lähitaistelusta
lähitaistelusta
moi, kysymykseni koskee lähitaistelua. kun chartsaan tai ukolla on esim pistooli ja powersword yms. niin ovatko lisähyökkäykset myös ns. powerweapon iskuja vai tavallisia? ideana että jos on miekka ja pistooli niin eikö tavallaan iske/ammu niillä molemmilla niin toisenhan pitäisi olla tavallinen ja toisen power isku.
Thyatican
Thyatican
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Tai jos tarkennetaan sääntöä, niin saat päättää kummalla aseella haluat iskusi lyödä, mutta kaikki iskut on samalla kierroksella lyötävä samalla aseella.
Tässä tilanteessa ei sillä ole merkitystä (koska kuka lyö normaalisti kun voi lyödä power aseella), mutta jos figulla on esimerkiksi power fist ja pistooli, niin saat päättää että lyötkö KAIKKI iskusi I-järkestyksessä omalla S vai lyötkö viimeisenä (I1) tupla voimalla.
Tässä tilanteessa ei sillä ole merkitystä (koska kuka lyö normaalisti kun voi lyödä power aseella), mutta jos figulla on esimerkiksi power fist ja pistooli, niin saat päättää että lyötkö KAIKKI iskusi I-järkestyksessä omalla S vai lyötkö viimeisenä (I1) tupla voimalla.
Joskus on varsin hyödyllistä tappaa mahdollisimman vähän vihollisiaZ7-852 kirjoitti:Tässä tilanteessa ei sillä ole merkitystä (koska kuka lyö normaalisti kun voi lyödä power aseella)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
-
Sami Jumppanen
Kuten silloin kun on "Hit-and- run" säännön omaavia joukkoja vihollis joukkojen keskellä. Silloin ei parane lopettaa sitä tappelua omalla assault- vuorolla.Deetwo kirjoitti:Joskus on varsin hyödyllistä tappaa mahdollisimman vähän vihollisiaZ7-852 kirjoitti:Tässä tilanteessa ei sillä ole merkitystä (koska kuka lyö normaalisti kun voi lyödä power aseella)
- Amazing Slug
Miten Hit-and-run liittyy mihinkään? Ei juuri koskaan kannata lopettaa tappelua omalla assault-vuorolla. Vain jos on consolidate etäisyydellä tarpeeksi väkeä.Sami Jumppanen kirjoitti: Kuten silloin kun on "Hit-and- run" säännön omaavia joukkoja vihollis joukkojen keskellä. Silloin ei parane lopettaa sitä tappelua omalla assault- vuorolla.
-
Sami Jumppanen
No, ei varsinaisesti ollenkaan, mutta H&R tuottaa enemmän etua, kun sen voi tehdä vihollisen vuorolla. Ja se tietenkin vaatii sen, että olet lähiksessä silloin. (oikeastaan silloinkaan ei passaa tuhota sitä ryhmää kokonaan)Amazing Slug kirjoitti:Miten Hit-and-run liittyy mihinkään? Ei juuri koskaan kannata lopettaa tappelua omalla assault-vuorolla. Vain jos on consolidate etäisyydellä tarpeeksi väkeä.Sami Jumppanen kirjoitti: Kuten silloin kun on "Hit-and- run" säännön omaavia joukkoja vihollis joukkojen keskellä. Silloin ei parane lopettaa sitä tappelua omalla assault- vuorolla.
Juuri näin. Luulis olevan aika basic settiä, vaan eipä se aina niinkään ole. Aina joutuu selittämään, että minkä takia mun Khorne prinssi lyö niin vähän. Huoh.Amazing Slug kirjoitti:Miten Hit-and-run liittyy mihinkään? Ei juuri koskaan kannata lopettaa tappelua omalla assault-vuorolla. Vain jos on consolidate etäisyydellä tarpeeksi väkeä.
"Eikö nämä eteläsuomalaiset ole jo aika vanha juttu?" -Damagelaardi
Cypherillä ei ole enää Phase Knifea. Meni lyömään sillä C'tania ja se imaisi veitsen itseensä. Sen sijaan Callidus assassin on vaarassa menettää aseensa jos iskee sillä C'tania.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Niin. Pidetään Cypher tästä keskustelusta ulkona, kun ei siihen C'tanien Necrodermis-sääntö enää vaikuta.Ratovaari kirjoitti:Ei sekoiteta Fluffia ja peliä.daider kirjoitti:Cypherillä ei ole enää Phase Knifea. Meni lyömään sillä C'tania ja se imaisi veitsen itseensä. Sen sijaan Callidus assassin on vaarassa menettää aseensa jos iskee sillä C'tania.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Tottakai käytetään kaikkia sääntöjä. Nuo stattien selitykset löytyy esim. haulla täältä sotusta.Migutti kirjoitti:Aiheeseen liittymättä:
Alotin ihan vähän aikaa sit kerää IG:tä. Ei oo viel ees codexia, mut broidil on örkkien semmonen. Kun lueskelin sitä, heräs kysymys, että käytetäänkö Suomessa niitä kaikkia mahdollisia sääntöjä? en tajunnut niistä statseistakaan mitään. Mitä tarkottaa WS tai BS? Entä I?
Yllä oleva viesti on ainoa oikea totuus ja se että minä olen väärässä ei muuta sitä asiaa mitenkään. 
- Hands_of_blue
Kyllä käytetään ja käytetään myös the sääntökirjasta löytyviä sääntöjä, sieltä löydät myös selityksen kaikille codexin termeille.Migutti kirjoitti:Aiheeseen liittymättä:
Alotin ihan vähän aikaa sit kerää IG:tä. Ei oo viel ees codexia, mut broidil on örkkien semmonen. Kun lueskelin sitä, heräs kysymys, että käytetäänkö Suomessa niitä kaikkia mahdollisia sääntöjä? en tajunnut niistä statseistakaan mitään. Mitä tarkottaa WS tai BS? Entä I?
Edit: Too slow
- Lihamestari
Niin paljon kun niistä on itselleen hyötyä, sitten etsitään porsaanreikiä ja taivutetaan rautalankaa vastustajan kanssa.Migutti kirjoitti:että käytetäänkö Suomessa niitä kaikkia mahdollisia sääntöjä?
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?