"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Parhaat nettikaupat

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
jago

Parhaat nettikaupat

Viesti Kirjoittaja jago »

-------------------------------------------------
Huom! Sammon Visa Electron saattaa (/toimii) normaalin visan lailla useissa netti kaupoissa.
http://www.sotataito.com

Tietoja:
Suomalainen postimyyntifirma, sijainti Tampereella, ajoittain tapahtumien yhteyksissä koju
Valikoimissa mm. Rackhamia, Reaperia ja historiallisia figuja

Plussat:
Reilu kauppias (tätä kohtaa en voi korostaa liikaa), nopea palvelu, yli 150 € tilauksista ilmaiset postikulut. Confropelaajille alennuksia (lisätiedot konfronetistä)

Miinukset:
Ei varsinaista liiketilaa, kiinteät postikulut suurehkot tilattaessa vain paria tuotetta, ei luottokorttimaksua

http://www.wargamesworkshop.com/

Tietoja:
Englannissa sijaitseva yksityisyritys. Kaikki perus figumerkit (Hammerit ja Rackham), ovat tarjolla, myös hieman erikoisempiakin löytyy. Tarjoavat myös maalaus palveluita.

Plussat:

+ Kiitettävän nopea palvelu, huomioon ottaen että paketti tulee Englannista.
+ Perus figu valmistajat...
+ Siellä on kiva peli

Miinukset

- ...mutta siihen se sitten melkein jääkin.
- Ei käy Visa Electron (ainakaan viime kerralla ei käynyt, mutta siitä on aikaa jo melkein vuosi)

http://www.maelstromgames.co.uk

Tietoja:
Toimii Englannissa, pieni kauppa Nottinghamshiressä, jne. ;-)

Plussat:
+ Nopea, kamat kotiin alta viikossa (UK:sta Suomeen). Figut pakattu hyvin.
+ Selkeä saitti, haku toimii hyvin ja related products-lista löytyy.
+ Halpa! Lähes kaikki on ainakin muutaman egen halvempaa kun suomalaisissa liikkeissä.
+ Hinnat saa näkymään myös euroina tai dollareina, ei tartte arvioida paljonko tulee maksamaan.
+ Price Promise! Jos löydät toisesta brittiläisestä nettikaupasta jotain halvemmalla (postikuluineen) niin Maelstrom myy sen sulle pennyn halvemmalla kun ne =)
+ EI POSTIKULUJA! Maksat tasan sen mitä tuotteiden loppusumma on!

Miinukset:
- Vain GW:n figuja.
- Varmaankaan se Visa Electron ei toimi, enpä tiedä kun käytän tavallista Visaa nettikaupoissa.

Yhteenveto:
- Paras nettikauppa figuille mitä mulla on tullu vastaan, valikoimassa käytännössä kaikki GW:n uusimpien edikoiden kamat. Yst. terv. nimim. "tyytyväinen asiakas"-Ruoska.

Ral Partha Europe http://www.ralparthaeurope.co.uk/

Iso-Britannia

+ monipuolinen valikoima miniatyyrejä, myös vanhempiakin malleja
+ Figuurien detalji ja valujälki laadukasta. Figuurit osittain samoilta kaivertajilta kuin GW:n figuurit.
+ Hinnat kohtuulliset. Esim. RP:n witch elf maksaa 1,75 £ ja GW:n vastaava 2,50 £. RP:n metalliset kääpiöt halvempia (0,59 £ kpl) kuin GW:n muoviset kääpiöt (1,12 £ kpl).

Voi maksaa Paypalilla. Paketin saapuminen kesti puolitoista viikkoa. Osalle fantasiafiguureista tulee mukana 20mm muoviset neliöalustat.
oldskoolslann kirjoitti:Tilasin 40 punnan edestä tavaraa, yhteensä n. 53 metallifiguuria käytettäväksi Fantasy Battle-pelissä. Postikulut olivat tasan 3 £ eli noin 5 euroa :D

Black Tree Design http://www.blacktreedesign.com

Iso-Britannia

+ Laaja valikoima, erityisesti 28mm fantasiafiguureja
+ Edulliset hinnat, alennuksia, ja ilmaisia figuureja . Halpoja ja hienoja pienoispuita.

Voi maksaa Visa Electronilla. Paketin saapuminen kesti noin kaksi viikkoa.

Fantasiapelit http://www.fantasiapelit.com

+ Laaja valikoima luonnollisesti
+ Uutuudet tarjolla hetimiten mikäli tarvetta
+ Ostaminen kätevää: Postiennakko ja luottokortti, myös electron kelpaa. Postikulut jäävät suhteellisen pieniksi.
+ Tavara tulee ajallaan

- Nettisivuihin kaipaisin hieman selkeyttä. Vrt. muihin.
- Ainakaan viimeksi ei ollut mahdollisuutta maksaa tilisiirrolla

Alionas (Saksa) http://www.alionas.de/
oldskoolslann kirjoitti:
Myy ihan kivaa valikoimaa fantasiafiguureja, myös Suomeen. Firman örkit muistuttavat aika paljon Black Tree Designin sekä Citadelin vastaavia. Figuurit ovat hieman kookkaampia kuin Black Treen örkit.
Kuvista poiketen figuureille ei tule mukana muovisia alustoja.

Hinnat ovat normaalitasoa. Paketin saapuminen lähimpään postiin kesti viikon.

Assassin Miniatures (Saksa) http://www.assassin.de/inhalt_e.html
oldskoolslann kirjoitti: Hienoja fantasiafiguureja 28mm mittakaavassa, valujälki yms. samaa laatua kuin Citadelilla ja muilla valmistajilla.

Maksu onnistuu Paypalilla. Toimitus Suomeen kesti n. viikon.
Viimeksi muokannut jago, Ti 27.02.2007 12:11. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
"Brush-licking makes you a better painter"
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Tuolla juuri sivusimme samaa aihetta.
Gravity is a myth, the Earth sucks too
Chaotic Dwarf

Viesti Kirjoittaja Chaotic Dwarf »

Peliarkusta ei ainakaan tarvitse maksaa postikuluja.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Fantsussa hyvät tarjoukset (ainakin välillä) ja puokissa hyvät kylkiäiset (osta noin ja noin isolla summalla, saat lahjakortin).
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

http://www.sotataito.com

Tietoja:
Suomalainen postimyyntifirma, sijainti Tampereella, ajoittain tapahtumien yhteyksissä koju
Valikoimissa mm. Rackhamia, Reaperia ja historiallisia figuja

Plussat:
Reilu kauppias (tätä kohtaa en voi korostaa liikaa), nopea palvelu, yli 150 € tilauksista ilmaiset postikulut. Confropelaajille alennuksia (lisätiedot konfronetistä)

Miinukset:
Ei varsinaista liiketilaa, kiinteät postikulut suurehkot tilattaessa vain paria tuotetta, ei luottokorttimaksua
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tuska

Viesti Kirjoittaja Tuska »

Silveri kirjoitti:http://www.sotataito.com

Miinukset:
On, mutta Juhalle on syytä soitaa aikasemmin kun menee käymään, kannataa otta yheyttä vaikka päivää aikasemmin, mutta on sinne myös menty 30min varoitus ajalla jos Juha on kotona...
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Platypi kirjoitti:On, mutta Juhalle on syytä soitaa aikasemmin kun menee käymään, kannataa otta yheyttä vaikka päivää aikasemmin, mutta on sinne myös menty 30min varoitus ajalla jos Juha on kotona...
Autotallia joka on auki jos soittaa omistajalle ei lasketa varsinaiseksi liiketilaksi, joka olisi auki kiintein ajoin (joskin uskon, että Juha mielellään tällaisen kaupan perustaisi jos liikevaihto kasvaisi tarpeeksi suureksi).

Mainittakoon Juhan eduksi nyt vielä vaikka se, että kun hän vahingoissa kerran oli unohtanut lähettää palkinnot turnaukseemme Helsinkiin, näki hän hyvin paljon vaivaa sen eteen, että saimme kuitenkin ajoissa palkinnot turnauspäivänä paikalle (puhumattakaan palkintojen runsaudesta).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Githgulcag

Viesti Kirjoittaja Githgulcag »

Tuohon sotataitoon voisi lisätä sellainen miinus, että Tilauksen saapuminen kestää todella kauan. Ensimmäinen tilaukseni tuli yli kuukauden odottelun jälkeen ja toinen tilaukseni ei ole vielä edes saapunut, vaikka olen odottanut jo yli 100 päivää (tilaukseni pitäisi saapua seuraavalla viikolla! jee...). En tiedä, että onko minulla ollut todella huono tuuri tilausteni kanssa, vai kestääkö tilausten saapuminen aina nuin kauan?
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Aziz the combat fighter kirjoitti:Tuohon sotataitoon voisi lisätä sellainen miinus, että Tilauksen saapuminen kestää todella kauan. Ensimmäinen tilaukseni tuli yli kuukauden odottelun jälkeen ja toinen tilaukseni ei ole vielä edes saapunut, vaikka olen odottanut jo yli 100 päivää (tilaukseni pitäisi saapua seuraavalla viikolla! jee...). En tiedä, että onko minulla ollut todella huono tuuri tilausteni kanssa, vai kestääkö tilausten saapuminen aina nuin kauan?
On ollut huono tuuri. Itselleni on tullut lähetykset yleensä parin-kolmen päivän sisällä siitä, kun olen tilauksen tehnyt (muutamakin kerta on tullut heti seuraavana päivänä). Tietystikin asiaan vaikuttaa se, että olen tilannut oikeastaan aina tuotteita, jotka ovat jo olleet varastoissa. Mikäli olen tilannut tuotteita, joita ei ole varastossa (kuten esim. Reaperin figuja, joita ei edes välttämättä listattu sotataidon valikoimaan), niin olen kysellyt, milloin arviolta tilaus lähtee ja kenties millaisia arvioita on siitä, kun tilaus saapuu Sotataitoon. Kauemmin niiden tilausten tulossa on kestänyt, mutta sen onkin sitten tiedostanut, joten ei ole kokenut asiaa sikäli ongelmaksi.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

Jep, minullakin on kestänyt, kun on sotataidosta tilaillut. Ensimmäisen kerran kun tilasin niin paketti tuli ihan tarpeeks nopeasti. (1,5vk) Toisen kerran kun tilasin niin kesti melkein kuukauden ja sitten sanottiin että tavaroita mitä tilasin ei löydy, joten siinävaiheessa peruutin tilauksen. Niin ja sillon kun tein tilauksen niin kaikkia tavaroita oli varastossa.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Mer'siles kirjoitti: Niin ja sillon kun tein tilauksen niin kaikkia tavaroita oli varastossa.
Nettikaupan tietoihin ei aina kannata luottaa, koska näkyvät tiedot voivat olla vanhoja. Lähettää sähköpostia juhalle, niin saat selvitettyä paaaaljon nopeammin ja helpommin kaiken.

Sotataidosta voin sanoa vain hyvää. Erinomainen asiakaspalvelu (sähköpostiin vastataan lähes aina samana päivänä), laaja valikoima, joustavuus (monesti Juha on ottanut yhteyttä jos jotain tuotetta ei juuri tilaushetkellä ollut saatavilla ja korvaavaan saapumisessa kestäisi kauan. Sovittu sitten että osa tavaroista lähetetään maksutta jälkijunassa), nopea toimitus (jos tuotetta on ollut varastossa, niin useimmiten saapunut 2-7 päivässä) sekä tuki monille peleille.

Sanoisin, että on omaa tyhmyyttään jos ei tajua ottaa yhteyttä siinä vaiheessa, kun tilaus on ollut roikkumassa kolme kuukautta. Sinulle ja kauppiaalle paljon helpompaa, jos viitsii ottaa yhteyttä ja sopia miten tehdään, kun jossain päässä on ongelmia. Osa noista ulkomaisista firmoista osaa sekoilla tilauksien kanssa tänne Suomeen saakka, joten kauppias ei aina voi vaikuttaa tuotteiden saatavuuteen. Välillä noissa nettikaupoissakin on ihmisiäkin töissä, joten virheitä voi tapahtua.

Roolipelit.netistä tilasin muinoin Warmachinea ja jäi vähän huono maku suuhun. Vaikkakin tuotteet on halpoja ja postikuluja tulee vähän (eli ei yhtään yli 30e tilauksista), niin tuotteiden saatavuus on heikkoa, tavarat saapuvat laiskaan tahtiin ja kysymyksiin vastataan niukasti. Kyllä tilattu tavara lopulta saapui yli neljän viikon odotuksen jälkeen, mutta jäi heikompi maku suuhun, kun oli tehnyt tilauksia sotataidon kautta.

Peliarkkua en ole kokeillut, mutta kalliimmat hinnat sekä heikompi saatavus ei innosta. Ilmaiset postikulut on tietty kova sana sekä lautapelien/konepelien saatavuus houkuttaa.
jago

Viesti Kirjoittaja jago »

http://www.wargamesworkshop.com/

Tietoja:
Englannissa sijaitseva yksityisyritys. Kaikki perus figumerkit (Hammerit ja Rackham), ovat tarjolla, myös hieman erikoisempiakin löytyy. Tarjoavat myös maalaus palveluita.

Plussat:

+ Kiitettävän nopea palvelu, huomioon ottaen että paketti tulee Englannista.
+ Perus figu valmistajat...
+ Siellä on kiva peli

Miinukset

- ...mutta siihen se sitten melkein jääkin.
- Ei käy Visa Electron (ainakaan viime kerralla ei käynyt, mutta siitä on aikaa jo melkein vuosi)
Viimeksi muokannut jago, Ti 17.10.2006 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Brush-licking makes you a better painter"
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Itse olen ollut tyytyväinen Roolipelit.netin palveluun. Varastossa ollut tavara on tullut pikaisesti, tilauksen vaiheista on tullut vakioilmoitus ja tarvittaessa kysymyksiini on vastattu (lyhyesti, mutta riittävän informatiivisesti). Nykyään lasku tulee tilauksen mukana, jota suuresti arvostan.

Ainoa kritiikin paikka on ollut se, kun yhden kirjan takia 80 euron tilaus jäi seisomaan muutamaksi viikoksi. Tietysti olisin voinut pyytää tilauksen lähettämistä erissä, mutta jäin katsomaan tilanteen etenemistä. Tällöinkin kauppa toteutui annettujen ehtojen ja määräaikojen puitteissa.

Warmachinen suhteen on ilmeisesti ollut ajoittaisia toimitusongelmia vähän jokaisella toimittajalla, joten siinä suhteessa olisin anteeksiantavainen.

Listahinnat ovat olleet edullisemmat kuin Peliarkulla, joka on ollut syynä valintaani vaikka arkku antaa kuulemma hyvin alennusta ja tuttavani ovat kehuneet palvelua.

Sotataitoa olen kokeillut yhden kerran. Sivuja olen sitäkin useammin katsellut juuri Reaperin figujen takia. Maksuvaihtoehdot ja postikulut ovat vähän jäykän oloisia.

Tein tilaukseni sähköpostitse, mutta ilmeisesti pari viestiä yhteydenoton aikana hukkui ja muutenkin tuntui välillä kestävän. Kuitenkin ensivaikutelma hyvästä palvelusta säilyi ja parhaimmillaan viesteihini vastattiin viiden minuutin sisällä. Ainakin on rohkaissut minua kaupan käyntiin.

Fantasiapelit ja Puolenkuunpelit ovat niinikään toimineet varmasti ja olen tykännyt mahdollisuudesta tilata sähköpostilla tai puhelimella ilman turhia rekisteröitymisiä. Fantasiapelien Joensuun liikkeen ystävällinen palvelu on erityisesti jäänyt mieleen vuosien takaa.

Pankkikortin puutteen takia ja muutenkin epäluuloisena ihmisenä en ole vielä kokeillut ulkomaisia liikkeitä ja todennäköisesti kynnys kokeilemiseen säilyy suurena.
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

http://www.maelstromgames.co.uk

Tietoja:
Toimii Englannissa, pieni kauppa Nottinghamshiressä, jne. ;-)

Plussat:
+ Nopea, kamat kotiin alta viikossa (UK:sta Suomeen). Figut pakattu hyvin.
+ Selkeä saitti, haku toimii hyvin ja related products-lista löytyy.
+ Halpa! Lähes kaikki on ainakin muutaman egen halvempaa kun suomalaisissa liikkeissä.
+ Hinnat saa näkymään myös euroina tai dollareina, ei tartte arvioida paljonko tulee maksamaan.
+ Price Promise! Jos löydät toisesta brittiläisestä nettikaupasta jotain halvemmalla (postikuluineen) niin Maelstrom myy sen sulle pennyn halvemmalla kun ne =)
+ EI POSTIKULUJA! Maksat tasan sen mitä tuotteiden loppusumma on!

Miinukset:
- Vain GW:n figuja.
- Varmaankaan se Visa Electron ei toimi, enpä tiedä kun käytän tavallista Visaa nettikaupoissa.

Yhteenveto:
- Paras nettikauppa figuille mitä mulla on tullu vastaan, valikoimassa käytännössä kaikki GW:n uusimpien edikoiden kamat. Yst. terv. nimim. "tyytyväinen asiakas".
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Ruoska kirjoitti:

Muistelisin, että Sammon elektron toimii nettikauppoihin tavallisena Visana, muut firmat eivät.
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Mitä tässä muutaman vuoden aikana on tullut itse käytettyä ja muiden kommentteja luettua, niin sellaista kauppaa ei ole tullut vastaan, josta jollain ei olisi huonoa sanottavaa ja vastaavasti jollain toisella hyvää sanottavaa. Yhteenvetona voisin tiivistää, että kaikkien kauppojen kanssa on mahdollista, että toimitus viivästyy, tulee väärää tavaraa tai yhteydenottoihin vastataan hitaasti. Vastaavasti kaikkien kanssa on mahdollista saada erittäin ripeästi oikeaa tavaraa ja mahdollisiin yhteydenottoihin vastataan minuuteissa.

Jää oikeastaan ihmisen itsensä päätettäväksi ostaako aina sieltä, mistä saa halvimman hinnan, parhaat edut tai jotain muuta lisuketta. Itse koetan suosia mahdollisimman paljon liikettä, mikä tarjoaa minulle pelitilat, joissa voin harrastustani harrastaa. Hovihankkijani ei kuitenkaan täytä kaikkia pelitarpeitani, joten asioin muiden kanssa aina välillä. Roolipelitarpeissani käytänkin liikettä, jossa myös pelaan aina välillä ja tuoreessa löydöksessäni Warmachinessa teinkin ensimmäisen hankintani halvemman hinnan ja kotimaisuuden perusteella.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Oma top 3 lista:

Sotataito: luotettavaa ja nopeaa palvelua. Ykkös vaihtoehto minulle jos haluan muiden valmistajien figuja. En ole tainnut
koskaan joutua odottamaan 4 päivää pidempään tilauksen saapumista. Miinuspuolena on ehkä eri maksutapojen vähyys, mutta postiennakolla on pärjätty tähänkin asti. Ja jos vielä saisi sitä warmachinea sinne ;).

Fantasiapelit ja puolenkuunpelit ovatkin sitten ne liikkeet joiden puoleen käännyn kun haluan tilata Greedy Workshopin figuja.
Molemissa kaupoissa on erittäin hyvät valikoimat GW:n suhteen ja palvelu on ollut hyvää. Oikeastaan ratkaisevatksi tekijäksi jää se että jos haluan Vallejoa tai esim. muitakin kuin manga sarjiksia, tilaan fantsulasta.
Edellämainituissa kaupoissa hyvää on myös tosiaan se että tilauksen voi tehdä vaivatta myös puhelimitse eikä tarvitse rekisteröityä jos ei sitä tahdo.

Ulkomaalaisia kauppoja olen vältellyt oikeastaan samoista syistä kuin Murhe. Tosin jos ja kun varmaan sen luotto tai maksukortin hankin, niin Forge Worldin tuotteet kyllä houkuttelevat kovasti, mutta en osaa sanoa mitään sen kummempaa ulkomaisista putiikeista.
Luotettavuus ja ystävällisyys ovat kuitenkin ehkä jopa hintaa tärkeämpiä seikkoja.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Lazu

Viesti Kirjoittaja Lazu »

Kaikissa nettikaupoissa on kyllä melko samat hinnat, mutta
suosikkejani ovat muihin kuin gw:n figuihin sotataito
ja fantsu games workshopin figuihin.
Icecube

Viesti Kirjoittaja Icecube »

Sotataito

4 Tilausta tehnyt ja aina on ripeästi tavarat tulleet perille todella hyvin pakattuina. Kerran unohtui tilauksesta yksi maali, mutta sekin tuli parin päivän päästä postista.

Lisäksi sotataidon kautta saa tilattua joitain tuotteita mitä ei varastosta löydy, kunhan vaan kysäisee juhalta :P.

Peliarkku

Mitä nyt kerran tilasin niin tavarat tuli todella ripeästi perille ja hyvin pakattuina. Isona plussana voisi pitää ilmaisia postikuluja ja pientä määräalennusta sotun käyttäjille, en tosin ole varma pitääkö tämä vielä paikkansa.
Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic »

Peliarkku

Mitä nyt kerran tilasin niin tavarat tuli todella ripeästi perille ja hyvin pakattuina. Isona plussana voisi pitää ilmaisia postikuluja ja pientä määräalennusta sotun käyttäjille, en tosin ole varma pitääkö tämä vielä paikkansa.
Onhan niillä alennukset sotun äijille.

Mitä ite olen tuolla arkussa asioinut niin aina on ollut hyvä maku suussa.hyvät hinnat, hyvät valikoimat ja parhaimpana todella loistava palvelu.
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”