Empiren 7 edikan yksiköt
Huss löytyy jo hyllylltä, mutta uusien figujen seuraksi kaipaisi sitä hevostelijaa. Tosin en usko että GW paljoa rikastuu osaltani uuden Empiren kanssa, näillä näkymin paketti outridereita, ehkä muovinen hero -loota ja muutama character model. Helstrom konvataan (on oikeastaan jo valmis) ja War altar konvataan (suunnitteluasteella + pari figua hankittu).
Galleriaan pääsee tästä.
- Executioner
- Executioner
Ehei tietenkään. Tarkoitin lähinnä, että saamme käyttöömme Reaper-tasoisia figuja helpommin ja Warhammer-teemaisempina.Guzlob kirjoitti:Figupoliisiko niiden saatavuutta nyt rajoittaa?Executioner kirjoitti:Oppiiko GW sculptaamaan? Ehkä Warhammeristit tulee saaman jopa *gulp* Reaper-tasoisia figuja?
Mitkä muut vakavasti otettavat figuvalmistajat valmistaa figunsa muovista? Rackhamilla taitaapi olla 2 muovinappia.Karu kirjoitti:Reaper ja rackham ovat järkyttävän yliarvostettuja. Jokaisella valmistajalla on hyvät ja huonot modelinsa. GW on kuitenkin imo tän hetken kevyesti paras muovifiguvalmistaja.
- Executioner
Hiljaa! Muovi on unelma! Muovi on parasta. Sitä on niin helppo muokata, konvertoida, leikkoa, pilkkoa.. mahdollisuudet ovat rajattomia. Jos et muokkaa GeeWeen muovifiguja, saat vain yhden asennon rumiluksia. Paitsi jos pelaat jotain Asraita, joille tuli juuri uusia figuja.Oberon_ kirjoitti:Mitkä muut vakavasti otettavat figuvalmistajat valmistaa figunsa muovista? Rackhamilla taitaapi olla 2 muovinappia.Karu kirjoitti:Reaper ja rackham ovat järkyttävän yliarvostettuja. Jokaisella valmistajalla on hyvät ja huonot modelinsa. GW on kuitenkin imo tän hetken kevyesti paras muovifiguvalmistaja.
GW:n muovifigut ovat siistejä, vaikka metalli pistääkin paremmaksi. Ehkäpä muilla vakavasti otettavilla figuvalmistajilla puuttuu taito tehdä hienoja muovinappeja, minkä vuoksi niitä ei valmisteta. Hirvittävimmät figut mitä olen myynnissä netissä nähnyt ovat muuten olleet metallisia. Mitä tulee paljon suitsutettuihin Rackhameihin tai Reapereihin, niin itse en moisia ottaisi vaikka saisin puoleen hintaan GW:n vastaavista. Teknisesti en näe yhdenkään käsiteltävistä kolmesta valmistajasta (GW, Rackham tai Reaper) olevan ylivertainen. Kyseessä on puhtaasti makuasia, mikä tyyli maittaa. Minä ainakin pidän GW:n (eritoten jonkun verran vanhemmista) napeista ja niiden tyylistä. Siihen en ota kantaa mikä pelisysteemi on paras, kun en ole tutustunut GW:n lisäksi muihin kuin pintapuolisesti.
- dead flesh penalty
Ja muovi ei anna tarpeeksi periksi valupuuhissa että siitä saisi metallin tasoista detailia irti. Muovi on massaa, metalli metallia. Jos muovista haluaa jotain irti, pitää se tehdä itse.Executioner kirjoitti: ..
Hiljaa! Muovi on unelma! Muovi on parasta. Sitä on niin helppo muokata, konvertoida, leikkoa, pilkkoa.. mahdollisuudet ovat rajattomia. Jos et muokkaa GeeWeen muovifiguja, saat vain yhden asennon rumiluksia. Paitsi jos pelaat jotain Asraita, joille tuli juuri uusia figuja.
Muut valmistajat tuskin tekevät muovia, kun joko myyvät vain pieniä eriä yksittäistä mallia (reaper tms. systeemivapaat firmat), tai mallit ovat peleihin joissa ei ole yksinkertaisesti tarvetta suurelle määrälle (privateer press ja kump.). Lisäksi massatuotantoon tähtäävän muovivalun vaatima kalusto maksaa tolkuttomasti.
Tuo metallihevonen on kuin suoraan helvetin tulisesta suusta. Järkyttävä, vaikka pelkäsin juuri tätä, se tapahtui. Sattuu.
- The Captain
- Valvoja
Metallifiguja ei tarvitse konvertoida, jotta niistä saisi hienoja. Ja jos taas haluaa konvertoida, niin kyllä se myös onnistuu.Executioner kirjoitti: Hiljaa! Muovi on unelma! Muovi on parasta. Sitä on niin helppo muokata, konvertoida, leikkoa, pilkkoa.. mahdollisuudet ovat rajattomia. Jos et muokkaa GeeWeen muovifiguja, saat vain yhden asennon rumiluksia. Paitsi jos pelaat jotain Asraita, joille tuli juuri uusia figuja.
Jaksoin taas ihastella PP:n Greylordeja maalaillessani tapaa, jolla yksiosaistenkin figujen kolmiulotteisuus on saatu toteutettua aivan toisella tasolla kuin GW:n seinää päin juosseilla wardancereilla.
Onhan sillä muovilla kiva leikkiä, ja Empire-armeijani ei varmasti ainakaan metallistu uudistuksien myötä kuin ehkä parin ratsastavan sankarin verran.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Ja eikös tässä puhuttu empiren uusista figuista, eikä onko metalli muovia parempaa konvertoimiseen :??
"I Speak Spanish to God, Italian to Women, French to Men, and German to My Horse"
- Charles V
http://fi4.gloryoffellowland.com/?ref_a=asdius
- Charles V
http://fi4.gloryoffellowland.com/?ref_a=asdius
- The Captain
- Valvoja
No olenko minä oikeasti powergamer, kun minulla on ritarien sijaan coret täynnä keihäsmiehiä, hilpareita (detachmenttinä) ja swordsmaneja?Ghe'dahlg kirjoitti: Onhan se tietenkin kiva, että käyttää keihäsmiehiä, mutta minusta on vain hiukan omituista itsensä pettämistä olla käyttämättä niillä silloin myös keihäitä. "Joo en mä oikeesti oo powergamer. Mullon keihäsmiehiä!". No offense.
Se, että käytän keskimääräistä huonompaa yksikköä, tuskin tarkoittaa, että minun vielä pitäisi pelata sillä kuin idiootti. Totta kai yksikön kyvyistä otetaan irti se, mitä saadaan. Osaavathan handgunneritkin juosta ja chargata, mutta harvoin ne sitä tekevät. Eli miksi käyttää huonoa optiota, jos vaihtoehtona on parempikin (esim. handgunnereiden tapauksessa paikallaan seisominen ja ampuminen)?
Keihäille on olemassa yksi käyttötarkoitus. Zombit. Keihäsmiehet itsessään ovat muutoin vain vähän huonompia swordsmaneja.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Tuolta löytyy iso kasa kuvia uudesta Empirestä, mukaanlukien todella blurrattu kuva Helstorm rakettipatterista. Yleisilmeestä saa kuitenkin selvän. Jotenkin ei yllättänyt ulkomuoto. Kuvittelinkin sen aina vähän tuollaiseksi. Tiedä sitten miten hyvä tai huono juttu se on. Ajattelin vain jakaa.
- Lord Mikke
Itse tykkään noista uusista empireistä. Varsinkin terminaattorihepo tarkkuuskiväärimiehellä on suorastaan loistava. PAljon kaikkea kyllä tulee. Outriderit eivät paljoa kyllä poikkea alkuperäisistä, mutta käyvät ne noinkin. Nihtit tosin näyttävät helttoineen lievästi tympeiltä. Oikeastaa ovatkin sitten ainoa pettymys.
Ps. Minkäs demonin ne lothrit saavat?
Ps. Minkäs demonin ne lothrit saavat?
Peril of Warp
- Executioner