Daemonhuntterien&Kaaosmariineiden tulevaisuus?
-
Fire Warrior Ashue'ol
Daemonhuntterien&Kaaosmariineiden tulevaisuus?
Nyt kun olen kohta saanut maalattua täyden 2000 pisteen armeijalistan suurhaltioita, olen alkanut miettiä seuraavaa askelta pelirintamalla. Warhammer 40.000 on alkanut kiinnostaa, ja muutamia mielenkiintoisia armeijoita on jo löytynyt: Tau Empire, Daemonhunters ja Chaos Space Marines, viimeisestä etenkin Iron Warriors ja Thousand Sons. Mutta en tiedä, että milloin Daemonhuntterit ja Kaaosmariinit saavat uudet codexit (Tau'n kirjanenhan on melko tuore), ja se vaikuttaa armeijan valintaan paljonkin. Ei viitsisi piakkoin "vanhentuvaa" codexiakaan ostaa....
Eli onko tietoa näiden kahden armeijan tulevaisuudesta? Arvioita näiden armeijoiden uudistumisajoista?
Eli onko tietoa näiden kahden armeijan tulevaisuudesta? Arvioita näiden armeijoiden uudistumisajoista?
"Life sucks and the you fucking die."
Ozzy Osbourne
Ozzy Osbourne
jaahas
Kaaos ei ole uudistumassa pitkään aikaan. Nykyinen koodeksi kun suunniteltiin toimimaan myös 4. laitoksessa, joten se ei ole tulossa pitkään aikaan.
Iron Warriorit ovat sellainen kaaosarmeija jota puolet kaikista kaaospelaajista kerää - eikä syyttä. Turnausjyrä optimilleen vietynä. Ei tarvitse liikkuvuutta kun voi ampua kaiken murskaksi. Thousand Sons taas vaatii enemmän taitoa pelaamiseen, mutta oikein käytettynä on harvinaislaatuisen vaikea tuhota.
Mainitsemani pitkä uudistumisaika taitaa olla myös Daemonhuntereilla - koodeksi ei ole niin reikäinen niin se toimii yhä.
Iron Warriorit ovat sellainen kaaosarmeija jota puolet kaikista kaaospelaajista kerää - eikä syyttä. Turnausjyrä optimilleen vietynä. Ei tarvitse liikkuvuutta kun voi ampua kaiken murskaksi. Thousand Sons taas vaatii enemmän taitoa pelaamiseen, mutta oikein käytettynä on harvinaislaatuisen vaikea tuhota.
Mainitsemani pitkä uudistumisaika taitaa olla myös Daemonhuntereilla - koodeksi ei ole niin reikäinen niin se toimii yhä.
Lintu, karhu, jänis ja kala.
Anna kestävä lemmenvala.
Anna kestävä lemmenvala.
Re: jaahas
Kaaoskodeksiko?Jurpo kirjoitti:Kaaos ei ole uudistumassa pitkään aikaan. Nykyinen koodeksi kun suunniteltiin toimimaan myös 4. laitoksessa, joten se ei ole tulossa pitkään aikaan.
Huhhuh.
Tuohan kirja on vanha kuin taivas.. Jotain puhetta on ollut että 2008 tulisi uutta kirjaa, tai kolmea.. tms.
Oli juttua nimittäin siitä että 2008 loppuun mennessä olisi kaikki kirjat uusittu.
Tuohon lukuun on tietysti syytä suhtautua skeptisyydellä, koska se on vain huhu.. Mutta toivoa saa
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Taun kirja tuli justiinsa, se ei ihan heti tule uudestaan. DH codexi on kaaosta uudempi eikä vielä ole huhuja edes OX codexista.... Kaaoskodexista huhuillaan jo, mutta pari-kolme on ennen sitä tulossa ilmeisesti vielä, mitään "kyllä se tulee" huhua tarkempaa ei ole.
Pientä statiistikkaa Heat1:sen puolelta brittilästä tänä vuonna: top-70:ssä eli paremmassa puolikkaassa oli 13 tauta, 11 eldaria, 20(+-2) CSM:ää. Kertoo vähän noiden suosituimmuusasteesta. Kunhan tuo eldarien codex nyt tulee myyntiin(ens kuun eka viikko, about. olikohan 11.11) niin tietty niillä taas pelataan. Tau pelaajat (mie ja bugsown ainaki) kirotaan joka turneessa miten tau-pelaajia on paljon, ja lähes kaikki kiroaa IW-armeijoiden yleisyyttä. Suomeksi: kaikkia kolmea pelataan paljon, "juustoisuus" menee IW-eldar-tau (iw siis kovin), mutta heatinkin voitti eldar ja tau toinen, paras csm viides, että säkällä mennään
Oho, meni ot:n puolelle. No, tau tuli jo, kaaos sitten joskus, dh:sta ei mitään tietoa missään.
Pientä statiistikkaa Heat1:sen puolelta brittilästä tänä vuonna: top-70:ssä eli paremmassa puolikkaassa oli 13 tauta, 11 eldaria, 20(+-2) CSM:ää. Kertoo vähän noiden suosituimmuusasteesta. Kunhan tuo eldarien codex nyt tulee myyntiin(ens kuun eka viikko, about. olikohan 11.11) niin tietty niillä taas pelataan. Tau pelaajat (mie ja bugsown ainaki) kirotaan joka turneessa miten tau-pelaajia on paljon, ja lähes kaikki kiroaa IW-armeijoiden yleisyyttä. Suomeksi: kaikkia kolmea pelataan paljon, "juustoisuus" menee IW-eldar-tau (iw siis kovin), mutta heatinkin voitti eldar ja tau toinen, paras csm viides, että säkällä mennään
Oho, meni ot:n puolelle. No, tau tuli jo, kaaos sitten joskus, dh:sta ei mitään tietoa missään.
-
Fire Warrior Ashue'ol
-
Sami Jumppanen
DH:n kaikki figut ovat metallia (paitsi ehkä IST), joten ei ole pakettiratkaisua.Fire Warrior Ashue'ol kirjoitti:Onkos Daemonhunttereille olemassa Battleforcea/Megaforcea/Army Dealia? Fantsun sivulta en ainakaan sellasia löytänyt... Olisi kiva aloittaa 40.000 Battleforcella, tuleehan siinä säästöä.
Kaikki paitsi tankit ja dredit on metallia. Tai jos käyttää jotain space marineita/IG:tä ni sitte... eikä ole mitään laatikkoratkaisuita.Sami Jumppanen kirjoitti:DH:n kaikki figut ovat metallia (paitsi ehkä IST), joten ei ole pakettiratkaisua.Fire Warrior Ashue'ol kirjoitti:Onkos Daemonhunttereille olemassa Battleforcea/Megaforcea/Army Dealia? Fantsun sivulta en ainakaan sellasia löytänyt... Olisi kiva aloittaa 40.000 Battleforcella, tuleehan siinä säästöä.
Kyllä nuo stormitkin on ihan blisteritavaraa.Sami Jumppanen kirjoitti:DH:n kaikki figut ovat metallia (paitsi ehkä IST), joten ei ole pakettiratkaisua.Fire Warrior Ashue'ol kirjoitti:Onkos Daemonhunttereille olemassa Battleforcea/Megaforcea/Army Dealia? Fantsun sivulta en ainakaan sellasia löytänyt... Olisi kiva aloittaa 40.000 Battleforcella, tuleehan siinä säästöä.
Ainoat muoviset on tankit ja dreadi.. Nekin mallia Space Marine tai IG.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Eikös Land Raider Crusader ole osittain metallia?Deetwo kirjoitti:Kyllä nuo stormitkin on ihan blisteritavaraa.Sami Jumppanen kirjoitti:DH:n kaikki figut ovat metallia (paitsi ehkä IST), joten ei ole pakettiratkaisua.Fire Warrior Ashue'ol kirjoitti:Onkos Daemonhunttereille olemassa Battleforcea/Megaforcea/Army Dealia? Fantsun sivulta en ainakaan sellasia löytänyt... Olisi kiva aloittaa 40.000 Battleforcella, tuleehan siinä säästöä.
Ainoat muoviset on tankit ja dreadi.. Nekin mallia Space Marine tai IG.
IST heppuja pystyy Conversoimaan Cadianilaisista, ja olempa ihan onnistuneesti onnistunut tekemään yhden Grey Knight Justicatorin Space Marinen osista (Mariinin reppu, pää ja keskiruumis BT:ltä, kädet mariinikomentajapaketista).
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Noi voi Kirosana... Samalla logiikalla grey knightit ovat muovia kun niillä on muovibase ja reppu...Ratovaari kirjoitti:
Eikös Land Raider Crusader ole osittain metallia?
IST heppuja pystyy Conversoimaan Cadianilaisista, ja olempa ihan onnistuneesti onnistunut tekemään yhden Grey Knight Justicatorin Space Marinen osista (Mariinin reppu, pää ja keskiruumis BT:ltä, kädet mariinikomentajapaketista).
-
Fire Warrior Ashue'ol
-
Fire Warrior Ashue'ol