Maalausnopeus on kovin suhteellista ja itselläni ekat modelit on tullut maalattua joskus 80-90 luvun vaihteessa rolea varten ja sitten 90-luvun lopussa aloitin maalailun uudestaan GW:n pelien myötä. Kaiken kaikkiaan olen maalannut varmaan tuhatkunta modelia eri peleihin ja tasokin on vaihdellut paljon sekä onneksi kehittynyt vuosien aikana.
Tuore kääpiöprojekti on ollut paljon opettava ja nyt nämä Warmachine-figut ovat tuoneet uutta tuulta maalaukseni sekä motivoineet ihan uudella tavalla.
WM: Colonel Strykerin battlegroup, tuorein kuva 11.11
Osaston johtajakin kunnioittaa meitä läsnäolollaan. Riittävä suurennus on armoton ja metallit varsinkin miekassa sekä messinki selässä näyttää taas pahemmalta mitä katselin luonnossa.
Kokeilin uutta metallien suhteen, reseptillä GW boltgun metal pohjaksi siihen black ink+blue ink comboa, mihin highlightit Vallejon chainmail metallilla sekä Vallejon silverillä. Messinkiin GW:n brass pohjalle, chestnut ink+black ink-comboa päälle ja highligthit messinki+hopea seoksella sekä lopuksi ripaus puhdasta hopeaa.
Aseen kahva näyttää jotenkin härskiltä, mutta blendaus on kirkastunut juuri eteenpäin, joten sekin korostaa omituisuutta, kun siirtymää ei juuri näy.

Laitetaas vielä loppuun perhepotretti:

Kokeilin uutta metallien suhteen, reseptillä GW boltgun metal pohjaksi siihen black ink+blue ink comboa, mihin highlightit Vallejon chainmail metallilla sekä Vallejon silverillä. Messinkiin GW:n brass pohjalle, chestnut ink+black ink-comboa päälle ja highligthit messinki+hopea seoksella sekä lopuksi ripaus puhdasta hopeaa.
Aseen kahva näyttää jotenkin härskiltä, mutta blendaus on kirkastunut juuri eteenpäin, joten sekin korostaa omituisuutta, kun siirtymää ei juuri näy.

Laitetaas vielä loppuun perhepotretti:

"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
-
LitskuMies
Kuten itse sanoitkin, metallit ovat vähän akilleen kantapää itsellesi tällä hetkellä.
Itse suosin metalleille laittaa pohjamaaliksi tin bitziä. Se on hyvin tumma joten sopii pohjalle. Sitten, sotajakkelien (kiitos, Nilarakh) metallit ovat turhan puhtoisia, tai kirkkaita. Keltainen kyllä tahtoo olla jo hyvä kontrasti tumman sinisen rinnalle, mutta metallit tuntuisivat olevan turhan kirkkaita, ja ehkä osittain niissä tahtoisi näyttää olevan sinistä sävyä?
Ja jos keltainen tuntuu vähän liian flätiltä, niin olisiko terävemmät hailaitit reunoissa auttaneet asiaa?
Itse kyllä tykkään noista aika "simppeleistä" baseista jotka olet tehnyt. Ryhmäkuvasta juuri näkeekin parhaiten minkälaiselta etäisyydeltä niiltä enimmäkseen katsotaan livenä. Teema on yhtenäinen, iskevä ja sopiva.
Varsin mallikkaita figuja, kyllä nuo nyt kehtaa helposti nostaa pöydälle. :)
Itse suosin metalleille laittaa pohjamaaliksi tin bitziä. Se on hyvin tumma joten sopii pohjalle. Sitten, sotajakkelien (kiitos, Nilarakh) metallit ovat turhan puhtoisia, tai kirkkaita. Keltainen kyllä tahtoo olla jo hyvä kontrasti tumman sinisen rinnalle, mutta metallit tuntuisivat olevan turhan kirkkaita, ja ehkä osittain niissä tahtoisi näyttää olevan sinistä sävyä?
Ja jos keltainen tuntuu vähän liian flätiltä, niin olisiko terävemmät hailaitit reunoissa auttaneet asiaa?
Itse kyllä tykkään noista aika "simppeleistä" baseista jotka olet tehnyt. Ryhmäkuvasta juuri näkeekin parhaiten minkälaiselta etäisyydeltä niiltä enimmäkseen katsotaan livenä. Teema on yhtenäinen, iskevä ja sopiva.
Varsin mallikkaita figuja, kyllä nuo nyt kehtaa helposti nostaa pöydälle. :)
- Kynä-ääliö
-
LitskuMies
Jep, Strykerissa resepti on boltgun metal pohjaksi, blue&black ink siihen päälle, highlight chainmail metallilla ja hopealla.LitskuMies kirjoitti:blue inkiä metalleissa?
Parissa aiemmassa reseptinä: boltgun metal, black ink, highlight chainmail metallilla, blue ink, highlight chainmail metal ja hopea. Pitäisi Strykerin mallia parempana.
Kuvien kautta omia figuja tulee katsottua kriittisemmin kuin paljaalla silmällä ja samalla huomaa virheita, mitä en ole huomannut aiemmin. Samoin tietty itsekriittisyys kasvaa. Thelacan sikäli asian ytimessä, että ryhmäkuvassa homa toimii paremmin, kun pikkuvirheet hukkuvat kuvan siirtyessä hieman kauemmas ja kokonaisuus puskee enemmän etualalle.
Adam Savage
Adam Savage
No niin, ryhmän viimeinen veijari liittyy joukkoon tummaan tai no purppuraan tässä tapauksessa. Ny tuleekin sitten maalaustauko warmachine-figujen osalta, koska figut loppuivat. Tilattu on, mutta myyjällä ei ollut mitään haluttua varastossa, joten odotellaan.

Adam Savage
Adam Savage