Millä perusteella valitsette armeijanne?
Millä perusteella valitsette armeijanne?
Niin tuli tässä vaan mieleen että millä perusteilla te valitsette armeijanne?
Koska ne ovat ylivoimaisa?
Koska ne vaikuttavat hauskoilta?
Siksi että niillä pelaaminen toisi haastetta?
Niitä olisi hauska maalata?
Vai miksi?
Koska ne ovat ylivoimaisa?
Koska ne vaikuttavat hauskoilta?
Siksi että niillä pelaaminen toisi haastetta?
Niitä olisi hauska maalata?
Vai miksi?
http://www.esquilax.com/baywatch/index.shtml
Tätä minä olen aina sanonut.
Tätä minä olen aina sanonut.
1. Ulkonäkö, nätit figut, mielenkiintoinen taustatarina
2. Pelillinen mielenkiintoisuus, ei siis välttämättä suoranainen teho. Armeijalla olisi kiva voida pelata monella eri tavalla ja vieläpä siten, että pelin aikana voi hiukkasen jopa käyttää aivojaan.
2. Pelillinen mielenkiintoisuus, ei siis välttämättä suoranainen teho. Armeijalla olisi kiva voida pelata monella eri tavalla ja vieläpä siten, että pelin aikana voi hiukkasen jopa käyttää aivojaan.
And they wonder how he dealt with stress so well..
-
Skavengeneral
Onko FB-puolella ollu vastaavaa?
No, vastataan nyt kuitenkin. Minä valitsin omani ihan sattumalla (taisin muuten perustella myöhemmin valintaani karsealla ulkonäöllä, kuvastaa jotenkin pelaajaa itseään). Mutta oon nyt huomannut että skaven olisi ollut ainoo mulle sopiva armeija niin kuin yleisluonteeltaan (taas kertoo lisää jotain kirjoittajasta).
Olen lomalla, eikä minua näy eikä kuulu. Siksi myöskään en saa viestejäsi, joten minua on turha yrittää saada mitenkään kiinni. HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!!!!
Kriteerit olivat (pitkälti tärkeys järjestyksessä): Ulkonäkö, Sovellettavat taktiikat, Elitistiset statit, Luotettavuus kentällä, Asenne...
Silmääni osuivat seuraavat armeijat (edelleen järjestyksessä): Vampiric Counts, Dark Elfs, Dwarfs, High Elves.
-Countit putosivat epäkuolleiden rivimiesten huonojen stattien takia.
-Dark Elffejä aikoi kaveri aloittaa keräämisen, mikä tosin jäi. Pelasti minut kalliin armeijan tekemiseltä.
-Kääpiöt olivat kovasti kisassa mukana lempi fantasia rotuna, joiden asennetta ihailen ennen kaikkea. Huono liikkuvuus kuitenkin vei mielenkiintoni pois.
-Suurhaltiat. Näiden armydealin vuosi sitten nappasin Joensuun Fantsystä ja kotiini kannoin.
Suurhaltioilta löytyi hyvä ulkonäkö, niillä voi pelata monen laista peliä ja vaativat taitoa (, joka minua erityisesti houkutteli). Niillä on mukavan korkeat statit (ja sen mukainen hinta). Eli kaikki mitä halusin yhdessä paketissa (lukuun ottamatta kääpiö asennetta).
Silmääni osuivat seuraavat armeijat (edelleen järjestyksessä): Vampiric Counts, Dark Elfs, Dwarfs, High Elves.
-Countit putosivat epäkuolleiden rivimiesten huonojen stattien takia.
-Dark Elffejä aikoi kaveri aloittaa keräämisen, mikä tosin jäi. Pelasti minut kalliin armeijan tekemiseltä.
-Kääpiöt olivat kovasti kisassa mukana lempi fantasia rotuna, joiden asennetta ihailen ennen kaikkea. Huono liikkuvuus kuitenkin vei mielenkiintoni pois.
-Suurhaltiat. Näiden armydealin vuosi sitten nappasin Joensuun Fantsystä ja kotiini kannoin.
Suurhaltioilta löytyi hyvä ulkonäkö, niillä voi pelata monen laista peliä ja vaativat taitoa (, joka minua erityisesti houkutteli). Niillä on mukavan korkeat statit (ja sen mukainen hinta). Eli kaikki mitä halusin yhdessä paketissa (lukuun ottamatta kääpiö asennetta).
Tässä perustelut armeijoilleni, järjestyksessä missä tulivat:
1. Örkit & Goblinit, 4th edition+5th edition. Tulivat alotuspuketin mukana
ja figut mielyttivät, broidi otti high elvesit. Vihernahat olivat muutenkin
melko humoristisen näköisiä. =) Lisäksi näille oli loistava valikoima
ei-gw figuja. ;-)
2. Dark elvesit, 5th edition. Halusin vaihtelua örkkeihin ja löysin
dark elvesien armybookin suomalaistesta puoleen hintaan. Armeijan
muutenkin agressiivinen ja liikkuva olemus kiehtoi. Myös figut vaikuttivat
tuolloin mageilta. Vielä kun sain kohtuu halvalla käytetyn armeijan,
oli valinta selvä.
3. High elves, 5th editon + 6th edition Broidi oli siirtynyt undeadeihin
aikaa sitten, joten maalasin parit high elf figut ja niiden maalaus alkoi
kiinnostamaan. Pian ostelinkin broidilta kasan figuja, jotka maalasin
suhteellisen nopeasti. Pelillisesti 5th edikassa vaikutti hyvä dispellaus,
puolustus kyky (Seaguardit olivat minun valintani) sekä hyvä ld.
4. Vampire counts. Vielä täysin keskeneräinen armeija.
Miksi tämä armeija?
a. Vampyyrit, romantisoidut, katkerat ja epätoivon runtelemat sielut
mielyttävät.
b. Ihan hienoja figuja. Varsinkin jos uskaltaa konvertoida
empiren/bretonnian kanssa ja käveleviin ukkoihin löytyy muilta
valmistajilta (mm. reaper) komeita vaihtoehtoja.
c. Hinta kustannuksissa pääsen taas varmaan melko edullisesti.
d. Varmuus. Minimoi tuurin osuutta, kun heittojen määrät vähentyvät
ja näin ollen taito pääsee yhä enemmän oikeuksiinsa.
Eli pääosin on tullut valittua figujen ulkonäön ja hinnan perusteella.
1. Örkit & Goblinit, 4th edition+5th edition. Tulivat alotuspuketin mukana
ja figut mielyttivät, broidi otti high elvesit. Vihernahat olivat muutenkin
melko humoristisen näköisiä. =) Lisäksi näille oli loistava valikoima
ei-gw figuja. ;-)
2. Dark elvesit, 5th edition. Halusin vaihtelua örkkeihin ja löysin
dark elvesien armybookin suomalaistesta puoleen hintaan. Armeijan
muutenkin agressiivinen ja liikkuva olemus kiehtoi. Myös figut vaikuttivat
tuolloin mageilta. Vielä kun sain kohtuu halvalla käytetyn armeijan,
oli valinta selvä.
3. High elves, 5th editon + 6th edition Broidi oli siirtynyt undeadeihin
aikaa sitten, joten maalasin parit high elf figut ja niiden maalaus alkoi
kiinnostamaan. Pian ostelinkin broidilta kasan figuja, jotka maalasin
suhteellisen nopeasti. Pelillisesti 5th edikassa vaikutti hyvä dispellaus,
puolustus kyky (Seaguardit olivat minun valintani) sekä hyvä ld.
4. Vampire counts. Vielä täysin keskeneräinen armeija.
Miksi tämä armeija?
a. Vampyyrit, romantisoidut, katkerat ja epätoivon runtelemat sielut
mielyttävät.
b. Ihan hienoja figuja. Varsinkin jos uskaltaa konvertoida
empiren/bretonnian kanssa ja käveleviin ukkoihin löytyy muilta
valmistajilta (mm. reaper) komeita vaihtoehtoja.
c. Hinta kustannuksissa pääsen taas varmaan melko edullisesti.
d. Varmuus. Minimoi tuurin osuutta, kun heittojen määrät vähentyvät
ja näin ollen taito pääsee yhä enemmän oikeuksiinsa.
Eli pääosin on tullut valittua figujen ulkonäön ja hinnan perusteella.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Armeijan taustatarinan takia, tai jos keksin niille hyvän tarinan. Vinkiksi, pelaan Dark Angeleilla ja niistä sanotaan että heillä on paras tai ainakin laajin taustatarina kaikista 40k:ssa... Sitten minulla on tekeillä Catachan armeija ja niille teen koko ajan vähän historiaa. Niitten historia tule kuitenkin koostumaan enintään siitä mitä niille on tapahtunut taisteluissa, joten se ei varmaan valmistu ihan kohta...
Ulkonäkö on myöskin tärkeä, sekä figujen ulkönäkö että väriteema. Pitäähän minun tykätä niistä että jaksaisin maalata niitä, eikö vain?!
Tehokkuus kentällä on toissijainen, vaikka DA ovat tuleet aika koviksi uusimman codexin myötä. Catachanit taas ovat tällä hetkellä lähi-taistelu armeijani...
Luit oikein, LÄHItaistelu! Tavalliset jannut voittivat Varpusen Deamon Prince(ssa) lähitaistelussa neljässä vuorossa ja siihen meni vain about kymmenen miestä!
Joten tärkeyys-järjestyksessä: Tarina, ulkonäkö, tehokkuus
Ulkonäkö on myöskin tärkeä, sekä figujen ulkönäkö että väriteema. Pitäähän minun tykätä niistä että jaksaisin maalata niitä, eikö vain?!
Tehokkuus kentällä on toissijainen, vaikka DA ovat tuleet aika koviksi uusimman codexin myötä. Catachanit taas ovat tällä hetkellä lähi-taistelu armeijani...
Joten tärkeyys-järjestyksessä: Tarina, ulkonäkö, tehokkuus
Tärkein armeijan valinnassani oli tyyli ja yhteen sopivuus fluffin kanssa. Hyvä puoli oli myöskin taustatarinoiden kliseet, jolloinka fluffi lähteeksi kelpaavat lähes mitkä vain aiheesta kertovat tarinat ja kirjat. Sitten tyylikkäät figut, ja hieman enemmän herohammeriin suuntautuva tyyli. Surkeat rivimiehet, joita tukevat vain muutamat erikoissäännöt, mutta sankarit ovat niin kovia, että pieksevät vasemmalle ja oikealle. Ampuvasta en ole koskaan välittänyt. Joten valintani oli VC. Nyt olen alkanut katsoa tyranideja sillä silmällä, koska ne osuvat edellisiin mielestäni parhaiten 40K kansoista.
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
Lopullinen syy WE:hen... varmaan suurimpana syynä on muiden armejoiden tylsyys...
HE ovat liikaa hattua ja kaulakorua joka suuntaan, DE yrittävät liikaa (me not likes spikes), VC näyttää ärsyttävältä ja tuntuu ärsyttävältä (kuka haluaa pelata armeijalla, joka koostuu jaloista ja käsistä? *heh*)... lista jatkuisi...
Toisaalta, valintani jäi kääpiöiden ja WE:n välille... hylkäsin lopulta kääpiöt "epäkääpiöllisyyden" vuoksi... ei, en nyt ala aiheesta kinastella, mutta jotenkin WH:n kääpiöt eivät ole niitä kääpiöitä keitä rakastan kirjoissa... :?
Lopulta, metsähaltiat... tyyliä (sisältyy sanaan 'haltia'), fluffi kohdallaan (sisältyy sanaan 'haltia') ja ehdottomasti mahdollisuus samaistua armeijansa rotuun (voi kyllä, kärsin skitsofreniasta)...
Toisaalta, valintani jäi kääpiöiden ja WE:n välille... hylkäsin lopulta kääpiöt "epäkääpiöllisyyden" vuoksi... ei, en nyt ala aiheesta kinastella, mutta jotenkin WH:n kääpiöt eivät ole niitä kääpiöitä keitä rakastan kirjoissa... :?
Lopulta, metsähaltiat... tyyliä (sisältyy sanaan 'haltia'), fluffi kohdallaan (sisältyy sanaan 'haltia') ja ehdottomasti mahdollisuus samaistua armeijansa rotuun (voi kyllä, kärsin skitsofreniasta)...
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
-
Zymeth Salkir Dkhan
Lähinnä armeijan ulkonäön perusteella. Kun 5. laitoksen aikoihin valitsin armeijaa, katoin kuvia ja luin taisteluraportteja netistä, ja Bretonnia tuntui eräältä mielenkiintoisimmista armeijoista. Se, että Warhammer-lootassa tuli Bretonnialle figuja varmisti valinnan.
Monet tuntuvat pitävän ihmiskansojen armeijoita erityisen tylsinä, mutta minulla tilanne ne oli oikeastaan päinvastoin: ajatus ranskalaisista maajusseista (ja muutamasta aatelisesta) taistelemassa kaiken maailman demoneita ja lohikäärmeitä vastaan tuntui aika huvittavalta. Eräänlaisesta työläisromantiikasta lienee kyse.
Monet tuntuvat pitävän ihmiskansojen armeijoita erityisen tylsinä, mutta minulla tilanne ne oli oikeastaan päinvastoin: ajatus ranskalaisista maajusseista (ja muutamasta aatelisesta) taistelemassa kaiken maailman demoneita ja lohikäärmeitä vastaan tuntui aika huvittavalta. Eräänlaisesta työläisromantiikasta lienee kyse.
-
Wind_of_Razors
- The Captain
- Valvoja
Nykyisin lähinnä teeman vuoksi, eli kehitän jostain jonkin älyttömän idean (tyyliin suomalaiset IG-sotilaat, langenneet Blood Angel -berserkit tai kokonaan susilla ratsastava goblin-heimo) ja alan vääntää siihen tarinaa. Itse kehittelemäni tarinan pohjalta sitten alan koota tyyliin sopivaa armeijaa.
Pelattaviin armeijoihin yritän saada enemmän tehoakin mukaan, mutta kyllä se kaunis ulkonäkö ratkaisee aika paljon.
Tästä syystä siis:
Tarina-armeijat: Empire/Carl Gustav; IG/Fennia; Dark Eldar/Delila; Blood Angels/Beatrice; FB chaos/slaaneshin demonit (sekä tulossa: chaos - seonneet blood angelit; sitten joskus, Omegamarines-chapter ja Goblin wolfrider tribe)
Tehokkaat armeijat: High elves (tulossa: Eldar; FB Chaos warriors; Lizardmen)
Unohdinkohan jotain?
Pelattaviin armeijoihin yritän saada enemmän tehoakin mukaan, mutta kyllä se kaunis ulkonäkö ratkaisee aika paljon.
Tästä syystä siis:
Tarina-armeijat: Empire/Carl Gustav; IG/Fennia; Dark Eldar/Delila; Blood Angels/Beatrice; FB chaos/slaaneshin demonit (sekä tulossa: chaos - seonneet blood angelit; sitten joskus, Omegamarines-chapter ja Goblin wolfrider tribe)
Tehokkaat armeijat: High elves (tulossa: Eldar; FB Chaos warriors; Lizardmen)
Unohdinkohan jotain?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Hitsi... Mä en oikeen tiiä miks mä oon alottanu Empiren ja Eldarit... Mutta jotain tähän suuntaan:
Empire:
-Sotakoneet
-Tykit
-Ritarit
Eldarit:
-Ihan OK statit
-Vaikka olen haltia vihaaja on näissä silti jotain sitä ihteään.
-Psyykkiset kyvyt...
Empire:
-Sotakoneet
-Tykit
-Ritarit
Eldarit:
-Ihan OK statit
-Vaikka olen haltia vihaaja on näissä silti jotain sitä ihteään.
-Psyykkiset kyvyt...
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.