"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Viitan teko?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Ogre_dude
Sotavasaran Maalaajakisälli 2008

Viitan teko?

Viesti Kirjoittaja Ogre_dude »

Tuli tossa viime yönä mieleen että miten tekisi mun Ig pomolle viitan kun se muuten näyttää niin "pieneltä". Joskus oon yrittänyt vääntää jotain viitan tynkää mutta se näyttää enenmän peruna säkiltä. GS ajattelin että sellasen vois vääntää, mutta kun en osaa tehä siita sellasta järkevän näkösta kun siitä tulee vaan epä määränen laatta joka roikkuu niskasta.

Kiitti jo käteen.
vanhat "plogit"
Soulhungerin & O_D:n Tale of Two Gamers (kaartit ja treitöreitä)
O_D 40k blogi
seko blogi
Henkinen Johtaja

vastaus

Viesti Kirjoittaja Henkinen Johtaja »

Tee se laatta ja poimuta se.
kiinnitä niskaan tai alkamaan (jos on gadiaani-figu kyseessä) olkasuojusten alta ja tee vielä GS:tä soljet viitalle, jos haluat.
Näin saat ihan näyttävä viitan
(Ainakin omani on ihan komea)
Tuosta...
Ogre_dude

Muuten voi olla ihan hyvä juttu mutkun on 1 pikku juttu, miten poimuttaa? :P
vanhat "plogit"
O_D 40k blogi
seko blogi
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Jokin folio on ihan sinällänsä jo hyvä runko viitalle, ellei tuo stuffi oikein muuten tuppaa pysymään hyppysissä... Itse olen jokusen viitan kasannyt kaksin kerroin taitetusta viilipurkin kennesta rakennetun "kehikon" päälle. Ei ole liian paksu edes gs hoidon jälkeen ja poimutukset pysyvät kohtuuhyvin kohdallaan työskentelyn aikanakin...

Toinen vaihtoehto olisi rakentaa rautalangasta figun selkään viitan "luuranko" ja lähteä siitä sitten liikkeelle. Rautalankojen kohdalla olisi poimu ulospäin ja niiden välissä taasen sisäänpäin...

Yrska(lla taitaa olla vaikeuksia osua oikeisiin näppäimiin)
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Itse olen tehnyt silleen että laittanut vain aluksi semmoisen tasaisen viitan roikkumaan selkään. Kun se on kuivunut niin olen siihen päälle tehnyt poimut ja muotoillut tarkemmin. Minusta toimi ihan kohtuu hyvin, eikä kovin vaikeaa.
WH_freak

Viesti Kirjoittaja WH_freak »

kaipa tuohon viittaan voisi soveltaa samaa kikkaa mitä olen käyttänyt
tabardin tekoon, paperille vaan lätkäsee gs palan joka on litistetty leikkaa sopivaan muotoon, kääntele muutamia poimuja ja lätkäise kiinni.

kun gs on kuivunut niin paperia kastelemalla saadaan irrotettua papru pois
Ostetaan TAU / IG / CHAOS
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Tarvitseeko sitä viittaa välttämättä itse skulptata? Esim. High Elf Spearmen tai Marauder-bokseissa tulee kelvollisiva muoviviittoja.
Ogre_dude

Kiitoksia ohjeista.

Sain sen viitan valmiiks käyttämällä tota rauta lanka kehikko systeemii ja se kyllä kieltä mättä toimi. Nyt on pomolla viitta, ja kaikki on ilosii.
vanhat "plogit"
O_D 40k blogi
seko blogi
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Jos haluat suuremmaksi etkä osa viittaa väkerrellä niin ei se ole pakollinen. Rakenna sille korotettu base. Eli sankarisi seisoo vaikkapa kuolleen örkin raadon, tai jonkin maastonkappaleen päällä.

Myös hurjemmat aseet ja kaikki pikkutilpehööri auttavat paljon asiaa.
Ogre_dude

figunarkki kirjoitti:Jos haluat suuremmaksi etkä osa viittaa väkerrellä niin ei se ole pakollinen. Rakenna sille korotettu base. Eli sankarisi seisoo vaikkapa kuolleen örkin raadon, tai jonkin maastonkappaleen päällä.

Pomo seisoo rappusilla, kädessä on miekka ja "kävelykeppi" jonka päässä on timantti, ja las pistol on taskussa. Enenpää en viitti tunkee siihen pikku tilpehöörii.
vanhat "plogit"
O_D 40k blogi
seko blogi
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Ogre_dude kirjoitti:
figunarkki kirjoitti:Jos haluat suuremmaksi etkä osa viittaa väkerrellä niin ei se ole pakollinen. Rakenna sille korotettu base. Eli sankarisi seisoo vaikkapa kuolleen örkin raadon, tai jonkin maastonkappaleen päällä.

Pomo seisoo rappusilla, kädessä on miekka ja "kävelykeppi" jonka päässä on timantti, ja las pistol on taskussa. Enenpää en viitti tunkee siihen pikku tilpehöörii.
Eipä välttämättä tarvikkaan, kuulostaa ihan hyvältä. Jotain tyyliin laakerin lehtiä päänuppiin tms koristusta jos sattuu löytymään.
Ogre_dude

figunarkki kirjoitti:
Ogre_dude kirjoitti:

Eipä välttämättä tarvikkaan, kuulostaa ihan hyvältä. Jotain tyyliin laakerin lehtiä päänuppiin tms koristusta jos sattuu löytymään.
Vois koittaa, mut se näyttää vaan niin pirun kalpeelta siinä commissaarin vieressä.
vanhat "plogit"
O_D 40k blogi
seko blogi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”