muovi figujen maalin poisto??
muovi figujen maalin poisto??
Juu piti kysyy vaan että mitäs suosittelette maalin poistoon muovisiin figuihin??
Nekku on paljon parempi ky loknes..
Tämä voisi auttaa. Hakusanaksi vaikka poisto ja hakualueeksi maalaus, konverttaus ja maiseman teko.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- Finklestein
Itse olen uittanut noita muovifiguja ihan vaan tärpätissä. Ihan hyvin on lähtenyt pahimmillaan jopa 4 maalikerrosta. Olen antanut liota muutaman tunnin tärpätissä ja sen jälkeen hangannut hammasharjalla.
Yllä oleva viesti on ainoa oikea totuus ja se että minä olen väärässä ei muuta sitä asiaa mitenkään. 
jarruneste lienee silti halvin ja paras vaihtoehto - nimittäin irroittaa kaikki maalikerrokset, lukuunottamatta GW:n smelly primeriä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Hands_of_blue
Mäntysuopa ja Fairy power spray toimineet täällä hyvin. Kumpiakin aineita voi käsitellä paljain käsin eikä saastuta ympäristöä
.
Jälkimmäinen noista on tehokkaampaa, mutta myös hieman kalliimpaa. Harjaukseen kannattaa käyttäää jotain vanhaa hammasharjaa, mieluiten kovaa sellaista. Soft hammasharjat eivät kovin hyvin sovellu maalinpoistoon.
Jälkimmäinen noista on tehokkaampaa, mutta myös hieman kalliimpaa. Harjaukseen kannattaa käyttäää jotain vanhaa hammasharjaa, mieluiten kovaa sellaista. Soft hammasharjat eivät kovin hyvin sovellu maalinpoistoon.
Nuita minäkin käytän. Fairy Power spray maksaa 4.75(?) pullolta ja toimii kuin unelma, suihkauta vähän figun päälle ja anna vaikuttaa 1-2h ja harjaa maalit hammasharjalla/kynsiharjalla pois. On muuten jytyä kamaa.Icecube kirjoitti:Mäntysuopa ja Fairy power spray toimineet täällä hyvin. Kumpiakin aineita voi käsitellä paljain käsin eikä saastuta ympäristöä.
"Onhan tälläkin harrastuksella puolensa. Rahat eivät riitä yhtäaikaa figuihin, viinaan eikä tupakkaan, joten niistä joutuu tinkimään."
-Teräratas
-Teräratas
Kuinkas pitkään tän tolun pitää antaa vaikuttaa? Kestääkö se yhtä pitkään ku mäntysuoval? Ja pitääks se tehä samal taval ku mäntysuoval, eli sitä johonkin astiian ja figut sinne lillumaan?Juha89 kirjoitti:Itse olen käyttänyt Tolua muovi figujen maalinpoistoon. hyvin on toiminut.
Ite en enää viitti käyttää power sprayta muovisiin figuihin, koska harjaa niitä liian kovaa.
Mites toi Fairy power spray, niin poistaako se myös mastonin matta pohjamaalit, kuten valkosta mattaa? Menin hölmöyksissäni vuosi sitten näet laittamaan ekaan figuuni ja tulihan sitä hieman liikaa laitettua
. No.... Tekevälle sattuu, mutta olisi kiva jos sillä saisi. Itse en nähkääs haluasi jarrunesteillä yms. läprätä.
Komppaan sitä jarrunestettä, kävelet Nesteelle ja ostat purkin sitä. Maksaa joku 5€, eikä syövytä mitään muuta kuin figuista maalit. Joku hillopurkki täyteen sitä ja ukot sinne pariksi tunniksi. Musta pohjaspray jää osittain pintaan (semmosena tummanharmaana), mikä on vain plussaa koska ne äijät voi sitten kevyesti vain päällystää uudella spraylla.
Jaa sulattaa vai?F(r)iend kirjoitti:Ja kylläpäs muuten sulattaa osan fiuakin jos se siellä sattuu pari viikkoa lojumaan.
Ja mikä sika siinä tärpätissä on? Sehän haisee hyvälle.
Nooh, ittellä ollut nyt pari kuukautta noi figut tuossa jarrunesteessä (ei jaksa harjata), ei niille ole toistaiseksi mitään käynyt (katoin eilen kun harjasin yhden ja kyllästyin).
- Hands_of_blue
Riippuu jarrunesteestä. Edellinen kokeilemani sulatti figut käyttökelvottomaksi tunnissa, Dot4:ssä saa antaa liota vaikka vuoden.Ratovaari kirjoitti:Jaa sulattaa vai?F(r)iend kirjoitti:Ja kylläpäs muuten sulattaa osan fiuakin jos se siellä sattuu pari viikkoa lojumaan.
Ja mikä sika siinä tärpätissä on? Sehän haisee hyvälle.
Nooh, ittellä ollut nyt pari kuukautta noi figut tuossa jarrunesteessä (ei jaksa harjata), ei niille ole toistaiseksi mitään käynyt (katoin eilen kun harjasin yhden ja kyllästyin).
Itselläni maalinpoistoon jarrunesteen kanssa on hyvin riittänyt huuhtelu käsisuihkulla täydellä paineella.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!