Aziz the combat fighter kirjoitti:Saako luokkaan 1 menevässä työssä olla useampi samalla basella oleva hahmo?
Esimerkiksi yksi päähenkilö, johon kohdistuu kaikki huomio ja neljä kuollutta tai melkein kuollutta sivuhahmoa.
Luokissa 1. ja 3. ei sallita ryhmiä, vaan kuten nimikin kertoo, on kyseessä on yksittäinen. Alustassa saa olla rekvisiittaa, kuten yleensäkin (esim. familiarista ei juuri ole valittamista) ja kelpuuttaisin kyllä mukaan figutkin, joissa esim. tyyppi kantaa lapsukaista sylissään tai on ryöstänyt neitokaisen. Kuitenkin jos painoarvo alkaa lipua pois päähenkilötsä turhan paljon, katsoisin ettei työtä voida katsoa enää "yksittäinen pieni"-luokkaan kuuluvaksi. Aidosti kuolleet voitaneen katsoa kuitenkin rekvisiitaksi, kuten haarniskan kappaleet, aseet, hautakivet tms. mitä nyt alustoista muutenkin typpää löytymään. Kunhan siis pääpaino on itse pääfigussa, eikä kuvaus ole esim. joukkohauta, jota sitten orava tuijottaa ihmeissään (pääpaino on selkeästi haudalla, ei oravalla).
Eli hitusen veteenpiiretty viiva tuo raja on sen suhteen, mikä on ihan normia rekvisiittaa ja mikä ei. Viskaa idea vaikka yv:llä mulle (olen kisassa jäävi, eli en osallistu, joten mitään haittaa ei pitäisi asiasta olla edes teoriassa), jos olo on epävarma.