"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dremel & vastaavat sähkötyökalut

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Dead Maniac
Viesti:

Dremel & vastaavat sähkötyökalut

Viesti Kirjoittaja Dead Maniac »

Ters. Lainasin tuollaisen Dremel-merkkisen työkalun, tarkoituksenani sen avulla hioa tuosta Cadian lipusta ne homostelevat Imperiumin symbolit pois. Kyselisinkin nyt kokemuksianne kyseisenlaisista työkaluista, millä kierrosnopeudella työskentelette(0-30 000) sekä kuinka paljon tuo GW-tina pöllyää - tarvitseeko hengitystiet suojata.

Jos näihin saisin kommentteja sekä vinkkejä niin saisin työt alkuun.
Kiitos.
Time waits for no slave.

Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
taavetti

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Itse käytän monenlaisessa hommassa Dremelin koneita. Figu käytössä tämä uusi "kynä"- malli.

Suosittelen puhtaasti kokeilemaan tuota kierrosaluetta, aloitat alhaalta nostaen hitaasti ylöspäin. Liiat kierrokset helposti lipsauttavat ja huomaat, että figullasi ole enää kasvoja. Tämä pätee varsinkin normikokoiseen/tavalliseen Dremeliin.

Hengityssuojaimia tietysti kannattaa käyttää, mutta en itse ole kokenut välttämättömäksi figu hommissa. Lasikuidun, kipsin, hartsin muokkaamisessa ehdottomasti se suojain. Tarpeellisimmaksi näkisin jonkinlaiset suojalasit. Toisinaan saattaa pieni metallipala irrota ja se, usko pois, lähtee aika nopeudella ilmaan. Teetpä minkä kokoisessa huoneessa tahansa, niin silmät oikein imevät noita roskia & paskoja, hassua sinänsä.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Suojalasit ehdottomasti mukaan. Ilotulitteiden mukana tulevat muovikoppurat sopivat tarkoitukseen, jos talosta löytyy. Jos tuntuu pölyävän, niin hengityssuojain on hyvä olla. Itselläni ei ole ollut tarvetta kun muovia olen hionut.

Oma värkkini kuumenee nopeasti, aina siihen saakka kunnes kojetta ei voi enää pitää käsissä. Onko ratkaisua ongelmaan, sillä isompaa työtä hioessa ei voi kauhean pitkään pitää päällä?

Parasta käyttöä olen löytänyt kaiverruksessa. Muovilevyn palanen, kuvio piirretään pintaan ja sitten vain hitaasti kaivertamaan. Kuvioita voit tehdä lukemattomia määriä, joten mahdollisuudetkin ovat aika lukemattomat. Tankkien kylkiin on kiva tehdä koristeluja ja kilpiin jää aina tyhjää tilaa. Kunhan varoo ja harjoittelee aluksi, epätasaista jälkeä saa helposti.
taavetti

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Hyytelöperuna:

Uskon, että akussasi on vikaa. Minulla vastaavanlainen tilanne varakoneen varakoneessa, mutta uudella akulla korjaantui. Verkkovirralla toimiva, ei pitäisi edes kuumentua. Akullisessa lämpenee eli tuntuu mukavalta kädessä, mutta kuumentuminen perin kummallista.
Korkki

Viesti Kirjoittaja Korkki »

Oks se kone mitä työ käytätte ni toi DREMEL® 10,8V Lithium-Ion (8000-60)?
Mistä näitä voi hommata ja paljos on arvoo koneella? :D
(pistin tähän samaan paikkaan kun en jaksanu tehhä uutta aihetta.)
Tämä tässä on allekirjoitus.
Dead Maniac
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dead Maniac »

Tuo mikä minulla onpi lainassa on Dremel Multi 395, ainakin paikallisessa Rautia-nimisessä rautakaupassa on Dremeliä myynnissä, ja hinnassa löytyy. Myös edullisia vaihtoehtoja löytyy jos ei Dremel-laatuun riitä valuuttaa(kuten minulla).
Time waits for no slave.

Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Dead Maniac kirjoitti:Myös edullisia vaihtoehtoja löytyy jos ei Dremel-laatuun riitä valuuttaa(kuten minulla).
Perus-Dremeliä on saanut alta kuudenkympin, ja mukana on tullut kiitettävä määrä erilaisia työkalukärkiä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

@taavetti

Hassua, omani on nimittäin verkkovirtaa käyttävä. Täytyy tutkia hieman ohjekirjasta jos löytyisi ratkaisu. Perin harmittavaa, kun värkkiä ei voi käyttää pitkiä työaikoja tuon kuumentumisen myötä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”