"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tzeentch, 2000pts

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Walloittaja
Viesti:

Tzeentch, 2000pts

Viesti Kirjoittaja Walloittaja »

Uuden edikan myötä on aika päivittää jo runsaasti turnauksia kiertänyttä Tzeentchiä. Jospa mentäisiin suoraan asiaan ja itse listaan:

Lord's & Heroes:

Valnath Deneld (801)
(Lord of Tzeentch)
Flail & Shield
Chaos Dragon (360pts)
Mark of Tzeentch (140pts)
Golden Eye of Tzeentch (30pts)
Armour of Damnation (30pts)
Dispel Scroll (25pts)

Iraedril Halviir (257)
(Exalted Champion of Tzeentch)
Flail
Disc of Tzeentch (45pts)
Mark of Tzeentch (70pts)
Gaze of Gods (30pts)
Enchanted Shield (10pts)

*The one yet to be named* (156)
(Bray-Shaman)
Level 2, BrayStaff
Dispel Scroll (25pts)
Spell Familiar (15pts)

Core:

5 Knights of Tzeentch (195)
Mark of Tzeentch (20pts)
Musician

5 Knights of Tzeentch (195)
Mark of Tzeentch (20pts)
Musician

Valnath's Scouts (81)
(5 Marauder Horsemen)
Flails, and Musician

Special:

Havocs of Tzeentch (90)
(6 Furies)

Bringers of Change (99)
(3 Screamers of Tzeentch)

Beast Herd (64)
5 Gors with 2 hand weapons
6 Ungors with spears
Musician

Beast Herd (60)
5 Gors with 2 hand weapons
5 Ungors with spears
Musician

----

Total: 1998
Power Dice: 12
Dispel Dice: 6 + 2x Scrolls

Semmosta tällä kertaa. Pitäs olla himpun verran entistä listaa tehokkaampi. Yksiköiden käyttötarkoituksien luulisi olevan sanomattakin selviä. Kommentit tervetulleita, perusteluineen, tietenkin.

-Walloittaja

EDIT: Listaa muutettu hiukan: Yksi Screameri pois ja herdit pienemmäksi, saduilla pisteillä Ritarit viiden kokoisiksi. Herdeille muusikot ja toiseen herdiin loppu pistellä yksi Ungori lisää. Samoin keppi lisätty Shammulle.
Viimeksi muokannut Walloittaja, Ti 31.10.2006 21:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mä voisin ihan hyvin pelata noita Harpyjoita vaikka niillä ei ois yhtään attackia! (c) Nazreg
Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic »

no itse en ymmärrä tzeenchin ritareiden roolia, ovat tuomassa lähinnä noppia. itse ehkä vaihtaisin ne chariotteihin. Niistä vapautuvilla pojoilla musikantit herdeihin.
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Walloittaja
Viesti:

Heretic kirjoitti:no itse en ymmärrä tzeenchin ritareiden roolia, ovat tuomassa lähinnä noppia. itse ehkä vaihtaisin ne chariotteihin. Niistä vapautuvilla pojoilla musikantit herdeihin.
Nooh, Ritarit ovat aika paljon Chariotteja parempia. Vertaaillaanpa hiukan: Ritarit voivat marssia, ritarit eivät kuole yhteen tykkiin, ritarit eivät fleeatessa aiheuta impacteja omiin. Ritarit lyövät chargea lukuunottomatta kovempaa, omaavat isomman US:n ja muusikon. Ennen peluutin kärryjä, mutte ei ne oikeasti tee yhtään mitään.

-Walloittaja
Mä voisin ihan hyvin pelata noita Harpyjoita vaikka niillä ei ois yhtään attackia! (c) Nazreg
Aven

Viesti Kirjoittaja Aven »

NO nyt tästä tulee rumaa. Lähes identtinen omani kanssa, niin kuin sillä mitään väliä olisi. Jotain häikkää pisteissä pomo 3 pts liian halpa ja shamaani 5 liian kallis. Ja sitten jotain muuttettevaa, muusikot pukkeihin.
Walloittaja
Viesti:

Aven kirjoitti:Jotain häikkää pisteissä pomo 3 pts liian halpa ja shamaani 5 liian kallis. Ja sitten jotain muuttettevaa, muusikot pukkeihin.
En tiedä mistä kirjasta nuo hinnat lasket. Ota huomioon, että Flaili ei maksa 6pts lordille, vaan 3pts. Samoin Shammun pisteet ovat minun kirjan mukaan oikein.
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tohtori-SyFilis »

Walloittaja kirjoitti:
Aven kirjoitti:Jotain häikkää pisteissä pomo 3 pts liian halpa ja shamaani 5 liian kallis. Ja sitten jotain muuttettevaa, muusikot pukkeihin.
Samoin Shammun pisteet ovat minun kirjan mukaan oikein.
Oot kirjannu ton spell familiarin hinnan väärin : P Eli siis 15p. se, mutta oot kyl laskenu sen tohon charrun hintaan eli vaan lievää typottamista.

Mä en kyllä noihin ritareihin tommosina luottais, koska mun silmissä ton kokoset unitit ei mee oikein mistään läpi : P Ja 2+ armorilla ne vaan ammutaan palasiks, joten pidä niitä kärryjä, vaikka sitten ritarien kanssa jos ei muuten. Älä kysy mistä saat pisteet niihin mutta ei tässä listassa tee IMO mikään mitään merkittävää ellei lohmulaardia lasketa mukaan.
The small boys have come to see me hang
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Tohtori-SyFilis kirjoitti: Mä en kyllä noihin ritareihin tommosina luottais, koska mun silmissä ton kokoset unitit ei mee oikein mistään läpi : P Ja 2+ armorilla ne vaan ammutaan palasiks, joten pidä niitä kärryjä, vaikka sitten ritarien kanssa jos ei muuten. Älä kysy mistä saat pisteet niihin mutta ei tässä listassa tee IMO mikään mitään merkittävää ellei lohmulaardia lasketa mukaan.
Kärry ei tee mitään. Ritari yksikkö pystyy uhkaamaan kylkichargella. Jolloin lohikäärmeen kanssa cooppina pelatessa vihollinen joutuu huomattavasti tukavampaan tilanteeseen kuin chariotin kanssa.

Sitä paitsi chaos knightien kesto taitaa olla aika samaa luokkaa chariotin kanssa. 4 woundia molemmilla. T4 vs T5 mutta AS2+ vs AS 3+. Knighteilla ei ole fear cannonballs rulea.

Ja chaos knightien rally on LD9, ei 8.

Muusikot noihin herdeihin olis kyllä pop. Pisteet yhdestä furysta. Pitäisi riittää, vaikka petokirja ei olekaan käsillä. Ei kai se 7 pongoa maksa? Jos tilaa sen jälkeen niin Bray staff olisi uusinta hottia shamaanille.
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Nazreg Moonsinger kirjoitti: Kärry ei tee mitään. Ritari yksikkö pystyy uhkaamaan kylkichargella. Jolloin lohikäärmeen kanssa cooppina pelatessa vihollinen joutuu huomattavasti tukavampaan tilanteeseen kuin chariotin kanssa.
Olettaen siis että pelaaja päästää yhden näistä armeijan kolmesta "tekijästä" uhkaamaan kylkeään, aika optimistista ajattelua. Ja neljästä ritarista ei ole kauhen suuri homma ampua niitä kahta pois.
Mayhemia

Tohtori-SyFilis kirjoitti:
Nazreg Moonsinger kirjoitti: Kärry ei tee mitään. Ritari yksikkö pystyy uhkaamaan kylkichargella. Jolloin lohikäärmeen kanssa cooppina pelatessa vihollinen joutuu huomattavasti tukavampaan tilanteeseen kuin chariotin kanssa.
Olettaen siis että pelaaja päästää yhden näistä armeijan kolmesta "tekijästä" uhkaamaan kylkeään, aika optimistista ajattelua. Ja neljästä ritarista ei ole kauhen suuri homma ampua niitä kahta pois.
Lohikäärmeettä tokko pystyy estämään, ja minä näen ammuttavana 8 ritaria ja 5 marauder horsemenniä. Ei sun lista ainakaan ammu pois tarpeeksi nopiasti, varsinkaan jos kentällä on yhtään suojaa. Siellä on kuitenkin kahdet lentävät demonit.
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Nazreg Moonsinger kirjoitti:
Ei sun lista ainakaan ammu pois tarpeeksi nopiasti,
Imo paras argumentti vähään aikaan.
Lohikäärmeettä tokko pystyy estämään, ja minä näen ammuttavana 8 ritaria ja 5 marauder horsemenniä.
Mun mielestä lohikäärmeen suurin estäjä on 5 resoa omistava blokki champalla, yksi tai kaksi tämmöistä ei ole vielä mitään, mutta siinä vaiheessa kun näitä on se 5+ kentällä tulee oikeasti hankalaa.

8 s4 2+save tyyppiä ei oikein ole kauheasti ammuttavaa, marauder horsemanit taas aikamoista paperia.

Ei tää lista huono oo, mutta aika hankalaa tulee olemaan yhtään osaavampaa vastustajaa vastaan.
Mayhemia

Nazreg Moonsinger kirjoitti:
Ei sun lista ainakaan ammu pois tarpeeksi nopiasti,
Imo paras argumentti vähään aikaan.
Olisko pitänyt pistää hymiö perään, kun ei välttämättä auennut. :P
Walloittaja
Viesti:

Jeps, listaa muokattu hiukan. Kommenttien ja parin testipelin pohjalta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”