1500 Pistettä Imperial Fistejä
1500 Pistettä Imperial Fistejä
Kyl... Ensimmäinen marine army tekeillä, ja tarttis vähän apuja listan teossa. Tavoitteena olis saada sekä fluffikas, että tehokas lista.
Armyn ei ole tarkoitus sykkiä kolistelemaan, mutta en kuitenkaan halunnut listaa joka olisi täysin kyvytön siinä.
Imperial Fists 5th company
Trait:
Never despair
Disadvantage:
Die Standing
HQ
Captain 151 pst
Terminator armour, 2 x Lightning claws
Terminator command squad 200 pst
4 x Terminators
2 x Assault cannon
Elites:
Dreadnought 105 pst
Assault cannon, DCCW
Troops:
Tactical Squad 200 pst
10 x Space Marine
Plasma, Missile launcher
Veteran sergeant
Power fist, bolt pistol
Tactical Squad 200 pst
10 x Space Marine
Plasma, Missile launcher
Veteran sergeant
Power fist, bolt pistol
Tactical Squad 90 pst
5 x Space Marine
Lascannon
Tactical Squad 85 pst
5x Space Marine
Meltagun
Scout Squad 75 pst
5 x Space Marine Scouts
Missile Launcher
Fast attack
Land Speeder Tornado 80 pst
Heavy Support
Predator "Annihilator" 135 pst
Extra armour, Heavy Bolter Spons.
Siinäpä se. Tasan 1500 pistettä.
Olen pelannut Imperial Guardilla kohtalaisen kauan, ja vähän mietityttää tuo figujen määrä tässä armyssä. 45 modelia kuulostaa niin kovin vähältä.
Nii... eli löytyykö jotain paranus ehdotuksia?
Armyn ei ole tarkoitus sykkiä kolistelemaan, mutta en kuitenkaan halunnut listaa joka olisi täysin kyvytön siinä.
Imperial Fists 5th company
Trait:
Never despair
Disadvantage:
Die Standing
HQ
Captain 151 pst
Terminator armour, 2 x Lightning claws
Terminator command squad 200 pst
4 x Terminators
2 x Assault cannon
Elites:
Dreadnought 105 pst
Assault cannon, DCCW
Troops:
Tactical Squad 200 pst
10 x Space Marine
Plasma, Missile launcher
Veteran sergeant
Power fist, bolt pistol
Tactical Squad 200 pst
10 x Space Marine
Plasma, Missile launcher
Veteran sergeant
Power fist, bolt pistol
Tactical Squad 90 pst
5 x Space Marine
Lascannon
Tactical Squad 85 pst
5x Space Marine
Meltagun
Scout Squad 75 pst
5 x Space Marine Scouts
Missile Launcher
Fast attack
Heavy Support
Siinäpä se. Tasan 1500 pistettä.
Olen pelannut Imperial Guardilla kohtalaisen kauan, ja vähän mietityttää tuo figujen määrä tässä armyssä. 45 modelia kuulostaa niin kovin vähältä.
Nii... eli löytyykö jotain paranus ehdotuksia?
Puolalaisessa vessassa, käsi omassa ulosteessa, olen tulossa vanhaksi.
- Ihme_apina
niin, senkin mouho! 
ei varmaan mennä muuttelee niit traittei...
mut no joo, swordie on keksiny jopa ihan hyvän syyn tollekkin vaihdol
ei varmaan mennä muuttelee niit traittei...
mut no joo, swordie on keksiny jopa ihan hyvän syyn tollekkin vaihdol
Viimeksi muokannut Ihme_apina, Su 22.10.2006 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Jees... Olen tietoinen tosta Imperial Fistien "omista" traiteista.
Selityksenä noihin traitti vaihdoksiin on se että 5 companyn kapteeni osaa käyttää fistien "heikkoutta" hyödykseen. Eli siis minä heittelen 4+ uutta vuoroa, ei vastustaja.
Selityksenä noihin traitti vaihdoksiin on se että 5 companyn kapteeni osaa käyttää fistien "heikkoutta" hyödykseen. Eli siis minä heittelen 4+ uutta vuoroa, ei vastustaja.
-
vompovompatti
Kun nyt kerran kysytään niin kymmenen mariinin squadi on ns. "tyylijuttu". Ei kovinkaan tehokasta ampuessa, mutta pärjäävät tietenkin paremmin lähiksessä, koska fistillä on enempi woudeja ympärillä.
Kannattaa silti pudottaa ainakin kahdeksaan tai kuuteen tuo squadi koko. Yleisin on silti se 5+aseet (lasci plasma, satanen)
Tämä ketju voi olla ylpeä, koska se saa kunnian kantaa tuhannetta viestiäni. Voi kaikkia hukattuja hetkiä
Kannattaa silti pudottaa ainakin kahdeksaan tai kuuteen tuo squadi koko. Yleisin on silti se 5+aseet (lasci plasma, satanen)
Tämä ketju voi olla ylpeä, koska se saa kunnian kantaa tuhannetta viestiäni. Voi kaikkia hukattuja hetkiä
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Totaalisen höpöhöpö sääntö se ettei muka saa pelata IF väreissä olevilla marsuilla jos ei pelaa niille annetuilla traiteilla. Itse olen sitä mieltä, että jos pystyt fluffillisesti perustelemaan miksi omilla IF marsuillasi on juurikin nämä traitit annettujen traittien sijaan homma toimii. Jos turnauksiin haluaa ja siellä ruvetaan nillittämään muuttaa vaan vaikka nimeksi Imperial Fists with yellow armour. Eipä ainakaan ole enää Imperial Fists.
Itse listassa lähinnä ihmetyksen aihetta luo 5 mariinin ryhmä meltagunilla! Mihin ajattelit mokomaa käyttää kun ei infiltroi eikä ole kulkupeliä? (Missilen saa samalla hinnalla)
Jos pelitehoa hakee kannattaa vaan suosiolla pieniä ampuvia ryhmiä kuin isoja kaiken osaavia!
Itse listassa lähinnä ihmetyksen aihetta luo 5 mariinin ryhmä meltagunilla! Mihin ajattelit mokomaa käyttää kun ei infiltroi eikä ole kulkupeliä? (Missilen saa samalla hinnalla)
Jos pelitehoa hakee kannattaa vaan suosiolla pieniä ampuvia ryhmiä kuin isoja kaiken osaavia!
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Minä vaihtaisin nuo speederit 8 miehen assault squad jossa 2 plasma pislaa ja veteraanikessu fistillä. Lopuilla pisteillä scouteille sniper riflet. Meltan tuosta 5 miehen squadista voisit vaihtaa missileen tai plasmaan ei se melta kuitenkaan kantamalle pääse. Jos noita termiksiä aiot teleporttailla voisi teleport homer olla hyvä hankkia scoutti kessulle.
Kiitoksia palautteesta!
Tuo melta squad on kieltämättä aika omituisuus, mutta koitan sitäkin puolustella fluffilla. Codex astartes mainitsee sen että taktisen ryhmän voi jakaa kahtia, jotta saadaan joustavuutta taistelukentille. Noi kaksi 5 miehen ryhmää on siis yksittäinen tactical squad, joka on jaettu kahtia, toisessa squadissa spessu ase ja toisessa heavy ase.
Nuo kaksi pikku squadia voisi kyllä tiputtaa pois, jotta sais vähän irtopisteita.
Olen myös miettinyt sitä assault squadia, mutta mielestäni se vaatii sen kappalaisen sinne, jotta squadista tulisi edes välttävästi hyvä.
Land Speederit kantavat mukanaan niin ihanan paljon tulivoimaa, että kuvittelisin niiden pystyvän johonkin, lisäksi niiden nopeus tarjoaa objektiivin hakuun erikoistuneen yksikön.
Terminaattorien on tosiaan tarkoitus dipettää, ja hakea objektiiviä/rankoa vihun jalkaväkeä. Termos squadin hinta vain vähän hirvittää.
Toisen 10 marsun squadin voisi vaihtaa 10 kolistelu scoutin squadiin, jossa veteraani kessulla olisi fisti. Tiiä sit olisko ko. squadista mihinkään.
Mutta hei... jatkakaa toki kommentointia. Ekaa marsu armyä tosiaan kokoilen, ja haluisin siitä sellaisen että sillä pärjää...
Tuo melta squad on kieltämättä aika omituisuus, mutta koitan sitäkin puolustella fluffilla. Codex astartes mainitsee sen että taktisen ryhmän voi jakaa kahtia, jotta saadaan joustavuutta taistelukentille. Noi kaksi 5 miehen ryhmää on siis yksittäinen tactical squad, joka on jaettu kahtia, toisessa squadissa spessu ase ja toisessa heavy ase.
Nuo kaksi pikku squadia voisi kyllä tiputtaa pois, jotta sais vähän irtopisteita.
Olen myös miettinyt sitä assault squadia, mutta mielestäni se vaatii sen kappalaisen sinne, jotta squadista tulisi edes välttävästi hyvä.
Land Speederit kantavat mukanaan niin ihanan paljon tulivoimaa, että kuvittelisin niiden pystyvän johonkin, lisäksi niiden nopeus tarjoaa objektiivin hakuun erikoistuneen yksikön.
Terminaattorien on tosiaan tarkoitus dipettää, ja hakea objektiiviä/rankoa vihun jalkaväkeä. Termos squadin hinta vain vähän hirvittää.
Toisen 10 marsun squadin voisi vaihtaa 10 kolistelu scoutin squadiin, jossa veteraani kessulla olisi fisti. Tiiä sit olisko ko. squadista mihinkään.
Mutta hei... jatkakaa toki kommentointia. Ekaa marsu armyä tosiaan kokoilen, ja haluisin siitä sellaisen että sillä pärjää...
Land speederit on minulla ainakin heti ammuttu alas jos olen vähänkään enempi ampuvaa armeijaa vastaan pelannut (Taut, necronit) Kaippa sinulla nuo speederit toimivat minä en vain tykkää. Lähisteleviä scoutteja en ole koskaan kokeillut, joten en niistä sano sen enempää. Scoutit sniper rifleilla aiheuttavat pinningiä joka on oikeasti hyödyllistä massa-armeijoita vastaan. Dreadnoughtin assault cannonin vosi vaihtaa lascannoniin, ei se sillä ass. cannonnillan kuitenkaan koskaan kantamalle pääse.
-
vompovompatti
Häh, kyllä sen pitäisi ihan jo ensimmäisellä vuorolla kantaa ellei vihollinen nyt oikeesti oo laittamasta armeijaa 6 tuuman sisään reunasta. Huh, ja miten niin tuhlausta igtä tai tauta vastaan, sehän kaataa niitä kun heinää.QQ3 kirjoitti:Jaa. Se pääsetkö assault cannonilla kantamalle riippuu aika paljon vastassa olevasta armeijasta. Kaartia tai tauta vastaan se on minusta lähinnä tuhlausta.
Mutta joo. Kiva lista. Keltaiset marinet on siistei ja tosi kovii jätkii!
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Tuhlausta siinä mielessä, että ig armeijaan saa niin perkeleesti isoja pyssyjä joten todennäköisesti dreadnought tappaa muutaman kaartilaisen ja saa sitten missilestä tai lascistaattor kirjoitti:Häh, kyllä sen pitäisi ihan jo ensimmäisellä vuorolla kantaa ellei vihollinen nyt oikeesti oo laittamasta armeijaa 6 tuuman sisään reunasta. Huh, ja miten niin tuhlausta igtä tai tauta vastaan, sehän kaataa niitä kun heinää.QQ3 kirjoitti:Jaa. Se pääsetkö assault cannonilla kantamalle riippuu aika paljon vastassa olevasta armeijasta. Kaartia tai tauta vastaan se on minusta lähinnä tuhlausta.
Mutta joo. Kiva lista. Keltaiset marinet on siistei ja tosi kovii jätkii!
-
vompovompatti
IG:n panssarintorjunta heikkoa... Ei ole... Ei minulla ainakaan IG pelaajan koskaan ole ollut mitään suuria ongelmia tankkien tuhoamisen kanssa.
Dredukka on mielestäni jees ko. varustuksella, koska se ei kamalasti maksa, ja sillä on potenttiaalia tehdä vaikka mitä. Lisä boonuksen drediin tulee siinä että se voi liikkua sen 6", ja silti ampua yhtä tehokkaasti. Dredukka tarjoaa siis myös objektiivin nappaajan, joskin hitaan sellaisen.
Ne kymmenen kolistelu scouttia ajattelin ottaa samaan listaan kuin assault squadin. Voisivat nuo vähän avitella toisiaan siellä kolistelussa.
Dredukka on mielestäni jees ko. varustuksella, koska se ei kamalasti maksa, ja sillä on potenttiaalia tehdä vaikka mitä. Lisä boonuksen drediin tulee siinä että se voi liikkua sen 6", ja silti ampua yhtä tehokkaasti. Dredukka tarjoaa siis myös objektiivin nappaajan, joskin hitaan sellaisen.
Ne kymmenen kolistelu scouttia ajattelin ottaa samaan listaan kuin assault squadin. Voisivat nuo vähän avitella toisiaan siellä kolistelussa.
-
vompovompatti
Ig, mariini ja eldar pelaajana väittäisin että ig tuhoaa näistä kolmesta surkeimmin tankkeja. Lasci on kallis ja ampuu yhden kudin, joka menee 50% tod.näk. ohi. Missile on tietenkin halvempi, mutta se ampumatarkkuus ja yksi laukaus eivät ole kiva. Itse ainakin olen täysin kusessa kahta monoliittia vastaan tai useampaa predatoria.Swordie kirjoitti:IG:n panssarintorjunta heikkoa... Ei ole... Ei minulla ainakaan IG pelaajan koskaan ole ollut mitään suuria ongelmia tankkien tuhoamisen kanssa.
Esim mariini ryhmä lascilla maksaa sen 90pts ja ig ryhmä 85pts ja väitän vahvasti että mariinit hoitavat tankin korkkauksen paremmin.
I am the king of Rome, and above grammar.
Vaikka meneekin vähän ohi aiheen, ni mielestäni kaks monoliittia on jollain tavalla jopa hyvä juttu. maksavat pisteitä nii pitusti, ettei siellä kentällä juuri muita necroja enää olekkaan...
Kyllähän se IG:n BS 3 välillä nyppii, mutta IG saa niin tuhottoman paljon sitä AT aseistusta, ettei se juuri haittaa. Lisäksi niitä IG AT aseita on vaikeampi saada hiljentymään siitä 10 miehen infantry squadista. Tuosta löytyy myös syy noihin minun 10 marsun squadeihin.
Kyllähän se IG:n BS 3 välillä nyppii, mutta IG saa niin tuhottoman paljon sitä AT aseistusta, ettei se juuri haittaa. Lisäksi niitä IG AT aseita on vaikeampi saada hiljentymään siitä 10 miehen infantry squadista. Tuosta löytyy myös syy noihin minun 10 marsun squadeihin.