Olemassa myös infrapunalaser, jota ei näe kuin infralaseilla. Mutta tämähän on yleistietoa. Marinellahan tuollainen jopa saattaisi ollakin, siinä bolterissahan on niitä linssejä yleensä... Mutta eniveis ja junou.
Joissain nyky kiikaritähtäimissä on myös punapiste-teknoa mukana. Vaikutti aika tehokkaalta systeemiltä.
Space Marinet "oikeassa 40k-elämässä"
- Dead Maniac
- Viesti:
Viimeksi muokannut Dead Maniac, Ti 17.10.2006 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Time waits for no slave.
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
-
NecroCuolema
Voi olla että käsitin väärin. Käsittääkseni hän tarkoitti että PP-tähtäin olisi kiikaritähtäin jossa ristikko on korvattu pisteellä. PP-tähtäinhän ei suurenna mitään. Selventäköön Chavez itse asiaa, jos tänne vielä eksyy.Jake kirjoitti:Hmm mutta käsittääkseni juuri tätähän Chavez ajoikin takaa.NecroCuolema kirjoitti:Väärin! Punapistetähtäin ei tee mitään muuta, kuin laittaa punaisen pisteen siihen kohti, mihin luodit tulevat aseen senhetkisellä asennolla. Suomeksi: Ei ole mitään väliä kuinka epäpyhässä kulmassa tähtäät. Vaikka katsoisit PP-tähtäimen läpi vinosti, aseen ollessa vinosti, näet aina punaisen pisteen siinä kohdassa mihin luotisuihku kohdistuu. Ja tässä asiassa on minun kanssa turha kiistellä.Chavez kirjoitti:Punapistetähtäinhän ei lähetä mitään, vaan se punainen piste on siinä kiikaritähtäimen ristin tai minkä lie tilalla.
Lasertähtäinhän lähettää itse kohteeseen pisteen jonka voi nähdä paljaalla silmällä, eli aseen voi ampua lonkalta, mutta hän tarkoitti ettei PP -tähtäin käytännöllisesti katsoen lähetä kohteeseen mitään, vaan se piste on olemassa vain siinä linssissä. Niinkuin selitetään linkittämälläsi Wikipedian sivulla.
-
vompovompatti