padit

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
gorgor

padit

Viesti Kirjoittaja gorgor »

Kysymykseni koskee osumien määrittelyä ammuttaessa. Jos figu on suurempi kuin sen oma paketissa tullut padi, niin määritetäänkö osumat vielä padin ulkupuolelle jääneestä figun osasta?
Esimerkki 1: Jos ampumakohteella on keihäs, joka ulottuu 2cm padin ulkopuolelle ja template-aseella ammutaan niin, että _vain_ keihäs jää osittain templaten alle.
Esimerkki 2: Jos ampumakohde on hammerhead, lohikäärme tai muu todella suuri kohde, joka varmasti on suurempi kuin padinsa.
Voinko laittaa tau etherealin (halkaisijaltaan) 1,5cm padin sijasta 3,0cm
padin? Tämä siksi, että konvertointisyistä haluan suuremman alustan. Kyseistä modelia on tarkoitus käyttää myös peleissä, mutta onko suurempi padi sääntöjen vastainen?
- Komentoni alaisena : Tau, tomb kings -
Samsson
Valvoja

Re: padit

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Itse olen pelannut niin että jos jokin osa itse tyypistä, eli joku käsi, jalka, pää tai muu osa jää alle templaattia (ylhäältä katsottuna) niin hän on sisäällä. Aseita sun muut ei lasketa kun on kyseessä jalkamies. Minusta hieno ja hyvin tehty figu isolla ja mahtavalla alustalla ei pitäis rangaista pelissä...
Harma

Viesti Kirjoittaja Harma »

Silloin kun olen itse pelannut, niin on otettu siitä basesta eikä ulko puolelle ulottuvista raajoista tjsp. Koska eihän ne äijät muutenkaan varmaan sohi niillä keihäillä tms. paikallaan seisoessa.. vai?
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Ensinnäkin, padi?
Jos tarkoitat basea, niin vastaus on ei. Ainoa osa figusta jolla on pelissä merkitystä korkeuden lisäksi on base ja nimenomaan sen reuna. Jos hienon konversiosi takia vaikka juuri keihäs tai käsi menee basen reunan yli, ei haittaa yhtään. Myös templaateissa katsotaan vain basea.
Hammerhead on ajoneuvo ja sen basen ainoa tarkoitus on pitää figu ilmassa. Ajoneuvoissa kaikki mittaukset tehdään käsittääkseni aseista ammuttaessa ja mistä tahansa liikuttaessa.
Ja sitten vielä virallisesti on kai pakko käyttää mukana tullutta basea, mutta jos vaihdat johtajan basen vaan vilpittömästi isommaksi niin siitä koituu haittaa lähinnä sinulle itsellesi, eli käytännössä järkevä vastustaja hyväksyy sen. Toisaalta näiden uusien assault sääntöjen kanssa siitä voi kyllä koitua riitaa kun killzone on sen kanssa suurempi. Mutta uskaltaisin sanoa että kyllä voi ottaa kokoa suuremman basen johtajalleen, kunhan sitten tekee jotain sillä ylimääräisellä tilalla figun basessa.
Mun wuffelordi on jo jonkin aikaa ollut isolla basella eikä kukaan ole koskaan valittanut siitä.
And they wonder how he dealt with stress so well..
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Myöskin useat hive tyrantit löytävät usein itsensä isommalta alustalta, ainakin ensimmäsien viiden kaatumisen ja palasiksi menon jälkeen.
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Käytäm demoneja kummassakin, fantasyssä, että 40k:ssa ja kukaan ei ole valittanut neliöbaseistä, jpten käy se suurentaminen minusta.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Puolijohdediodi

Viesti Kirjoittaja Puolijohdediodi »

hivetyrant on melkeen pakko laittaa greater dáemon baseen.. ellei sitten tasapainota sitä jollain ihmeellä..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”