ja mistä niitä saa? GW:n sivuilla nyt oli jos jonkinlaista härpäkettä, mutta en saa niistä selvää (polystyrene, foamcore, sheet styrene??). Tietenkin normi pahvia saa käytettyä. Ja jos viitsitte niin pistäkää linkkejä joihinkin helppihin rakennusohjeisiin, aion rakentaa high elf maastoa.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
http://us.games-workshop.com/e-zine/iss ... efault.htm
Pahvi, finnfoam ja maaleiksi esim. folkartia. Käytä isoa sutia. Black gobbon numeroita selaamalla löytyy noin puolikiljoonaa ohjetta maastontekoon.
Pahvi, finnfoam ja maaleiksi esim. folkartia. Käytä isoa sutia. Black gobbon numeroita selaamalla löytyy noin puolikiljoonaa ohjetta maastontekoon.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Kiitoksia, voisiko joku vielä suomentaa seuraavat ja kertoa mistä niitä saa (esim. K-Rauta?)
*Sheet Styrene
*Foamcore
*Plasticard
*Polystyrene
*Sheet Styrene
*Foamcore
*Plasticard
*Polystyrene
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Ei kukaan todellakaan osaisi auttaa??
Plasticard ja Sheet styrene taitaa muuten tarkoittaa samaa asiaa, en ole ihan varma.Kiitoksia, voisiko joku vielä suomentaa seuraavat ja kertoa mistä niitä saa (esim. K-Rauta?)
*Sheet Styrene
*Foamcore
*Plasticard
*Polystyrene
Polystyrene=styrox (K-rauta)I Ride in a Dragon kirjoitti: *Sheet Styrene
*Foamcore
*Plasticard
*Polystyrene
sheet styrene=ohut 5-10mm styroxlevy (kehystysliikkeet, pienoismalli/rautatiekaupat)
foamcore=yllä oleva, joka on pinnoitettu paperilla molemmin puolin (ts. kapa/dekolevy kuten yllä, lisäksi kehystysliikkeistä)
plasticard=korkeatiheys-polyeteeni(muovi)levyä, paksuus mittaluokkaa 0.3 mm-2 mm (pienoismalli/rautatiekaupat)
no en nyt mene vannomaan, mutta kun styroksia kerta saa tämän paksuisenakin paikasta X, niin tämä perustuu oletukseen enemmän kuin tietoon, noista kolmesta muista jo menen vannomaan enemmän..Dolmot kirjoitti:Meinaakko?Silveri kirjoitti:sheet styrene=ohut 5-10mm styroxlevy
Luulisi kyseessä olevan ohut finnfoam-tyylisestä materiaalista oleva levy, mistä mm. PKP:n maastoklubilla kundit ovat tehneet torneja leikkaamalla levyn ensin suikaleiksi ja sitten paloiksi, näin siis saatu aikaan tiilien/tms. kaltaisia paloja. Rautakaupasta löytyvää styroxia ei voi suositella juuri mihinkään, mutta reissu lähimpään askartelukauppaan on suositeltava ja jos samasta paikasta mm. pienoislennokki-ihmiset hakevat välineitä, niin sieltä löytynee mm. balsaa ja muuta mukavaa materiaalia. Kannattaa kierrellä kaupassa ja katsella mitä sieltä löytyy ja miettiä mihin sitä materiaalia voi käyttää. Ensin toki kannattaa pyöriä eri maastosivuilla, jotta saa kuvaa miten esim. ohutta levyä voi käyttää.
Se missä Kauhajokea on lähin tai hyvä askarteluliike en valitettavasti osaa neuvoa, mutta http://www.eniro.fi ja Keltaiset sivut antanee jotain apua.
Se missä Kauhajokea on lähin tai hyvä askarteluliike en valitettavasti osaa neuvoa, mutta http://www.eniro.fi ja Keltaiset sivut antanee jotain apua.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
En nyt sanoisi noinkaan - joskin finnfoam on loppupeleissä huomattavasti järkevämpi vaihtoehto kuin styroksi.Iceman kirjoitti:Rautakaupasta löytyvää styroxia ei voi suositella juuri mihinkään
Ainakin Evergreenin terminologiassa styrene sheet on nimenomaan muovilevyä. Polystyreeniä puolestaan käytetään yleensä vaahtomuodossa esimerkiksi juomakuppeihin, askarteluun ja pakkausmateriaaliksi nimellä styrofoam tai foamboard. Jos sitä pistetään pahvin väliin, saadaan foamcorea.
Näin siis oman käsitykseni mukaan. Saa korjata jos tiedätte enemmän.
Näin siis oman käsitykseni mukaan. Saa korjata jos tiedätte enemmän.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
No aiheesta tappeleminen tuskin lienee järkevää. Kysyjä lienee toivottavasti saaneen vastauksen.
Sellasia materiaaleja vielä löysin kuin Cardboard ja polyuretaanu, mitäs ne on?? Iso kiitos kaikille auttaneille, eiköhän näillä pärjätä hetken aikaa
Suomi-englanti sanakirja?
Cardboard on ihan vaan pahvia.
Ja polyuretaani on sitä samaa tavaraa
mistä ne eristyslevyt koostuvat (esim.
finfoam). Polyuretaania on myöskin se
keltainen pursotettava tavara jota
käytetään rakennustyömailla eristeenä
esimerkiksi ikkunankarmien ja seinän välissä.
Tosiaan jos mitään mistään ymmärrän
niin plasticardilla ja sheet styrenella ajetaan
takaa samaa asiaa. Sheet styrenen nimellä
ainakin meillä Tanskassa myydään sitä samaa
ohutta muovilevyä, joka jossain suunnassa
maailmaa kulkee nimellä plasticard.
Kannattaisi varmaan aloittaa katsomalla
sanat sanakirjasta jos englanti on vielä hakusessa.
Kyllä sieltä ainakin tuo cardboard olisi löytynyt.
Ja polyuretaani on sitä samaa tavaraa
mistä ne eristyslevyt koostuvat (esim.
finfoam). Polyuretaania on myöskin se
keltainen pursotettava tavara jota
käytetään rakennustyömailla eristeenä
esimerkiksi ikkunankarmien ja seinän välissä.
Tosiaan jos mitään mistään ymmärrän
niin plasticardilla ja sheet styrenella ajetaan
takaa samaa asiaa. Sheet styrenen nimellä
ainakin meillä Tanskassa myydään sitä samaa
ohutta muovilevyä, joka jossain suunnassa
maailmaa kulkee nimellä plasticard.
Kannattaisi varmaan aloittaa katsomalla
sanat sanakirjasta jos englanti on vielä hakusessa.
Kyllä sieltä ainakin tuo cardboard olisi löytynyt.
tätähän voi tehdä itsekin lisäämällä hiekkaa maaliin, ainakin terra genesiksen ohjeissa oli maininta, että rautakaupasta löytyisi (isoja purkkeja seinien maalaamiseen). Lisäksi Sinellissä (Vantaan Varistossa) on mielenkiintoisia maaleja, jotka jättävät hyvin paljon kiveä muistuttavan pinnan.
Standardi rautakaupoista pitäisi löytyä. Ainakin isommista. Yleensä myydään noin viiden litran pöniköissä, josta riittää maalia melko moneen maaston rakenteluprojektiin. Voipi olla, että sellaisissa rautakaupoissa missä sekoitetaan haluttuja värejä toivomuksen mukaan olisi mahdollista saada tätäkin minä värinä haluaa ja hieman pienemmässä purkissa. Kysy myyjältä teksturoitua maalia. Olen melko varma että löytyy.