Onko muut ikinä miettiny miten siistiä ois tehä oma kansa?
Onko muut ikinä miettiny miten siistiä ois tehä oma kansa?
Siis oon itse täysin tuore tyyppi näissä piireissä eikä kokemustakaan vielä löydy. Mutta innostusta vieläkin enemmän.
Mä mietin tätä hommaa jo ennen kuin ostin yhtäkään ukkoo ja se vaivaa mua vieläkin.
Siis eikö oiskin ihan huippua jos sais koneet käyttöön ja kaikki ohjelmat koneelle, joilla vois suunnitella kokonaisen oman kansan ja alkaa vielä valmistamaan niitä?
Itse tekisin jotain hunnejen tai viikinkien sukulaisia, mutta vois ne Maya figutkin ihan koreita olla. Harmi kyllä ei se ihan koti konsteilla sujuis ):
Toivon että aihe kiinnostaa joitakin sammanlaisia haaveilioita kuten mua.
P.S.
KU tämä nyt on vielä mun eka viesti ni kaipaisin neuvoa siihen että pitääkö tällä sivulla kirjoittaa kirja kieltä vai saako vetää iha just niiku sen ite puhuu.
Mä mietin tätä hommaa jo ennen kuin ostin yhtäkään ukkoo ja se vaivaa mua vieläkin.
Siis eikö oiskin ihan huippua jos sais koneet käyttöön ja kaikki ohjelmat koneelle, joilla vois suunnitella kokonaisen oman kansan ja alkaa vielä valmistamaan niitä?
Itse tekisin jotain hunnejen tai viikinkien sukulaisia, mutta vois ne Maya figutkin ihan koreita olla. Harmi kyllä ei se ihan koti konsteilla sujuis ):
Toivon että aihe kiinnostaa joitakin sammanlaisia haaveilioita kuten mua.
P.S.
KU tämä nyt on vielä mun eka viesti ni kaipaisin neuvoa siihen että pitääkö tällä sivulla kirjoittaa kirja kieltä vai saako vetää iha just niiku sen ite puhuu.
Welcome to the jungle.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Onhan noita omia armeijoita nähty useampikin kappale, mutta ehdottomasti paras on tämä. Osta vähän greenstiffia niin voit konvertoida figuista taidon avulla haluamasi figun, jossain näin jonkun tehneen far northin kansalaisen, mutta en muista mistä sen näin.
Kyllä täällä kirjoitetaan ihan kirjakieltä, tosin joskus sitä näkee puhekieltä joillakin.
Kyllä täällä kirjoitetaan ihan kirjakieltä, tosin joskus sitä näkee puhekieltä joillakin.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Executioner
- Teonanacatl
Kyllähän moni on erinäsiä armeijalistoja ties mille omille roduille/armeijoille suunnitellut. Se kuinka moni näistä on tasapainoisia ja pelattavia onkin sitten eri asia.esko kirjoitti:Siis onko joku ihan vaan päättäny että tekasempa oman kansan annetaan nimeks vaikka... ?
Ja on sitten vielä tehnykkin niitä.?
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
GW:llä ei todennäköisesti ole ohjelmaa, mikä sylkäisee ulos armeijan, vaan ammattitaitoiset pelisuunnittelijat testipelaajien avustuksella kuukausien työn tuloksena saavat aikaan tasapainoisen ja toimivan armeijan, johon sitten yhtälailla ammattitaitoiset suunnittelijat sekä figutekijät luovat sopivat modelit.
Harrastelijat voivat kynän ja paperin avulla suunnitella oman armeijansa, minkä jälkeen etsiä netin välityksellä kymmenistä figuvalmistajista jonkun jonka nykyiset figut sopivat siihen, mitä amatööriarmeijansuunnittelija on saanut aikaan. Toinen vaihtoehtohan on etsiä ensin kivat figut ja keksiä sitten niille säännöt.
Ongelmaksi tulee, että edes avustavasti tasapainoisen ja toimivan armeijan suunnittelu vaatii kokemusta pelistä ja armotonta testaamista. Kuka tahansa pystyy keksimään ykiköitä, joilla on ominaisuudet korkeat, hinta matala ja enemmän erikoissääntöjä kuin millään nykyisellä yksiköllä.
Ottaen huomioon, miten vaikeaa tasapainoisten ja toimivien armeijoiden teko tuntuu GW:kin olevan, niin ennemmin harrastajien kannattaa suosia vaihtoehtoa, missä käytetään nykyisen olemassaolevan armeijan tai yksikön sääntöjä, mutta GW:n figujen sijaan käytetään jonkin vaihtoehtoisen valmistajan figuja ja luodaan näin esim. viikinkiarmeija.
Harrastelijat voivat kynän ja paperin avulla suunnitella oman armeijansa, minkä jälkeen etsiä netin välityksellä kymmenistä figuvalmistajista jonkun jonka nykyiset figut sopivat siihen, mitä amatööriarmeijansuunnittelija on saanut aikaan. Toinen vaihtoehtohan on etsiä ensin kivat figut ja keksiä sitten niille säännöt.
Ongelmaksi tulee, että edes avustavasti tasapainoisen ja toimivan armeijan suunnittelu vaatii kokemusta pelistä ja armotonta testaamista. Kuka tahansa pystyy keksimään ykiköitä, joilla on ominaisuudet korkeat, hinta matala ja enemmän erikoissääntöjä kuin millään nykyisellä yksiköllä.
Ottaen huomioon, miten vaikeaa tasapainoisten ja toimivien armeijoiden teko tuntuu GW:kin olevan, niin ennemmin harrastajien kannattaa suosia vaihtoehtoa, missä käytetään nykyisen olemassaolevan armeijan tai yksikön sääntöjä, mutta GW:n figujen sijaan käytetään jonkin vaihtoehtoisen valmistajan figuja ja luodaan näin esim. viikinkiarmeija.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Faban kakkosheatissa taisi olla jopa 9 eri armeijaa top10:ssä (10 top11:ssä).MakeH kirjoitti:njaa, kyllä fabassa tuntuu aika hyvin tasapainossa vehkeet olevat verrattuna 40k:hon ja edellisen edikan kirjoihin. Faba gt:ssä top vitosessa muistaakseni 5 eri armeijaa, 40k:ssa yllättäen 3 vaiko 4 kaamosta.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- Stormdaemon
Kyllähän noita tulee suunniteltua aina välillä, kun on liikaa vapaa-aikaa. Joskus, kun olin enemmän aloittelija, tein ihanat Dracot, örkkeihin ja gobboihin aika vahvasti nojautuvan lohikäärmearmeijan. Kaverini valitti jotain näiden berserkkereistä, joilla oli mahdollisuus lippuun, vaikka Skirmasivat (vert. Mengil) ja 2A pohjalla, +frenzy, +ase, joka antaa +1 A rynnäköidessä. Ja lipuksi tietenkin kopio Banner of Butcherystä (taikakamaa). Mitenkäs se, kun jokaisella on kerran pelissä 5 hyökäystä... Ja tietenkin armeijassa oli myös lentäjiä short boweilla.
Nykyisin suunnittelen pahasti keskeneräisiä ja lagittavia Storm Elfejä, niillä nyt on edes jonkinlaista pelitasapainoa, vaikka Morhgoz ei "jostakin syystä" oikein tykännyt Cauldron of Spiritsistä...
Nykyisin suunnittelen pahasti keskeneräisiä ja lagittavia Storm Elfejä, niillä nyt on edes jonkinlaista pelitasapainoa, vaikka Morhgoz ei "jostakin syystä" oikein tykännyt Cauldron of Spiritsistä...
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Ainahan on kivaa luoda jotain omaa. Kun olen myös aktiivinen ropettaja niin oman maailman rodut ovat löytäneet itsensä faban maailmasta omien sääntöjen turvin. Tosin osa enemmän tai vähemmän kehitelty mutta tuosta yhdestä saisi jo kuvia ja fluffi-tekstiä vaille oman pelikirjan. Pelitestattukin on ja kait ihan kelpo oli. Hienosääntöä toki kait vielä tarvis. Vaikutteita tosin saanut paljon esim. Lotrista joten en tiedä rikkoisinko tekijäin oikeuksia tällä armeijalla.
Tosin toinen ikuisuus-projektin alla olevaa rotua/armeijaa en ole missään fantasiamaailmassa ainakaan toistaiseksi törmännyt ja uniikki olisi kaikinpuolin fabaankin! Harmi kun en laiskuuttani ehtinyt osallistumaan siihen "suunnittele oma armeija"-kisaan.
Tosin toinen ikuisuus-projektin alla olevaa rotua/armeijaa en ole missään fantasiamaailmassa ainakaan toistaiseksi törmännyt ja uniikki olisi kaikinpuolin fabaankin! Harmi kun en laiskuuttani ehtinyt osallistumaan siihen "suunnittele oma armeija"-kisaan.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Eikös pelaajassa ollu oman armeijan ehdotus ja jotkut olis tehny sen ?
"I Speak Spanish to God, Italian to Women, French to Men, and German to My Horse"
- Charles V
http://fi4.gloryoffellowland.com/?ref_a=asdius
- Charles V
http://fi4.gloryoffellowland.com/?ref_a=asdius
Jos meinaat täysin oma armeijaa sääntöjen ja figujen puolesta, niin uskon kyseisten armeijoiden lukumäärän olevan yhden käden sormilla laskettavissa koko maailmassa. Puhutaan kuitenkin useimmissa tapauksissa muutaman kymmenen figun tekemisestä, maalaamisesta ja sääntöpaketista nyt puhumattakaan.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Ei ole mitään ongelmaa mikäli teet joistain muista figuista armeijan ja pelaat sillä jonkun muun armeijan säännöillä. Mikäpä siinä tehdä kaaoskääpäjoukko ja peluuttaa sitä tavallisten kääpiöitten säännöillä. Mutta mikäli haluat itse oikeasti päästä nauttimaan armeijastasi ja hienoista ideoistasi niin suosittelen oikeasti tekemään listan jo valmiiden sääntöjen pohjalta. Uusia sääntöjä kun ei oikein turnauksissa hyväksytä.