Onko CoD-rakennusten ostossa järkeä? (Oli: Onko mitään järke
- The smaller one
Onko CoD-rakennusten ostossa järkeä? (Oli: Onko mitään järke
Ajattelin hommata itselleni cityfight- pelipöydän. Ainoa ongelma on , että olen varsin tumpelo käsistäni (ei maalaamisessa mitään, mutta maaston väsäämisessä). Sittten silmääni osui pkp:ssä cityfight- rakennussetti. Rekennukset olivat hienoja ja uskoin että osaisin kootakkin tämmöisen. Olin jo melkein ostamassa pakkausta kun aloin miettiä ovatko nämä (rakennukset) hintansa arvoisia kun vähemmillä kustannuksilla voi tehdä itselleen ei ehkä yhtä hienoa, mutta paljon halvempaa maastoa, Mite mieltä olette? Kannattaako rakennussettejä ostaa?
(uskoisin että ainakin kaikki tee se itse - tyypit pitävät maaston ostamista hulluna mutta entä muut?)
Modedit: Säädin hieman otsikkoa -Valax
(uskoisin että ainakin kaikki tee se itse - tyypit pitävät maaston ostamista hulluna mutta entä muut?)
Modedit: Säädin hieman otsikkoa -Valax
"Eteenpäin!" Sanoi Avatar lumessa.
- Dead Maniac
- Viesti:
Kyllä meidän sakki ainakin meinaa niitä hommata, niiden ainoa vikahan on tosiaan se, että ne on rahamiehen valinta. Mutta onhan ne sitten hienoja, itselläni ei ainakaan vielä ole tuo maaston väsäys hallinnassa, joten en pääse lähellekään.
Time waits for no slave.
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
- Half-breed
Kyllä ne rakennukset käteviä ovat. Huonommat maastontekijät saavat helpolla rakennuksia ja paremmat saavat kaikenlaista kivaa väkerrettyä niistä osista styroksin avulla. Kyllä minä noita settejä pari ainakin ostan vaikka rakennuksia pelkästä styroksista olenkin rakentanutkin. Noiden avulla se on vain nopeampaa ja saat aikaan yksityiskohtaisempaa jälkeä. Nyt kun vielä saisi aikaa väkertää pari rakennusta rauhassa.
Eli vastauksena kysymykseesi, niin ne ovat oikein käteviä.
Eli vastauksena kysymykseesi, niin ne ovat oikein käteviä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Henri Ketonen
Muistan, kun eräs IG-pelaaja kilahti "EI AINA SITÄ SAAMARIN CITYFIGHTIÄ". Porin pitkiksessä on cityfigt-pöytä millä pääsee pelailemaan ilmaiseksi, ihan ok, vaikka harmillisesti moni maastonkappale on kärsinyt melkoisesti. Minusta Cityfight-paukutuksessa on paljon enemmän mieltä kuin tavallisessa kukkulalta kukkulalle - tykityksessä.
zqmfgb
Kannattaa ainakin kokeilla itse rakentaa maastoa ennen sitä ostoa.
Esimerkiksi tässä yksi
rakennus minkä olen rakentanut pahvista ja askartelutikuista. Teipillä laitoin pahvin reunat piiloon, maalasin pinnan erään maalin ja hiekan sekoituksella ja harmaata spraytä pintaan. Hintaa tuli ehkä 1-2€ kun ottaa huomioon että mitenkä vähän materiaalia yhteen tuommoiseen menee. Aikaa kului ehkä 2-3h jos ei lasketa maalin yms kuivumisia.
Tuokin voi näyttää aika karulta koska siihen ei ole paljoa vaivaa nähty, mutta ainahan siihen voi lisäillä tavaraa.
Jos et ole paljoa maastoa rakennellut niin tässäpä lista tarvikkseista mitä kannattaa hankkia
-pahvia, stryroksia, finnfoamia
-mattoveisi, sakset
-maalarinteippiä
-tasoitemassaa (kraaterien tekoon tms)
-hiekkaa (antamaa rosoista pintaa)
-puuliimaa
-musta ja harmaa spray cityfight maaston tekoon
-askartelutikkuja, bitzejä ja kaikkea mitä voi käyttää maaston teossa
Esimerkiksi tässä yksi
rakennus minkä olen rakentanut pahvista ja askartelutikuista. Teipillä laitoin pahvin reunat piiloon, maalasin pinnan erään maalin ja hiekan sekoituksella ja harmaata spraytä pintaan. Hintaa tuli ehkä 1-2€ kun ottaa huomioon että mitenkä vähän materiaalia yhteen tuommoiseen menee. Aikaa kului ehkä 2-3h jos ei lasketa maalin yms kuivumisia.
Tuokin voi näyttää aika karulta koska siihen ei ole paljoa vaivaa nähty, mutta ainahan siihen voi lisäillä tavaraa.
Jos et ole paljoa maastoa rakennellut niin tässäpä lista tarvikkseista mitä kannattaa hankkia
-pahvia, stryroksia, finnfoamia
-mattoveisi, sakset
-maalarinteippiä
-tasoitemassaa (kraaterien tekoon tms)
-hiekkaa (antamaa rosoista pintaa)
-puuliimaa
-musta ja harmaa spray cityfight maaston tekoon
-askartelutikkuja, bitzejä ja kaikkea mitä voi käyttää maaston teossa
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
Minä sanon että ei kannata ostaa settejä, vaikka ei osaisikaan, emme mekään osaa, mutta teimme silti.
Kapa-levy on minun vaihtoehtoni tehdä jokin raunio. Onnistuu helposti ja pysyy pahvia paremmin kasassa, eikä muutu "lättänäksi" kun leikkaa ja touhuaa. Kaikin puolin pahvia parempaa.
Hinta tosin on siinä 8e pala, mutta siitä saa aika kivan kokoisia kappaleita. Saimme 4 kpl kolmikerroksisia rakennuksia 1mX80cm palasta ja vielä pienen bunkkerin. Ja sitten hieman hiekkaa raunioiden kylkeen, mustalla "pohjaspreijaus" ja sitten valkoisella tai mithril silverillä pieniä highlighteja ja loppu koristelu flokilla.
Kapa-levy on minun vaihtoehtoni tehdä jokin raunio. Onnistuu helposti ja pysyy pahvia paremmin kasassa, eikä muutu "lättänäksi" kun leikkaa ja touhuaa. Kaikin puolin pahvia parempaa.
Hinta tosin on siinä 8e pala, mutta siitä saa aika kivan kokoisia kappaleita. Saimme 4 kpl kolmikerroksisia rakennuksia 1mX80cm palasta ja vielä pienen bunkkerin. Ja sitten hieman hiekkaa raunioiden kylkeen, mustalla "pohjaspreijaus" ja sitten valkoisella tai mithril silverillä pieniä highlighteja ja loppu koristelu flokilla.
-
charnjibber
itse olen juuri tekemässä balsapuusta eräänlaista vartioasemaa (sisältää 5 rakennusta). Työstäminen on ollut helppoa ja mukavaa. Balsapuu on mainio materiaali, vaivaa näkevä tekee siitä mitä vain.
Minun mielestäni ei kannata ostaa settejä; rakennukset on melko lavastemaisia ja keinotekoisia. Jos ostat niin kannattaa vähintään tehdä niille kunnoliset alustat, joissa on merkkejä talojen sortumisista, eikä vain pystysuoria seiniä.
Minun mielestäni ei kannata ostaa settejä; rakennukset on melko lavastemaisia ja keinotekoisia. Jos ostat niin kannattaa vähintään tehdä niille kunnoliset alustat, joissa on merkkejä talojen sortumisista, eikä vain pystysuoria seiniä.
-
Sami Jumppanen
Re: Onko mitään järkeä?
Pieni ehdotus. Jos ostat, niin osta aluksi sellainen pieni paketti (olikohan 20€ hinnaltaan) ja katso millainen mökki siitä tulee, ja sitten vasta suunnittele sen isomman paketin hankkimista. Tämä on vain minun mielipide, mutta tällä tavalla vältät suuremmat pettymykset. Sitä paitsi, rakentelu yms. on kivaa. itse justiinsa sain sormet mustaksi Mastonin 121:llä ja on niin pirun hauskaa. (ok, tuo oli liioittelua, mutta kun on jotakin pitkään jahkaillut, niin onhan se hauskaa, kun saa sen edes aloitettua, vai mitä muut arvelevat?)The smaller one kirjoitti:Ajattelin hommata itselleni cityfight- pelipöydän. Ainoa ongelma on , että olen varsin tumpelo käsistäni (ei maalaamisessa mitään, mutta maaston väsäämisessä). Sittten silmääni osui pkp:ssä cityfight- rakennussetti. Rekennukset olivat hienoja ja uskoin että osaisin kootakkin tämmöisen. Olin jo melkein ostamassa pakkausta kun aloin miettiä ovatko nämä (rakennukset) hintansa arvoisia kun vähemmillä kustannuksilla voi tehdä itselleen ei ehkä yhtä hienoa, mutta paljon halvempaa maastoa, Mite mieltä olette? Kannattaako rakennussettejä ostaa?
Kyllä maaston tekeminen on hauskaa kun saa kunnon inspiraation, ja jos on vielä sählääjä häslääjä luonnetta niin kyllä tulee aivan hemmetin hauskaaSami Jumppanen kirjoitti:Sitä paitsi, rakentelu yms. on kivaa. itse justiinsa sain sormet mustaksi Mastonin 121:llä ja on niin pirun hauskaa. (ok, tuo oli liioittelua, mutta kun on jotakin pitkään jahkaillut, niin onhan se hauskaa, kun saa sen edes aloitettua, vai mitä muut arvelevat?)
Mielipiteeni on että jos et ole koskaan maastoa tehnyt niin kannattaa ainakin koittaa. Kun otat oikeen hyvän mielen ja askartelet ilman mitään suurempia suunnitteluja niin kyllähän siitä hupia irtoaa... kavereitten kanssa vielä enemmän! maastonteon ei tarvitse olla haudanvakavaa ellei aio tehdä ihan showcaseüberallesheavymetalblingbling maastoa
kannattaa koittaa vaikka aluksi ihan simppeliä ohjetta käyttäen, tai vapaata mielikuvitusta.
-
Sami Jumppanen
Itse olen tässä vielä ukkojen kanssa säätämässä ja tulosta on kai tullutkin, kun olen saanut konvertattua Combat servitoreista Gun servitoreja (HB) ja keksin siskoilleni aivan mahtavan väritys mallin. (väreinä on mustan pohjan päälle maalattu valejon Scar Red, arvaa mitä noiden on tarkoitus muistuttaa? Valitettavasti se ei taida toimia hyvin muissa, kuin kypärä päisissä siskoissa, mutta asiaa tutkitaan.)Möhkelö kirjoitti: Kyllä maaston tekeminen on hauskaa kun saa kunnon inspiraation, ja jos on vielä sählääjä häslääjä luonnetta niin kyllä tulee aivan hemmetin hauskaa. sormet mustana/harmaana/jonain muun värisenä spreiaamisesta. Maastonteossa vieläpä pääsee kunnolla toteuttamaan itseään ja testaamaan mielikuvituksen sekä luovuuden rajoja.
Mielipiteeni on että jos et ole koskaan maastoa tehnyt niin kannattaa ainakin koittaa. Kun otat oikeen hyvän mielen ja askartelet ilman mitään suurempia suunnitteluja niin kyllähän siitä hupia irtoaa... kavereitten kanssa vielä enemmän! maastonteon ei tarvitse olla haudanvakavaa ellei aio tehdä ihan showcaseüberallesheavymetalblingbling maastoa
kannattaa koittaa vaikka aluksi ihan simppeliä ohjetta käyttäen, tai vapaata mielikuvitusta.
Oikein kivan näköisiä ovat tosiaan nuo rakennukset, eivätkä muuhun GW:n hintatasoon nähden edes kovin kalliita. Varsinkin jos jostain alennusmyynnistä sattuu käsiinsä saamaan niin olen sitä mieltä että muutaman hankkiminen on ihan fiksua. Saa pelipöydälleen pari oikein hienoa maastonkappaletta todelliseksi silmäniloksi, ja jos sitten rakentaa itse suurimman osan muusta maastosta siihen ympärille niin eihän se kalliiksi tule.
Yhden olen itse hankkinut Tampereen Infon Miinusviiruksesta hintaan 16e, ja kyllähän noita tuohon hintaan voisi vielä pari lisääkin hankkia. Kaverilla sattuikin oikein tuuri kun Fantsun alesta nappasi Imperial City-paketin 80e:llä, hintaa tuli 8e per rakennus :O .
Yhden olen itse hankkinut Tampereen Infon Miinusviiruksesta hintaan 16e, ja kyllähän noita tuohon hintaan voisi vielä pari lisääkin hankkia. Kaverilla sattuikin oikein tuuri kun Fantsun alesta nappasi Imperial City-paketin 80e:llä, hintaa tuli 8e per rakennus :O .
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
Tässä on mun ja kaverreitten tekemä City maasto. 4 päivää tais mennä.
Täältä löytyy kuvia ja tekstiä
Eikä maksanut paljoo ja hauskaa oli
Niin, mut yksin on vähän tylsä ruveta kasaamaan enempiä maastoja. (Pitäisiköhan joskus vaan kutsuu kaverit rakentamaan maastoa?)Arpinaama kirjoitti:Tässä on mun ja kaverreitten tekemä City maasto. 4 päivää tais mennä.
Näin mä ainakin tein,kaikki 40k miehet taloon ja saha käteenWarp-Rider kirjoitti:Niin, mut yksin on vähän tylsä ruveta kasaamaan enempiä maastoja. (Pitäisiköhan joskus vaan kutsuu kaverit rakentamaan maastoa?)Arpinaama kirjoitti:Tässä on mun ja kaverreitten tekemä City maasto. 4 päivää tais mennä.