TraCon Tampereella!
TraCon Tampereella!
Tracon II
28.10
Tietotalo, Hervanta
Taas Tampereella jytisee. Nyt jo toista (!) kertaa järjestettävä Tracon kokoaa kaikenlaisia anime-, rope- ja figuihmisiä yhteen lokakuun viimeisenäö viikonvaihteena.
Luvassa on kaikenlaista ohjelmaa näistä kiinnostuneille. Työpajoja, turnauksia/pelejä, luentoja ja mitä vain tulee mieleen.
Luvassa myös Confrontation-turnaus sekä ohessa pelin esittelyä & halukkaille demopelejä! Tarkempi turnausinfo täältä
Paikalla myös alan kauppiaat kuten Sotataito, Peliarkku ja Fantasiapelit!
Tarkempaa tietoa http://www.Tracon.fi
28.10
Tietotalo, Hervanta
Taas Tampereella jytisee. Nyt jo toista (!) kertaa järjestettävä Tracon kokoaa kaikenlaisia anime-, rope- ja figuihmisiä yhteen lokakuun viimeisenäö viikonvaihteena.
Luvassa on kaikenlaista ohjelmaa näistä kiinnostuneille. Työpajoja, turnauksia/pelejä, luentoja ja mitä vain tulee mieleen.
Luvassa myös Confrontation-turnaus sekä ohessa pelin esittelyä & halukkaille demopelejä! Tarkempi turnausinfo täältä
Paikalla myös alan kauppiaat kuten Sotataito, Peliarkku ja Fantasiapelit!
Tarkempaa tietoa http://www.Tracon.fi
Muistutus eeppisestä piiritystaistelusta:
Warhammer Fantasy Battle siege demo, Luokka 9, 11:00-19:00
WHFB siege demo. Vanhan maailman synkillä laitamailla vuosia kestänyt kaupungin piiritys etenee vääjäämättä kohti lopullista ratkaisuaan. Viivyttely saa vihdoin riittää. On suoran toiminnan aika. Yllättävien yhteensattumien kautta juuri Tracon-päivänä piirittäjät päättävät aloittaa täysrynnäkön kaikilla rintamilla. Sisään on päästävä, eikä kieroimpiakaan keinoja kaihdeta. Tule katsomaan, kestääkö muuri ja puolustajien tahto hyökkäyksen voiman tai pelipöytä lyijyn painon. Nähtävänä figuuriluokassa koko päivän!
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Oli kyllä aika köyhä tapahtuma. Ja animenuoret olivat ihan uskomattoman naurettavan näköisiä. Blood Bowl oli esittelyn perusteella ihan hauskan oloinen peli. Itsekin olisi kai saanut kokeilla pelata, mutten enää jaksanut. Pikamaalauskilpailuunkin tuli osallistuttua, vaikkei mitään saumoja voittoon ollutkaan.
No eipä ainakaan maksanut juuri mitään.
No eipä ainakaan maksanut juuri mitään.
Jees, seiskaedikan ensimmäinen siege pelattu. Rojua oli mukana tuhottomasti ja säännöt keksittiin lennosta. Pahoittelen jos en ehtinyt vastata tarpeeksi yleisön kysymyksiin. Enpä ehtinyt koko päivänä juuri muuta kuin siirrellä 24 pojon chosen warrioreita hautuumaalle. Päivän pelasti hellcannon, joka ampui 50 tuuman kaarella haltialohikäärmeen kerrasta kylmäksi. Hauska vehje, sano.
Oli se kai silti eeppistä. Tai älytöntä. Tai molempia. Toivottavasti löysitte muutakin mielenkiintoista likimailta.
Villi huhu muuten kertoo, että Confrossa olisi vihdoin nähty kokonaan maalattu warband. En voi vahvistaa huhua. Ehkä joku tietää paremmin.
Oli se kai silti eeppistä. Tai älytöntä. Tai molempia. Toivottavasti löysitte muutakin mielenkiintoista likimailta.
Villi huhu muuten kertoo, että Confrossa olisi vihdoin nähty kokonaan maalattu warband. En voi vahvistaa huhua. Ehkä joku tietää paremmin.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Itsekään en ehtinyt Traconin tarjontaan oikein tutustua, kun koko päivä vierähti edellämainitun siegen parissa. Mutta täytyy kyllä myöntää, että oli harvinaisen hauskaa pelata fabaa sillä periaattella että "lyötiin figut pöytään ja alettiin pelaamaan". Minulla ei ole aavistustakaan paljonko kentällä oli pisteitä, mutta maalattuja figuja oli useampi sata.
Dolmotin räpsimiä kuvia odotellessa.
Dolmotin räpsimiä kuvia odotellessa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Äläs nyt... RopeConissa oli kaikki turnausjengit maaleissa (12 pelaajaako niitä nyt yhteensä oli)Dolmot kirjoitti:Villi huhu muuten kertoo, että Confrossa olisi vihdoin nähty kokonaan maalattu warband. En voi vahvistaa huhua. Ehkä joku tietää paremmin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
...Ja ainakin itselläni sekä Tuskalla on ollut maalatut Confrtojengit jo ties kuinka kauan. Nykyään niitä jo on - ennen niitä joutui hieman etsimään.
BTW nyt kyllä yks juttu hämää. Olin itse siellä confroputkassa koko päivän, ja siis ilmeisesti Jullevi ja Dolmot siinä öbaut vieressä. En kuitenkaan monista erinäisistä syistä osaa IRL tunnistää teistä kumpaakaan - jos vaikka jossain kuvassa naama olisi, olisin varsin kiitollinen. Luulen vahvasti, että olemme törmänneet jo ties monestikin, mutta... kun ei tunne niin ei.
Tapahtuma meni kivasti. Ensi vuonna vaan kunnolla FaBaa, maalaustyöpajaa ja maalauskisaa kehiin. Dolmot varmaan hoitaa FB-turneen ;-)? Ironman saadaan maalaustyöpajoihin, Sotataito, fantsula ja Peliarkku sponssaavat palkinnot ja siinä se. Kuulostaa niin helpolta...
Kävijöitä oli tänä vuonna jotain 70% enemmän kuin viimevuonna. Viimeksi siis joku 1120 ja nyt joku 1850 tai jotain sellasta. Aika kova kasvuprosentti. Tälle tapahtumalle on siis tilausta.
BTW nyt kyllä yks juttu hämää. Olin itse siellä confroputkassa koko päivän, ja siis ilmeisesti Jullevi ja Dolmot siinä öbaut vieressä. En kuitenkaan monista erinäisistä syistä osaa IRL tunnistää teistä kumpaakaan - jos vaikka jossain kuvassa naama olisi, olisin varsin kiitollinen. Luulen vahvasti, että olemme törmänneet jo ties monestikin, mutta... kun ei tunne niin ei.
Tapahtuma meni kivasti. Ensi vuonna vaan kunnolla FaBaa, maalaustyöpajaa ja maalauskisaa kehiin. Dolmot varmaan hoitaa FB-turneen ;-)? Ironman saadaan maalaustyöpajoihin, Sotataito, fantsula ja Peliarkku sponssaavat palkinnot ja siinä se. Kuulostaa niin helpolta...
Kävijöitä oli tänä vuonna jotain 70% enemmän kuin viimevuonna. Viimeksi siis joku 1120 ja nyt joku 1850 tai jotain sellasta. Aika kova kasvuprosentti. Tälle tapahtumalle on siis tilausta.
-
TranssiApina