"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

1500 pts Dark Eldar

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
-Myyrä-

1500 pts Dark Eldar

Viesti Kirjoittaja -Myyrä- »

Joopa joo. Tulevaan armeijaan kuuluu nämä kaikki (luultavasti)

HQ: Deldar Lord
Agoniser, spilter pistol, hellmask, shadow field

Retinue: 6
Punisher, tormertor helm

Reider (johto ryhmä mukaan)

Haemonculus
destructor, scissorhand
---

Troop: 2x10
4 Dark lancea

---

Warp beast: 4
Beastmaster
agoniser, splinter pistol

---

Reaver Jetbike: 5
2x blaster,3 splinter rifle, 5 splinter pistol

---

Talos

Ravager
2x dark lance, 1 disintegrator, night shield

Scourges: 5
4xdark lance
1 splinter pistol

---

Tässä olisi siis minun tuleva armeija. Mietteitä? mitä kannattaa jättä pois tai lisätä? Tässä on muistaakseni vielä tilaa ~30 plus haemonculus sillä en tiedä otanko sitä. Se tuli hieman jälkijunassa. Voisitteko myös kertoa, että mitä hankkisin seuraavaksi: minulla on nytten 2x10 trooppia, Deldar lord ja talos ja vastustajillani on tau,necron,IG ja eldar armeijat.
Scoundrel

Re: 1500 pts Dark Eldar

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

-Myyrä- kirjoitti: HQ: Deldar Lord
Agoniser, spilter pistol, hellmask, shadow field

Retinue: 6
Punisher, tormertor helm

Reider (johto ryhmä mukaan)
Se on Raider. Muuten aika perus.
-Myyrä- kirjoitti:
Warp beast: 4
Beastmaster
agoniser, splinter pistol
Eikös näiden saamiseksi pidä olla yksi ryhmä wychejä? Vai muistanko aivan väärin?
-Myyrä- kirjoitti: Reaver Jetbike: 5
2x blaster,3 splinter rifle, 5 splinter pistol
Kolme mopoa riittäisi luultavasti samaan tehoon. Vähemmän pisteitä ja sama määrä blastereita.
-Myyrä- kirjoitti: Ravager
2x dark lance, 1 disintegrator, night shield
Mielummin 1x lance ja 2x dissi. Saat ampua vain yhden main(S>8)aseen liikkeestä.
-Myyrä- kirjoitti: Scourges: 5
4xdark lance
1 splinter pistol
Liikkuvan ryhmän liikkuvuus menee hukkaan kun aseita ei saa ampua liikkeestä. Kannattaa vaihtaa splinter cannoneihin jolloin voit ampua ja liikkua samalla vuorolla. Dark lanceja on reilusti muualla listassa.

Tästä se lähtee.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
arturo

Viesti Kirjoittaja arturo »

No minä ainakin ottaisin kaks varruu retinuuhun splintter cannoneilla.
wychejä ei tarvitse olla jotta saa petoja ottaa, mutta jos wychejä on saa yhden peto yksikön ilman että se vie elite choissia...

ainakin jos minä oikein muistan.

baikeissa olen samaa mieltä ota kaksi pois niin saat vielä pisteitä johonkin mukavaan.

scourseilta lancet cannoneihin niin pelikaverin naama on näkemisen arvoinen jos deep strike onnistuu
( mikäli itse olen mitään huomannut )

ja jos vielä saan huomauttaa niin ottaisin muutaman haemonculucsen sen yksinäisen rinnalle niin ei tunne oloaan niin hyljityksi :)

itse jos saisin armeijan tehdä ottaisin myös wychejä mutta sinähän sen päätät

empä tässä juuri nyt osaa muuta sanoa
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Beastien kanssa tarvitsee sen yhden wych ryhmän. Eli tämän osalta lista on laiton.

Mutta muuten kaikki mikä listassa muuten on pielessä tulikin jo esiin. Dark Eldarit (kokemus puhuu) on äärimmäisen vaikea armeija pelata, ja vielä vaikeampi jos lista on yhtään karhea.
-Myyrä-

Ookei.

Eli jos hankkisinkin wychejä niin sillon kannattaa hankkia raiden sillä kuten he myös kaikki muut deldarit ovat heikkoja tulelle.Raiderilla night shield ja viereen ilman läyssyy jolloin disembarg ja advancettaan (menen assaulttiin.) Raiderihan on open topped eli eikös tämä ole mahdollista? Entäs se wychy ryhmänä? Monta kannattaa ottaa? Tietenkin he tekisivät enemmän tuhoa assaultissa jos niitä on 10, mutta tuskin niitä niin montaa tarvii?

Vielä vielä.. Onko wychejen Close combat aseissa nämä normaalit statukset jotka näkyy wychejen tiedoissa eli siis S 3? Wargearissa ei kerrota ainakaan mitään close combat weaponista..

EDIT: joo mä höpötin jotain omaa tossa disembarg jutussa. Mutta vastatkaa noihin muihin :D
Scoundrel

Re: Ookei.

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

-Myyrä- kirjoitti:Eli jos hankkisinkin wychejä niin sillon kannattaa hankkia raiden sillä kuten he myös kaikki muut deldarit ovat heikkoja tulelle.
Tietysti voit antaa lordin raiderin wychiporukalle. Lordin voi myös vaihtaa wychilordiin, jolloin sen passaa ajella samalla liiturilla. Myös lordi lentolaudalla on hyvä idea, mutta silloin pitää luopua incubeista.
-Myyrä- kirjoitti: Raiderilla night shield ja viereen ilman läyssyy jolloin disembarg ja advancettaan (menen assaulttiin.) Raiderihan on open topped eli eikös tämä ole mahdollista?
Night shieldistä ei ole kamalasti apua kun menet kuitenkin niin lähelle vihollisia. Jos sellaisen haluaa ehdottomasti ottaa niin ota ravagerille. Ja open topped-ajoneuvosta voi chargata ulos.
-Myyrä- kirjoitti: Entäs se wychy ryhmänä? Monta kannattaa ottaa? Tietenkin he tekisivät enemmän tuhoa assaultissa jos niitä on 10, mutta tuskin niitä niin montaa tarvii?
Itse ottaisin mahdollisimman monta. Ovat kuitenkin suhteellisen halpoja. Pidä kuitenkin huolta ettei kukaan pääse ampumaan niitä, sillä silloin ne menevät päreiksi. Eli pysytään piilossa raiderissa kunnes hyökätään lähikseen.
-Myyrä- kirjoitti: Vielä vielä.. Onko wychejen Close combat aseissa nämä normaalit statukset jotka näkyy wychejen tiedoissa eli siis S 3? Wargearissa ei kerrota ainakaan mitään close combat weaponista..
Lähitappeluaseet käyttävät lähes aina tavallista stattiriviä. Poikkeuksena lähinnä +1S, +2S ja 2xS -aseet. Eli wychit nuijivat kolmosen voimalla. Myös wych weaponit, jotka haluat ehdottomasti porukalle ostaa, toimivat samalla tavalla. Ampuma-aseiden ostaminen on vähän kyseenalaista kun kuitenkin olet menossa lähitaisteluun.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
-Myyrä-

armeijasta

Dark eldar lord
agoniser,pistol,hellmask,shadow field
Retinue x6
6 punisheria, 6 tormertor helmiä
Raider
disi,slave snares, mount (johtoryhmä)
(L)
---

Wyches x7
Subbubus (combat drugs)
pistol 7, close combat weapon 7,
Raider
disi, slave snares, mount (wyches)
(W)
---

2x10 warrior squad
4 splinter cannonia
(S)(S)
Haemonculus x3
3x scissor hand, 3x destructor
(H)

---

Talos
(T)
---

Ravager
disi x2, lance 1, night shield
(R)

---

Tässä sitä olisi. Armeijassanihan on 7 "joukkuetta" (T),(L),(S),(S),(R),(H),(W): Lordi ja wychet menee yhessä samaanpaikkaan raidereiden kanssa, haemonculukset johdattaa 2 warrior squadia, ravager jää taka-alalle tulittaa ja talos toimii "ässänä" eli sillä ei ole mitään suoranaista tehtävää. Tämä olisi ihan ok näin assaultti mielessä ja onhan tässä tulivoimaakin ihan kohtuullisesti. Kiitos ravagerin. Tämän pitäisi pärjätä melkein kaikkia armeijoita vastaan paitti örkkejä jos he saavat sidottua äijäni pitkäksi aikaa speed frikeillä tai storm boysseilla (perässä tulee 150 ärisevää barbaaria choppia kolistellen.) Noista huumeista piti kysyä vielä. Wycheille kun olen ajatellu hankkia niitä ja olen itse älynny sen tällä tavalla: jos succubus ottaa huumeen niin hän vain saa sen bonuksen?, jos valitsen vain yhden bonuksen niin heitän D6:sta ja jos se on sama numero kuin bonuksessa kyseinen äijä menettää woundin. Eli wychien tapauksessa ottaisin +1 S. Onhan tämä ihan kiva mutta ei kovin paljoa hyötyä jos 7 äijästä vain 1 hyötyy siitä.

EDIT: Unohdin sanoa että mulla on vielä 104 pistettä käyttämättä eli jos en ota huumeita niin saisin otettua täyden ryhmän beasteja. Tämä toinen on luultavasti parempi sijoitus.?
arturo

sinulla on muuten aika vähänanti-tank aseita ja mielestäni wycheille voi ottaa shedderin tai blastan jos vihuja vaikka ois sen jälkeen pari vähemmän jolloin ne saattavat lähteä pakosalle lähiksestä ja muutama orjahan ei maailmaa kaada, vai mitä.

retinuuhun kaks warruu splinter cannoneilla (kaheksan kutia ja sen päälle assaultti voi hirvittää heikompaa

jos kerran ylimääräsiä pojoja löytyy ota succubukselle powerwepa jolloin armuuri ei sitä vois vähempää kiinnostaa

Jos pisteissä tahtoo kitsastella niin ota ainakin yhelle haemonkulille stingeri, jos vaikka kävis mäihä ja vihulais solttu räjähtäis vieden vierustoverin mennessään;)

Ja ota ihmeessä petoja, nittä kun ei koskaan voi olla liikaa ja niillä on ihan älyttömät hyökkäykset lähiksessä (ja saatpa siinä sivussa yhen agoniserinkin)
arturo

Re: armeijasta

-Myyrä- kirjoitti: Noista huumeista piti kysyä vielä. Wycheille kun olen ajatellu hankkia niitä ja olen itse älynny sen tällä tavalla: jos succubus ottaa huumeen niin hän vain saa sen bonuksen?, jos valitsen vain yhden bonuksen niin heitän D6:sta ja jos se on sama numero kuin bonuksessa kyseinen äijä menettää woundin. Eli wychien tapauksessa ottaisin +1 S. Onhan tämä ihan kiva mutta ei kovin paljoa hyötyä jos 7 äijästä vain 1 hyötyy siitä.
öh...jaa no itseasiassa heität kerran d6ta ja se bonus minkä numero tulloo sen koko ryhmä saa ainakin minä olen sen näin tajunnut.

niin ja jos huumeista vielä puhutaan niin sellaset vois ottaa lordillekin ne kun ei kuitenkaan ihan turhia ole.
-Myyrä-

lordille?

Eikös huumeitten käyttäjien tarvitse kuulua wych kulttiin? Eli wych loordi voisi varmaan käyttää (muutaman spessun ohella) mutta tuskin minun dark eldar lord voi käyttää niitä?
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

Dark Eldar lordille on armourysta ostettavissa Combat Drugs. Varsin pätevä pala onkin. Raiderista pomppaava lordi Incubiretinuella jolla on huumeet ja kenttä menee läpi aika pitkälti mistä vaan.
kleitus

Re: lordille?

Viesti Kirjoittaja kleitus »

-Myyrä- kirjoitti:Eikös huumeitten käyttäjien tarvitse kuulua wych kulttiin? Eli wych loordi voisi varmaan käyttää (muutaman spessun ohella) mutta tuskin minun dark eldar lord voi käyttää niitä?
Dark Eldar Loordi ottaa armourysta ihan mitä haluaa Haemonculien aseita lukuun ottamatta.

Itse olen todennut, että jos esim. marsuja vastaan joutuu pelaamaan, niin agonizereita ei voi olla liikaa. Kaikilla Succubuksillani ja lähikseen pyrkivien warrujen sybariteillani sellainen on. Muuten heikko S tekee haavoittamisen turhan vaikeaksi ja jos vastustaja saa vielä saven niin raatoja on turha odotella... Sikäli ihme että Deldareita kuvataan lähitaisteluun pyrkiväksi armeijaksi, eikä niille silti ole minkäänlaista lähistely-warru optiota tai power weaponeita.

Itse en pidä night shieldejä turhana. Jos et pääse aloittamaan, niin raiderit/ravagerit ovat turhan helpoja maaleja, night shieldin avulla on mahdollisuus etteivät ihan kaikki pääse niitä ekalla kierroksella ampumaan.
-Myyrä-

joo

Incubeilla tosin on power weaponit mutta turha tässä on liikaa alkaa pilkkua viilaamaan..
kleitus

Incubeilla on kyllä power weaponit, mutta itse en ole löytänyt incubeilla käyttöä. Ovat pisteissä erittäin kalliita eivätkä fleettaa (jolloin myöskään lordi ei pääse tätä ominaisuutta käyttämään).

Paljon kustannustehokkaampi retinue ovat warriorit maksimi splinter cannoneilla. Niillä voi jonkun tiputtaakin, ovat assault weaponeita jolloin lähistelemäänkin pääsee samalla kierroksella ja warrut ovat halpoja woundeja lordille ampumista vastaan (kyllä se shadow field kuitenkin pamahtaa jos joku pääsee useammin kuin kerran ampumaan).
Vile

Viesti Kirjoittaja Vile »

Miksei fleettaisi?
wanhan liiton örkki pomo
kleitus

Lordi vai Incubit?

Vastaus incubeihin löytyy deldar codexista (sivu 4), ja koska lordi on samaa yksikköä retinuensa kanssa ei lordikaan pääse fleettaamaan. Hitaimman mukaan mennään.
-Myyrä-

joo

Joo kleitus on ihan oikeassa. He eivät voi fleetata, mutta lordi, 6 incubia ja 2 warrioria cannoneilla kulkee raiderissa. Raiderilla on night shield vaikkakin se saattaa tuntua turhalta koska lähelle mennään joka tapauksessa.
MacKeke

Viesti Kirjoittaja MacKeke »

Ravagereihin kannattaa aina ottaa samat aseet, eli joko 3 Disintegraattoria tai 3 Lancea, jos otat esim tuollaisen, Anti-infantry ja Anti-tank teho ei ole kummoinen.

Mitäs vihollisia on tulossa vastaan? Melkein kaikkia muita kuin nidejä vastaan suosittelisin Archonille Punisheria, Helmiä, Drugseja, Shadow Fieldiä ja Animus Vitaeta. Yhden yksikön lahdattua sälli tulee päälle S5 Power Weaponilla ja Drugit vielä niin saadaan S6.

Suosittelisin että otat Haemonculuksen Scissorhandilla ja WWP:llä, joka joinaa sopivan kokoiseen squadiin groteskeja. Groteskiraideri boostaa eteepäin ekalla kierroksella, sopivaan coveriin jos on mahdollista ja porukka ulostautuu. Siinä chillaillaan kierros, Grottien Feel No Pain suojaa melkein kaikelta tulelta, ja ensi kierroksella sitten Portali keskelle kenttää, ja Wychit (näitä ehdottomasti squadi tai pari) ja Archoni + Retinue (ja muuta sälää jos haluaa, esim Talos.) purkautuvat sieltä suoraan lähitaisteluun. Itse käytän tälläistä taktiikkaa.
-Myyrä-

vastauksia

En tiedä viitinkö alkaa vaihtamaan lordini kamoja. Tällä hetkellä hänellä on agoniser, splinter pistol, hell mask, shadow field ton animus vitaen lisään ehdottomasti listaani. Agoniser on tehnyt niiin pahaa jälkeä peleissä, että kaverit sijoittaa tavallista enemmän tulitusta lordia kohden (vieläkun en omista raideria, raider squad on hankinnassa.) Vastustajina on Eldarit ja necronit. Niin jä mitä grotesqueihin tulee, niille ei ole tilaa listallani vaikkakin ovat ihan ok. Tarpeen tullen voisin ottaa 2 jetbikeä pois saaden 50 pistettä (silloin jetbike ryhmään kuuluisi 3 bikeä joka on ihan tarpeeksi sillä en saa muutakuin 2 blasteria) wychejä kuuluu kyllä täysi ryhmä joten niistä saan kunnolla assault poweria huumeet mukana tietysti. Noitten huumeittenkin kanssa on hieman tuurista kiinni mitä tulee. Wycheille ok olisi +1S ja +1 attack.

Ravagerilla minun listani mukaan olisi 1 dark lance ja 2 disiä. Liikkuu 12 tuumaa, ampuu lancella ja disillä 6 kertaa.
MacKeke

Viesti Kirjoittaja MacKeke »

Nojoo, seuraavaan listaan kannataisi ottaa suoraan kaksi Ravageria, toisella kolme Lancea ja toisella kolme Disintegraattoria. Toinen keskittyy lahtaamaan jalkaväkeä ja toinen tankkeja.

Tosin itselläni on kaksi Ravageria disintegraattoreilla yleensä, koska eiköhän 5-8:n Raiderin lancet ja pari satasta riitä anti-tankiksi. (Yhteensä 7-10 lancea 1500 pisteen listassa)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”