"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ihmisen naamataulu

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Teh_Kitaroija

Ihmisen naamataulu

Viesti Kirjoittaja Teh_Kitaroija »

Eli Empirelle olisi kiva saada meikkivinkkejä.
Itse käytän aika simppeliä tekniikkaa, johon kaipaisin parannusta.
Musta pohjamaali, Dark Fleshillä kaikki paitsi silmät ja syvimmät urat, Dwarf Fleshillä nenä, otsa, posket, leuka yms, ja Elf Fleshillä nenänkärkeen, kulmiin ja muihin korkeisiin kohtiin. Sitten vähän Brown inkkiä.
Hiukset maalaan väristä riippuen eri tavalla. Jos hiusten on tarkoitus olla harmaantuneet, maalaan mustan päälle Codex Greyllä ja lopuksi korostan/kuivaharjaan valkoisella. Jos haluan fledasta mustan, maalaan vain Chaos Blackilla ja korostan harmaalla, ja mitä kiiltävämmän näköiset hiukset haluan, sitä vaaleammalla korostan. Jos taas haluan oikeata kiiltoa, niin laitan Black Inkkiä. Taas ruskeisiin hiuksiin maalaan Scorched Brownilla, sitten Commando Khakilla ja lopuksi inkkaan koko letin ruskealla inkillä. Siitä tulee sentään melko hyvää jälkeä.

Tulos:
Kuva

Mitään uusia ideoita?
Viimeksi muokannut Teh_Kitaroija, Su 05.11.2006 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaa mitä..? Ai mun napit huonosti maalattu? Oi ei, ne ovat vaan niin ovelasti maalattu, että näyttää siltä!
Miekkonen

Viesti Kirjoittaja Miekkonen »

Maalaatko silmiä ollenkaan ja jätätkö dark fleshin mataliin kohtiin vai vaalennatko sitä? Jos jätät dark fleshin mataliin kohtiin niin eikös siitä tule hieman liian vahvat korostukset.

Itse maalaan pohjan jollan ruskealla, johon drybrushaan normaalia ihonväriä. Sen jälkeen maalaan korkeammat kohdat tavallisesti ihonvärillä ja kaikista korkeimmat kohdat melko vaalealla värillä.
Silmät maalaan yleensä tätä ennen.

Lopuksi blendaan vielä värien rajat normaalin näköiseksi ja viimeistelen kasvot näyttämään mahdollisimman normaaleilta, ettei tule liikaa varjostusta.

Allekirjoituksessa ei muuten saa olla kuvia. Eikä kyllä saa käyttäjämoderoidakaan, mitä tässä nyt teen. Sori.
"D'oh!"
-Homer J. Simpson
Icecube

Viesti Kirjoittaja Icecube »

Kirjoitin toiseen threadiin näin. Toivottavasti on apua.

Itse ihon maalannut seuraavalla tavalla.

- Pohjaksi pari ohutta kerrosta beasty brownia (vain silloin jos pohjamaali on musta)
- Pari ohutta kerrosta dwarf skiniä.
- Muutama todella ohut skin wash. Mitä useampi kerros, sitä tummempi lopputulos.
- Pari ohutta kerrosta dwarf skiniä, jättäen maalaamatta syvimmät kohdat.
- 50/50 sekoitus dwarf skiniä ja elf skiniä, jolla maalataan korkeat kohdat, kuten nenä, posket, otsaryppyjen korkeimmat kohdat jne.
- elf skinillä aivan korkeimmat kohdat vain.

Lopuksi kuva, jossa olen maalannut neloskohtaan asti. Eli 50/50 sekoitus ja elf skin maalaamatta.

Kuva
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Minäkin maalailin joskus ihoa tummasta vaaleaan layeroimalla, mutta koska se on varsin hidasta ja työlästä etenkin armeijoita maalatessa, kehittelin uuden tavan - sellaisen jossa ei tarvitse maalata tarkasti kuin yksi layer. Inkkejäkin tuli kokeiltua jossain vaiheessa, mutta en vain osannut.

Uudessa reseptissä vaiheita on tasan kolme:

1. Pohjaväri: dwarf flesh + bleached bone + aavistus green inkkiä (tasainen undercoat)
2. Varjostus: dark flesh + beastial brown + glaze medium (washi)
3. Highlight: Pohjaväri + lisää bleached bonea (layeroimalla)

Empireistä minulla ei ole lähikuvia joissa iho näkyisi hyvin, mutta näissä kääpiöissä on käytetty samaa reseptiä: tykkimies ja minerien muusikko.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Teh_Kitaroija

Viesti Kirjoittaja Teh_Kitaroija »

Hienon näkösiä ovat, multa ei vaan toi blendaaminen tollaselle 5mm alueelle luonnistu..
Jaa mitä..? Ai mun napit huonosti maalattu? Oi ei, ne ovat vaan niin ovelasti maalattu, että näyttää siltä!
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

harjoitus tekee mestarin... siinä vaiheessa kun se alue on 1 mm, tulee äitiä ikävä.. :P
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
WarHound
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja WarHound »

http://www.brushthralls.com/Faces/ siinä olis melko kattava ihonmaalausohje.

On olemassa muitakin paikkoja etsiä kuin vain sotu. :P
Maalari maalaa taloa, sinistä ja punaista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”