Empire tulee..
kyllä bs 4 hellblaster minun korvissani kuulostaa aika kovalta laitteelta. En itse ole ainakaan valmis tuomitsemaan insinööriä surkeaksi. Misfire tosin tulee aika kalliiksi, mutta tuhovoimaltaan laite on 170p arvoinen eikä empire charrujaankan kaikissa versioissa tarvitse tärkeämpään.
toiveajattelua taitaa olle se, että sen saisi champpionina kuten kyykillä ja vieläpä yhtä edullisesti
toiveajattelua taitaa olle se, että sen saisi champpionina kuten kyykillä ja vieläpä yhtä edullisesti
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Se olisi kyllä jo oikeastaan sairasta. Mutta kyllä empiren taitaa uusilla säännöillä ampua kovempaa kun nuo teini-ikäiset mutanttirotat konekivääreillä ja poimusalamoilla.
Slotit vaan loppuu kesken, sentakia lähinnä turha. Kyllä BsB:kin parani ja Empiren ld on yhä paska joten sitä tarvitaan, ja se kannattaakin ottaa. Samoin hyvän ld:n omaava kenu. Sitten meneekin jo scrollcaddyihin. Ehkä sitten isommissa peleissä.
Selailin warseeriä ja siellä puhuttiin jotain knightien siirtymisestä specialiin?! Special sloteissa tulee oikeasti olemaan helvetinmoisesti valittavaa. Ei vaan slotit riitä sielläkään. Itse tulisin luultavimmin käyttämään yhden raren ainakin flaggelantteihin ja yhden specialin greatswordeihin.
Hellblasteri tai helstormi vielä päälle. Viekös stankki muuten vain yhden raren. Specialien loppuvalinnat ovatkin jo vaikeammat.
Slotit vaan loppuu kesken, sentakia lähinnä turha. Kyllä BsB:kin parani ja Empiren ld on yhä paska joten sitä tarvitaan, ja se kannattaakin ottaa. Samoin hyvän ld:n omaava kenu. Sitten meneekin jo scrollcaddyihin. Ehkä sitten isommissa peleissä.
Selailin warseeriä ja siellä puhuttiin jotain knightien siirtymisestä specialiin?! Special sloteissa tulee oikeasti olemaan helvetinmoisesti valittavaa. Ei vaan slotit riitä sielläkään. Itse tulisin luultavimmin käyttämään yhden raren ainakin flaggelantteihin ja yhden specialin greatswordeihin.
Hellblasteri tai helstormi vielä päälle. Viekös stankki muuten vain yhden raren. Specialien loppuvalinnat ovatkin jo vaikeammat.
Entäs 125 pisteen tykki, jonka ammukset eivät mene bs:n takia hukkaan? Lisää pistehintaa ja teho jokatapauksessa heikkenee.kyllä bs 4 hellblaster minun korvissani kuulostaa aika kovalta laitteelta. En itse ole ainakaan valmis tuomitsemaan insinööriä surkeaksi. Misfire tosin tulee aika kalliiksi, mutta tuhovoimaltaan laite on 170p arvoinen eikä empire charrujaankan kaikissa versioissa tarvitse tärkeämpään.
Vain yhdestä raresta on Warhammer-empiressä puhuttu. Tiedä sitten siitä 2000 pisteen rajoituksesta, sitäkään ei olla sanottu näkyvän. Eli 1500 pisteen pelit = steam tank tammikuussa?Hellblasteri tai helstormi vielä päälle. Viekös stankki muuten vain yhden raren. Specialien loppuvalinnat ovatkin jo vaikeammat.
Lähinnä on puhuttu ritarien olevan corea (siis jotta white wolfien entryä ei ole enää, vaan aseet voi vaihtaa ilmaiseksi gw:hen), ja yhden yksikön voi ottaa IC:ksi nostamalla sen spesiaaliin. Ja vain yhden, ei enää erikseen Inner Circle WW:itä ja Perusnihtejä.Selailin warseeriä ja siellä puhuttiin jotain knightien siirtymisestä specialiin?! Special sloteissa tulee oikeasti olemaan helvetinmoisesti valittavaa. Ei vaan slotit riitä sielläkään. Itse tulisin luultavimmin käyttämään yhden raren ainakin flaggelantteihin ja yhden specialin greatswordeihin.
Vain yksi. //ze wallbang
mites tykki tähän liittyy? Eivät kilpaile keskenään, ovat eri slotteja ja tekevät eri asioita. Ja kyllä, 3 x artillery dicen verran s5 laukauksia on monessa tilanteessa kovempi kuin yksi tykin laukaus.Entäs 125 pisteen tykki, jonka ammukset eivät mene bs:n takia hukkaan? Lisää pistehintaa ja teho jokatapauksessa heikkenee.
En vain vielä tiedä kuinka se blasteri ampuu, onko se "ihan normi" ampumista vai jättääkö se jotkut miinukset ottamatta. Korkealla bs:llä ase on vieläkin murhaa.
Helblasterin teho heikkenee hiukan vanhasta, hyvä vaan, ennen se oli liian hyvä. Nyt on mahdollista, että siitä tehtiin liian huono. Tuota en kuitenkaan itse uskalla vielä väittää.
Helblaster saattaa olla vieläkin gamebreikkeri, tykissä taas ei ole mitään ihmeellistä.
- hc_andersen
Taisi Rune viitata sanalla "tykki" hellblasterin "tykkimäiseen" olemukseen. 125p voi tosin olla liitoittelua, väittävät että hinta laskee 115 pisteeseen. Sitä paitsi, misfiressä insinööri ei sankarina kuole. Sikäli kuin se mitään lohduttaa.mites tykki tähän liittyy? Eivät kilpaile keskenään, ovat eri slotteja ja tekevät eri asioita. Ja kyllä, 3 x artillery dicen verran s5 laukauksia on monessa tilanteessa kovempi kuin yksi tykin laukaus.
Olen ollut siinä uskossa, että IC-ritareita saa olla niin monta kuin spessuja riittää. Mikä olisikin hyvä, jotta ritariarmeijoista saataisiin kilpailukykyisiä.Lähinnä on puhuttu ritarien olevan corea (siis jotta white wolfien entryä ei ole enää, vaan aseet voi vaihtaa ilmaiseksi gw:hen), ja yhden yksikön voi ottaa IC:ksi nostamalla sen spesiaaliin. Ja vain yhden, ei enää erikseen Inner Circle WW:itä ja Perusnihtejä.
nyt en väitä juuta enkä jaata vaan mutuilen. Eli eikö insinööri kuole koska on osa crewiä.Sitä paitsi, misfiressä insinööri ei sankarina kuole. Sikäli kuin se mitään lohduttaa.
aa, no jos näin oli ni sitten.Taisi Rune viitata sanalla "tykki" hellblasterin "tykkimäiseen" olemukseen. 125p voi tosin olla liitoittelua, väittävät että hinta laskee 115 pisteeseen.
Hellblaster tosiaan huononi, mutta riippuen siitä miten se ottaa miinuksia niin ei välttämättä paljoa. Jos se esim osuu aina nelosella, niin se on erittäin väkevä laite, koska se on pitkälle matkalle tehokkaampi. Mielestäni vanha hellblaster oli liian hyvä. Uudella on potentiaalia koska sen psykologinen uhka ei vähenny tippaakaan vaikka se osuisikin suht heikosti. Jos se ottaa kaikki normaalit miinukset, ovat lentävät yksiköt ongelma, niihin ei vain osu. Tämä pitää ottaa sijoittamisessa huomioon ja se on hanurista.
Na-ah. Seiskaedikka sanoo, että sankarit ovat sen verta fiksuja, että pysyvät kauempana koneesta sen räjähtäessä. Go figure. Mutta insinööri ei siis ota osumaa misfiren sattuessa.MakeH kirjoitti:nyt en väitä juuta enkä jaata vaan mutuilen. Eli eikö insinööri kuole koska on osa crewiä.
Joo, näin oli. Olisin toki asian voinut selkeämminkin ilmaista.aa, no jos näin oli ni sitten.
Sijoittaminen tuli ottaa jo valmiiksi minusta huomioon, sillä Blastankin tuhoaminen ei ollut niin iso homma miksi se yleensä tehdään. Kaksi chargeajaa riittää, ja aina on yhtä mahdollista luottaa sen omakätiseen räjähtämiseen kuin siihen, että kaveri luottaa sen selviytyvän yhden yksikön tuhoamisesta. Psykologinen uhka mielestäni heikkenee, jos kukaan yhtään seuraa aikaansa, mutta myönnettäköön S5:n pitkälle kantamalle auttavan asiaa jo aika suuresti. Insinöörin Bs4 alkaa jokatapauksessa olla aika ykkösvalinta, jos blastereita ajatteli käyttää mitenkään muuten kuin tulitukena flankeissa jne.
Mutta juu, ennenvanhaan (tai siis nyt?) Blasta oli vähän turhan väkevä verme, olen samaa mieltä. Tällä hetkellä se varma puskajussisiivoajastatus on kuitenkin mennyttä. Waywatchereita ei saa enää siivottua muuten kuin valtavalla tulipallolla metsästä pois. Onneksi sentään pegasusnihtien siistiminen inhottavista paikoista helpottui uusien sääntöjen vuoksi. Muu skirmihärpäke onkin kahta kinkkisempi tilanne.
Jep, hyvä tietää. Koulusta kirjotellessa ei ole sääntökirjaa käsillä. En ollut muutenkaan moista kohtaa huomannut. Tuo tekee misfirestäkin inhimillisemmän.Na-ah. Seiskaedikka sanoo, että sankarit ovat sen verta fiksuja, että pysyvät kauempana koneesta sen räjähtäessä. Go figure. Mutta insinööri ei siis ota osumaa misfiren sattuessa.
En nyt osaa tosiaan muuta siitä sanoa ennen kuin pääsen lukemaan miten sillä ammutaan. Potentiaalia sillä on, ja 230p on helppo saada empire armeijaan mahtumaan.
Swordsman yksiköistä tuli myös erittäin väkeviä... odottakaas vaan :-) Muistaakseni jotain julistuksia tein kuukausia sitten. Sanojen mittaisena miehenä (eli lyhyt) on jalkaväkipainotteinen empire armeija jo muotoitumassa.
- The Captain
- Valvoja
Niin minäkin olin vielä viime huhuihin asti. Nyt ei taas tiedä mistään mitään, mutta huttua kyllä taitaa vielä tuossakin huhukokoelmassa olla mukana roppakaupalla.hc_andersen kirjoitti: Olen ollut siinä uskossa, että IC-ritareita saa olla niin monta kuin spessuja riittää. Mikä olisikin hyvä, jotta ritariarmeijoista saataisiin kilpailukykyisiä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tällä hetkellä Empiren Master engineerin säännöissä on nimenomaan mainittu, että koneen räjähtäessä insinööri kuolee, jos on konetta sillä vuorolla operoinut. Saa nähdä muuttuuko tuo uuteen kirjaan. Jos muutosta ei tule, niin Helblaster+engineer kombo (huhuttu hinta 115+65=180) on melko riskialtis yhdistelmä hintaansa nähden.Rune kirjoitti: Na-ah. Seiskaedikka sanoo, että sankarit ovat sen verta fiksuja, että pysyvät kauempana koneesta sen räjähtäessä. Go figure. Mutta insinööri ei siis ota osumaa misfiren sattuessa.
Luultavasti muuttuu. Tuntuisi typerältä ajatella, että sääntökirjassa sanotaan charujen olevan immuuneja warmachinejen oikuille, mutta insinööri ei ole.ällä hetkellä Empiren Master engineerin säännöissä on nimenomaan mainittu, että koneen räjähtäessä insinööri kuolee, jos on konetta sillä vuorolla operoinut. Saa nähdä muuttuuko tuo uuteen kirjaan.
Huhujen perusteella tuntuu aina tyhmältä manata uusia armeijoita maan rakoon. Kirjan ulostautuessa se tuntuu kahta paremmalta, kun huomaa että GW oikeasti sitten teki ne kaikki virheet joista huhuttiin.
...and hell came with him...
"The ability to quote is a serviceable substitute for wit." - William Somerset Maugham
"The ability to quote is a serviceable substitute for wit." - William Somerset Maugham
Pakko kyllä kerrankin olla MakeHin kanssa samaa mieltä. Hyvältä vaikuttaa.MakeH kirjoitti:en minä tiedä mistä kaikki tämä negatiivisuus empire kirjaa kohti kumpuaa :-) itse olen ainakin ihan fiiliksissä ja empire tulee melkovarmasti olemaan se seuraava armeija.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
- hc_andersen
Näillä näkymin
- huntsmenit tuhotaan korottamalla minimikoko kymmeneen: Vaikea mahduttaa metsiin ja maksavat paljon
- heihäs- ja hilparimiehiä ei tehdä mitenkään paremmaksi
- valkeasuden ritarit tehtiin melko heikoiksi
- mahdollisuus tehdä insinööristä käyttäkelpoinen valinta kääpiöiden tapaan mokattiin, ja annettiin sille robottihevonen
- rakettilavetti on mauton ja no-brainer
ja siksi empire-kirja on pettymys, ellei kirjassa ole yllätyksiä luvassa.
- huntsmenit tuhotaan korottamalla minimikoko kymmeneen: Vaikea mahduttaa metsiin ja maksavat paljon
- heihäs- ja hilparimiehiä ei tehdä mitenkään paremmaksi
- valkeasuden ritarit tehtiin melko heikoiksi
- mahdollisuus tehdä insinööristä käyttäkelpoinen valinta kääpiöiden tapaan mokattiin, ja annettiin sille robottihevonen
- rakettilavetti on mauton ja no-brainer
ja siksi empire-kirja on pettymys, ellei kirjassa ole yllätyksiä luvassa.
Lisäksi ritarit sössittiin kokonaiskonseptina, outridereista ei tehty oikein fiksua yksikköä vaikka hirvittävän määrän lyijyä ympäriinsä sylkeekin, insinööreistä ei saa oikeasti paljoa irti statlineä parantamatta, pistoliereja huononnettiin, ja jopa flagellantit saivat keppiä. Keisarikunnasta tehdään no-brainier shootyarmadaa parhaillaan uuteen kirjaan. Tässä kohta vanhenevassa armeijoiden vahvuus rakennusvaiheessa oli vielä se, että Empire ei ollut todella huono oikeastaan missään, ja aika pitkälti kaikki mitä toivoa voi oli edustettuna niin, että sitä oli järkeä käyttää, tai sen ympärille pystyi tekemään listan. Jopa iskukykyä sai halutessaan. Nyt varsinkin sitä heikennetään, ja täysin syyttä.
milä tavalla se on kumpaakaan?- rakettilavetti on mauton ja no-brainer
Se on käyttökelpoinen laite vaikka huonompi kuin toivoisi.- mahdollisuus tehdä insinööristä käyttäkelpoinen valinta kääpiöiden tapaan mokattiin, ja annettiin sille robottihevonen
ei tiedä vielä, 5 pistettä on huhuttu pistehinta. Jos siihen sisältyy kilpi tulee minun armeijassani näkymään ainakin yksikkö keihäsmiehiä vaikka ennen kartoin niitä kuin ruttoa.- heihäs- ja hilparimiehiä ei tehdä mitenkään paremmaksi
huntsmen... ei tullut hirveästi käytettyä. eli ei kosketa.- huntsmenit tuhotaan korottamalla minimikoko kymmeneen: Vaikea mahduttaa metsiin ja maksavat paljon
MUTTA, en siis halua väittää, että teidän pitäisi rakastaa uutta kirjaa jo ennen sen julkaisua :-) Itse olen vain iloinen koska se tuntuu tarjoavan minulle juuri sellaisen paketin jota toivoinkin. Pelitehoa pitäisi ainakin löytyä hieman erilaiselle konseptille ja siitähän minä pidän.
Jotenkin olen taas erimieltä enemmistön kanssa, toivottavasti sallinette sen minulle samalla kun menen mehustelemaan julistukseni toteutumista :-)
edit: pelkään, että kilpi ei tule sisältymään viiteen pisteeseen jolloin miekkamies on vieläkin talon tosimies.
Edikan vaihdos huononsi pistolierejä
Jotkun combottavat jo ajatuksissaan warrior priestiä/arch lectoria valtavan (7x6 tai enemmän) keihäsmiesyksikön kanssa. Tämä antaisi kaikille (siis koko toiselle rivillekin) hatredin eli ehkäpä joissain tapauksissa kasa S3 re-roll to hit attackkia onkin se väkevä tapa komentaa Empiren infantry blokkeja.
Tähän samaan perusideaan (Arch lector johtamassa keihäblokkia) vielä lisätään lehtorin +2DD, War Altar, flagellantit corena ja Ld 9 tekevät tässä muodossaan Sigmarin ylipapista seiska edikan Empireni komentajan. Sisältää siis Griffon bannerin muuttumisen 55 pisteen lipuksi -> Elector Countin/Empire generalin kyky antaa maaginen lipu state troop -rykmentille tulee melko arvottomaksi.
Tähän samaan perusideaan (Arch lector johtamassa keihäblokkia) vielä lisätään lehtorin +2DD, War Altar, flagellantit corena ja Ld 9 tekevät tässä muodossaan Sigmarin ylipapista seiska edikan Empireni komentajan. Sisältää siis Griffon bannerin muuttumisen 55 pisteen lipuksi -> Elector Countin/Empire generalin kyky antaa maaginen lipu state troop -rykmentille tulee melko arvottomaksi.
Galleriaan pääsee tästä.
[/quote]warboss1 kirjoitti:Aika älytöntä, että tuo insinööri(ehkä) saa pommeja ja kranaatinheittimen. Eikö gw ajattele että tää on fabaa ei 40k:ta.
No, tämäkin on mielipide kysymys.
Kuinka monta pitää sanoa että ei se kranaatin heitin ole uutta ja 40K:maista. Jos random piraatit ottavat pieniä tykkejä käsiinsä, niin miksei keisarikunnan miehet niin tekisi. (Ainoa ongelma on, että tykki painaa jonkun verran, ja en näkisi Engineeriä sitä kantamassa, ehkä justiin jonkun champan)
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.