"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Alustat 1/72 oleville figuille.

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
paha_

Alustat 1/72 oleville figuille.

Viesti Kirjoittaja paha_ »

Otsikko kertoo ongelman. Kertokaas te, mitä suosittelisitte alustaksi noille figuille?
ARGAAA!
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Riippuu mihin peliin ( asettaako peli omat vaatimuksensa koon tai muodon puolesta ) ja tuleeko yhdelle alustalle useampi modeli?

Itse tein jokunen vuosi sitten muutaman modelin ryhmälle alustan ohuesta puulevystä, mitä ostin askarteluliikkeestä. Levyn hyvä puoli oli sen helppo leikeltävyys ja paksuutta oli useampaa vaihtoehtoina.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
paha_

Viesti Kirjoittaja paha_ »

Ajattelin, että yhdellä alustalle tulle yksi figu ja alustat olisivat neliön muotoisia, mutta alustojen koko on ongelma ja materiaali.
ARGAAA!
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Kun asut Helsingissä, niin HobbyPointista saa varsin halvalla ohutta puulevyä, mistä voit pienellä vaivalla leikata haluamasi kokoisia neliöitä. Paksuudet taitavat alkaa millistä. 1/72-skaalassa voi myös samasta kaupasta löytyä jotain valmiita neliöitäkin, jotka alunperin on tarkoitettu muuhun askarteluun. Suosittelen reissua HP:hen ja siellä innokasta hyllyjen selailua tai myyjien jututtamista. Katutason kerroksesta voi löytyä ylläreitäkin ja alakerran pienoismallipuolelta sitten heti portaitten vierestä löytyy ainekin puuta. Itse asiassa puisina löytynee myös rimoja, mitä ei tarvitsisi kuin pätkiä sopivan kokoiseksi, jos leveys olisi muuten hyvä. Lennokkimielessä HP:llä on mukava valikoima. Itse käytin 10-12 leveetä ja 80 cm pitkää tavaraa, mistä leikkelin alustoja. Noin sentin levyinen ohut rima voisi sinulla toimia.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Omat 1:72 napit on alustettu paksulla kartongilla. Löytyi kaapin pohjalta, etuina helppo käsiteltävyys ja kestävyys. Hinta voi olla ainakin joissakin paikoissa korkeahko, mutta iso levy tuollaista on hyvä hankkia. Tulee aivan taatusti käytettyä maastonteossa tms.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

itse käytän plasticardia
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”