Liimaus
Liimaus
Onko Games Workshopin liimat hyviä vai kannattaako käyttää jotain muuta liimaa kuten Locitecen liimoja metaalli figuihin.
Mielestäni GW:n liimat on ollu aluksi hyviä, muuta parin kuukauden päästä ne on mennyt veteliksi´, joka tekee liimamisesta vaikeaa ja rasittavaa. Missä lämpötilassa kannattaa muuten liimata ja kuinka paljon maailia kannattaa käyttää isoihin kohtiin, joista ongelmaa on tullut.
Mielestäni GW:n liimat on ollu aluksi hyviä, muuta parin kuukauden päästä ne on mennyt veteliksi´, joka tekee liimamisesta vaikeaa ja rasittavaa. Missä lämpötilassa kannattaa muuten liimata ja kuinka paljon maailia kannattaa käyttää isoihin kohtiin, joista ongelmaa on tullut.
Muissakin pikaliimoissa olen havainnut tietyn ikääntymisen tuoman toimimattomuuden.
Mikäli toimit kuten valveutunut kuluttaja eli teet hintavertailua, niin havaitset ripeästi, että markkinoilla on halvempiakin vaihtoehtoja, jotka eivät laadullisesti jää jälkeen GW:n tuotteista. Erilaisia olen kokeillut, enkä osaa sanoa onko jonkun pikaliima parempaa kuin muiden, hieman henkimaailman juttuja. Kaikki mitä olen kokeillut on liimannut onnistuneesti. Osa voi vanheta ripeämmin kuin toiset, mutta en ole kalenteriin viivoja vedellyt.
Vertailun vuoksi:
GW:n perusliima maksaa 6,50/125ml purkki ja tänään ostin Prismasta Erikeepperiä 4,70/300 ml purkki. Biltemasta tms. saisi edullisemmin, mutten jaksanut hakea kun tarvitsin.
GW:n musta spray maksaa 11,50 purkki ja tänään ostamani Mastonin spray 3,60 edelleen Prismassa.
Mikäli toimit kuten valveutunut kuluttaja eli teet hintavertailua, niin havaitset ripeästi, että markkinoilla on halvempiakin vaihtoehtoja, jotka eivät laadullisesti jää jälkeen GW:n tuotteista. Erilaisia olen kokeillut, enkä osaa sanoa onko jonkun pikaliima parempaa kuin muiden, hieman henkimaailman juttuja. Kaikki mitä olen kokeillut on liimannut onnistuneesti. Osa voi vanheta ripeämmin kuin toiset, mutta en ole kalenteriin viivoja vedellyt.
Vertailun vuoksi:
GW:n perusliima maksaa 6,50/125ml purkki ja tänään ostin Prismasta Erikeepperiä 4,70/300 ml purkki. Biltemasta tms. saisi edullisemmin, mutten jaksanut hakea kun tarvitsin.
GW:n musta spray maksaa 11,50 purkki ja tänään ostamani Mastonin spray 3,60 edelleen Prismassa.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Loctiten tuotteet (ihan perus Super Attack) on kohtuullisen kattavan empiirisen kokemukseni perusteella paras vaihtoehto (Zap-A-Gapista en tosin sano mitään, hyvää tavaraa käsittääkseni sekin on) metallifigujen maalaamiseen.
GW:n musta spray on kamalaa kuraa, mastonin käsittääkseni huomattavasti parempaa, joskin mastonin tuotteita saa ravistaa sen 5 minuuttia ennen kuin niistä saa riittävän hyvän pinnan. GW:n valkoinen spray puolestaan on loistokamaa.
GW:n musta spray on kamalaa kuraa, mastonin käsittääkseni huomattavasti parempaa, joskin mastonin tuotteita saa ravistaa sen 5 minuuttia ennen kuin niistä saa riittävän hyvän pinnan. GW:n valkoinen spray puolestaan on loistokamaa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Täysin toisin minulla käynyt. GW:n musta spray on rahansa arvoinen ja kannattava ostos. Musta levittyy tasaisesti ja luo miltein sileän pinnan ukkoihin. Myös se on tarpeeksi ohutta niin ellei mässäile kunnolla niin tulee juuri tarpeeksi paksu pinta.Silveri kirjoitti: GW:n musta spray on kamalaa kuraa, mastonin käsittääkseni huomattavasti parempaa, joskin mastonin tuotteita saa ravistaa sen 5 minuuttia ennen kuin niistä saa riittävän hyvän pinnan. GW:n valkoinen spray puolestaan on loistokamaa.
Taas valkoinen spray on minulle tuottanut vain rakeisen ja epätasaisen pinnan. Myös aine on valunnut syvänteisiin ja tukkinut yksityiskohdat ja jättänyt harmaata pinnalle korkeisiin kohtiin.
Että niin, onkohan GeeWeellä monenlaisia laatuja spray maaleissa liikkeellä.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
- Nicodemus von Traube
Itse käytän pelkästään GW:n spreitä eikä ne koskaan ole pettänyt. Vaikka hinta on hieman korkeampi kuin Mastonin. Toisaalta Mastonin mattalakka on todella hyvä laatuista ja käytän sitä jokaiseen figuun jonka jaksan lakata (olen himan laiska näissä lakkaus asioissaHän itse kirjoitti:Täysin toisin minulla käynyt. GW:n musta spray on rahansa arvoinen ja kannattava ostos. Musta levittyy tasaisesti ja luo miltein sileän pinnan ukkoihin. Myös se on tarpeeksi ohutta niin ellei mässäile kunnolla niin tulee juuri tarpeeksi paksu pinta.Silveri kirjoitti: GW:n musta spray on kamalaa kuraa, mastonin käsittääkseni huomattavasti parempaa, joskin mastonin tuotteita saa ravistaa sen 5 minuuttia ennen kuin niistä saa riittävän hyvän pinnan. GW:n valkoinen spray puolestaan on loistokamaa.
Taas valkoinen spray on minulle tuottanut vain rakeisen ja epätasaisen pinnan. Myös aine on valunnut syvänteisiin ja tukkinut yksityiskohdat ja jättänyt harmaata pinnalle korkeisiin kohtiin.
Että niin, onkohan GeeWeellä monenlaisia laatuja spray maaleissa liikkeellä.
Liimoihin niin ainakin kontakti liimalla ne figut pysyvät kiinni, mutta niiden kuivumis aika on taas pirun pitkä, elikä kannaa pinnata.
Pinnausta suosittelen muutenkin jos vain aikaa riittää, sillä kaikkien figujen pinnaus vie aikaa ihan tolkuttomasti, mutta on toisaalta vaivan väärrti.
"Brush-licking makes you a better painter"
- The Captain
- Valvoja
Jos nyt puhutaan metallifiguista, niin kontaktiliima on varma tie tuhoon. Muovilelut ovat asia erikseen, mutta pikalimaa niihinkin käytän. Joskus on etua siitä, että palaset saa irti toisistaan (nimim. Blood Angelit kakkosedikasta kolmoseen päivittänyt - "miten niin en saa kaikille assault marineilleni power swordia ja plasma pistolia?").jago kirjoitti: Liimoihin niin ainakin kontakti liimalla ne figut pysyvät kiinni, mutta niiden kuivumis aika on taas pirun pitkä, elikä kannaa pinnata.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tuo on kyllä totta, mutta kyllä kontaktliimalla ne kiinni saa pysymään. Itse kyllä liimaan figuni pikaliimalla ja pinnauksen yhdistelmällä, siihen väliin sitten hiukan GS:ää niin hyvä tulee.The Captain kirjoitti:Jos nyt puhutaan metallifiguista, niin kontaktiliima on varma tie tuhoon.jago kirjoitti: Liimoihin niin ainakin kontakti liimalla ne figut pysyvät kiinni, mutta niiden kuivumis aika on taas pirun pitkä, elikä kannaa pinnata.
Ja onhan tämäkin tapa liimata
"Brush-licking makes you a better painter"
- The Captain
- Valvoja
On, ja pirun hyvä tapa onkin. Minulla oli ongelmia saada Revenant titaanini jalat pysymään kiinni basessa, kunnes muistin tuon "taikatempun".jago kirjoitti: Ja onhan tämäkin tapa liimata ;)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
itse käytän.
itse käytän revellin muoviliimoja. ne on ihan ok. itse ei ole paljoa kokemusta, mutta suosittelen silti niitä ( ainakin niitä saa revell- koottavien mukana
).
Paina tätä auttaakseni sademetsääni!Anaheim kirjoitti:hulluja tarvitaan että evoluutio jatkuu