Aloita se armeija mistä pidät eniten, älä sitä mitä muut suosittelevat.
Örkeillä hinta per figu on varmasti halvempi kuin mariineilla, mutta niitä tarvitaan enemmän. Örkit eivät ole se helpoin pelattava armeija, mutta asennetta löytyy sitäkin enemmän! Jos rahaa haluat säästää eikä peukalo ole keskellä kämmentä niin örkkiajoneuvojen tekeminen kokonaan (tai suurimmilta osin) itse ei ole kovin vaikeaa, koska ne ovat oikeastaan liikkuvia romuläjiä. Itse teen näin, koska yritän venyttää penniä figujen kanssa aina kun mahdollista.
Warboss on pakollinen perusörkkiarmeijassa, mutta Speed Freekit (armeijalista tuosta:
http://us.games-workshop.com/games/40k/ ... efault.htm tai Codex: Armageddonista, tarvitset myös örkkicodexin) eivät sitä tarvitse. Eli ne saavat tuon Big Mekin ainoaksi HQ-valinnaksi jos haluavat. Lisäksi Speed Freekit ovat käsittääkseni tavallista örkkiarmeijaa tehokkaampi pelillisesti.
Sääntökirjaa et välttämättä omaksi tarvitse, jos tunnet jonkun, joka voi sen lainata tai opettaa säännöt käytännössä. Itse en ole esimerkiksi koskaan omistanut sääntökirjaa, mutta parilla kaverilla on, niin mitään ongelmaa ei ole. Mutta jos sen haluat tai tarvitset, Battle for Macragge ei liene huono ostos, varsinkaan jos aloitat mariinit tai tyranidit. Kovin paljoa figujahan siinä ei ole, mutta hinta on sama kuin isolla sääntökirjalla, joten saat vastinetta rahallesi oikeastaan enemmän. Tietysti sääntökirjan saattaa löytää käytettynäkin esim. täältä Sotavasarasta.
Ja armeijoiden sekoittamisesta: ei onnistu muuta kuin parissa poikkeustapauksessa, eli siis Witch- ja Daemonhuntereiden liittäminen Imperial Guard- tai Space Marine -armeijaan tai toisinpäin. Eli örkkejä ja mariineita ei sääntöjen puitteissa saa samalle puolelle. Kavereiden kanssa tosin itse pelaan aika usein esim. 2vs1 -pelejä, jossa toisella puolella on vaikka IG ja Tyranidit ja toisella Dark Eldar