"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vallejon maalien kiilto

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Iceman kirjoitti:Itsellä ollut VMC dark green ( nyk. US dark green ) ahkerassa käytössä ja hyvin on toiminut.
Jep. Se on kyllä hyvää vihreää samoin VGC gobling green on ollut varsin hyvää. VGC dark green oli minulla lähinnä kuin kuravettä, eli ilmeisesti sitä kannattaa vältellä.

VGC mustan suhteen minulla ei ole ollut mitään mainittavia ongelmia, ainakaan kiillon suhteen. Vaikka useampi purkki on tullut jo käytettyä. Muistaakseni GW:n mustaa vaivasi joskus samankaltainen ongelma. Itselläni oli useampi purkki kelvotonta mustaa. Ja sen kyllä erotti ihan kunnolla normaalista maalista, koska jälki muistutti lähinnä inkkipesua ja lisäksi maali irtosi helposti.

Mitä jos niihin kiiltäviin maaleihin sekoittaa mattalakkaa niin auttaisiko se? Itse olen lisännyt mattamediumia joskus maaleihin, koska se tappaa ainakin inkkien kiillon varsin tehokkaasti.
Modern cars - they all look like electric shavers.
nomic
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja nomic »

Itsellä on semmonen kokemus että noissa VGC purkeissa, joihin on vasta jälkeenpäin lisätty suomenkielinen ohjetarra, on tosiaan tuota kiiltävää litkua. Ja kunnon maalia on noissa purkeissa joissa suomenkieliset ohjeet on jo alkuperäisiessä etiketissä ja sana läpikuultava on yli viivattu. Harrasteesta olen ~40 purkkia ostanut ja tapana on ollut huomattuani asian tarkistaa että ostamani purkit ovat tosiaan tuon jälkimmäisen tyyppisiä, eikä ainakaan vielä ole tullut noissa purkeissa huonoa laatua. En sitten tiedä onko tämä vain sattumaa vai onko nuo toiset jotenkin vanhentuneet tai jotain mutta näin kuitenkin on.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

nomic kirjoitti:Itsellä on semmonen kokemus että noissa VGC purkeissa, joihin on vasta jälkeenpäin lisätty suomenkielinen ohjetarra, on tosiaan tuota kiiltävää litkua. Ja kunnon maalia on noissa purkeissa joissa suomenkieliset ohjeet on jo alkuperäisiessä etiketissä ja sana läpikuultava on yli viivattu.
VGC Dark Greenini on tuolla jälkimmäisellä vaihtoehdolla. Muitten VGC-sarjan tuotteiden kanssa ei ole vastaavaa ongelmaa ollut.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”