"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maalaus ohjeita

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Wiljami

Maalaus ohjeita

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Terve!

Tässä kohta rupean maalailemaan noita Tyranideja ja mietiskelin että minkälaista väriteemaa nille tekisi. Kattelin netistä kivoja makrokuvia ötököistä ja ken on niitä katsonut ei voi olla huomaamatta tuota kitiinin mukavaa kiiltoa. Onko kellään mitään hajua kuin sen vois toteuttaa? Kenties jotain metallista maalia ja päälle ehkä laimennettua värillistä maalia?

OT: Vois muuten tulla aika päheen näköinen kun laittais jotain trikki automaalia :D..
The Captain
Valvoja

Re: Maalaus ohjeita

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Wiljami kirjoitti:Terve!

Tässä kohta rupean maalailemaan noita Tyranideja ja mietiskelin että minkälaista väriteemaa nille tekisi. Kattelin netistä kivoja makrokuvia ötököistä ja ken on niitä katsonut ei voi olla huomaamatta tuota kitiinin mukavaa kiiltoa. Onko kellään mitään hajua kuin sen vois toteuttaa? Kenties jotain metallista maalia ja päälle ehkä laimennettua värillistä maalia?
Kiiltävä lakka. Älä laita metallista maalia, koska siitä tulee autopellin näköistä.
OT: Vois muuten tulla aika päheen näköinen kun laittais jotain trikki automaalia :D..
Olen joskus itsekin miettinyt sateenkaarivärimaalia. En kylläkään tyranideihin...

Hmm... Sateenkaari... Now where did I put those high elves...?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Wiljami

Joo siis huonosti ilmaisin itseäni. Tarkoitin lähinnä tuota "öljymäistä" pintaa joka noissa kitiineissä on. Varmaan aika mahdoton toteuttaa...
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Wiljami kirjoitti:Joo siis huonosti ilmaisin itseäni. Tarkoitin lähinnä tuota "öljymäistä" pintaa joka noissa kitiineissä on. Varmaan aika mahdoton toteuttaa...
Kiiltävä lakka. Ja sen päälle lisää kiiltävää lakkaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
WarHound
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja WarHound »

Helppo kysymys. Vallejon Gloss Varnish. Kiiltää kuin mahoton, niinkuin kuuluukin. Jos haluat hyvää esimerkkiä, niin vilkaiseppas myyntipalstani nidejä, veikkaisin että aika samankaltaista haet itsekkin http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=59821

Huomaa, että nidien vartalot ovat siis mustia. Se että ne heijastaa väriä on juuri tuota, että kun ne kiiltää niin mahottomasti. Joissain nideissä ON tosin väriä, mutta sen huomaa selvästi.
Maalari maalaa taloa, sinistä ja punaista.
Wiljami

Kiitos tuokin on ihan hyvä idea... mutta ei aivan sitä mitä haen edelleenkään.

Tässä on todennäköisin tulos jonka saisi jos käyttäisi vain kiiltävää lakkaa tms
http://vtgcrec.ifas.ufl.edu/pages/Insec ... eed-4a.JPG

Idea jota haen näyttää enemmänkin tältä
http://gallery.photo.net/photo/3047500-lg.jpg
Viimeksi muokannut Wiljami, To 02.11.2006 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Icecube

Viesti Kirjoittaja Icecube »

Tuollainen kiilto, josta peilaantuu horisontti on mahdoton toteuttaa pelkällä kiiltolakalla. Yksi tapa olisi maalata SENMM (Sky-Earth Non Metallic Metal). Tässä tapauksessa ei tietenkään tarvitse mallintaa metallia, mutta samaa periaatetta käyttäen.

Tässä pari artikkelia, jotka käsittelee SENMM:ää.

http://www.coolminiornot.com/article/aid/191
http://www.coolminiornot.com/article/aid/164

Jos tämä nyt oli se mitä edes hait takaa. Harvoin kiiltolakalla saa haluttua lopputulosta, oikea valaistus kun ei oikein sovi figujen skaalaan, jolloin "peilaukset" näyttävät typeriltä.
kasvi

Viesti Kirjoittaja kasvi »

hmm.. En ole nyt siis aivan varma itsekkään siitä, että mitä haet, mutta jotenkin voisi blendausta hyödyntää tähän ja siihen sitten sitä lakkaa.. hmm.. kuulostaa melko hankalalta.. :(
Palkkamaalausta
"Oikeat figut on niille, jotka eivät osaa proxyttaa"
-Nojatuoli
Wiljami

Siis oikeassa elämässähän tuo kuoriaisten sun muiden öttiäisten kitiini kiiltää kuin metallinen-öljyinen pinta. Eli väri vaihtuu katselu kulmasta riippuen. Tämä johtuu tuosta kitiinin rakenteesta (toki myös öttiäisen lajin väristä) eli siinä on pieniä kristallin tapaisia rakenteita jotka taittavat valoa eri kulmissa erilailla.

Eli taitaa olla mahdotonta matkia millään maalilla.
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Autojen kameleontti maaleilla, väri vaihtuu kulmasta riippuen. +500€ litra, spraynä lähtee halvemmalla mutta ei sekään oikeen käy figujen maalaamiseen. Jossain Veekasissa neuvottiin pienoismalli palstalla käyttämään kynsilakkaa josta löytyy samoja ominaisuuksia. Tuskin kynsilakkakaan mitään parasta on figuihin.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Wiljami

Jeps näin vähän arvelinkin :(
Pitänee keksiä joku muu kiva teema tyrilleni.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

hmm... miksei kynsilakkaa ohentamalla saisi jotain aikaiseksikin? itsessäänhän tökötti kuitenkin on kohtuullisen paksua tavaraa
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Wiljami

Nii toisaalta voishan sitä vaikka yhren gauntin uhrata maalausalttarilla kokeeksi... Pitää tästä lähteä kynsilakka kauppaan.. tai penkoa avokin meikkipussia josko sieltä jotain löytyis.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

kannattaa tosin selvittää ensin jostain mikä on se kynsilakan rakenneaine ennen kuin alkaa sutia figuja (esim. kokeilemalla ohentamista huonolla pensselillä vedellä, spriillä ja tärpätillä). Veikkaisin itse kyseessä olevan alkoholipohjaisen väliaineen, jolloin ohennus voisi toimia jo pelkällä vedelläkin, mutta kun en kynsieni lakkaamista ihmeemmin harrasta, niin en osaa varmuudella sanoa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”