"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ampumisesta

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Rausku

Ampumisesta

Viesti Kirjoittaja Rausku »

Saako jousiampujayksikkö jossa on 10 ampujaa ampua puolilla vaikka örkkejä ja toisella puolella goblineita. 5 nuolta örkkeihin ja 5 goblineihin. Onko tämä ollenkaan sallittua?
Ostetaan Vostroyan Firstborneja ja Rough Ridereita! Pistä YV:tä!!!
Rausku

nyt tais mennä väärään paikkaan. Anteeksi kaikille. meni vääriin perusteisiin.
riimumestari

Viesti Kirjoittaja riimumestari »

varmaan meni väärään mutta on sallittua, :D
chaos pete

Viesti Kirjoittaja chaos pete »

varmaan meni väärään mutta on sallittua, :D
Jos nyt et puhuisi täyttä p*skaa..

Yleensä ei perusteisiin vastata, jos ei itse osata sääntöjä.

Jos sinulla on 10 ampujaa yhdessä yksikössä, ne valitsevat yhden kohteen, jota ampuvat, ja muita yksiköitä ei tällöin voi ampua tällä yksiköllä tässä shooting phasessa, toivottavasti tuli selväksi :)
Ikävä kyllä spirit of the game on epäkuolleiden special character, jonka valmistus taidettiin lakkauttaa tuossa 90-luvun alkupuolella - The Captain
riimumestari

Ettäs kehtaat! olen käynyt Warhammer Akatemian helsingissä joten kyllä minä tiedän, Kyllä joukot voivat päättää mihin ampuvat! sinulla on esim 10 tussarimiestä, 3 heistä ampuu vihollisen lähestyvää kenraalia kun taas toiset 7 pientä rykmenttiä joka tulee suoraan kohti
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

riimumestari kirjoitti:Ettäs kehtaat! olen käynyt Warhammer Akatemian helsingissä joten kyllä minä tiedän, Kyllä joukot voivat päättää mihin ampuvat! sinulla on esim 10 tussarimiestä, 3 heistä ampuu vihollisen lähestyvää kenraalia kun taas toiset 7 pientä rykmenttiä joka tulee suoraan kohti
Joo mutta nyt puhuttiinkin kahdesta yksiköstä.
Eivätpä ne taida missään Warhammer Akatemiassa opettaa mitään kunnolla, opetuskielikin on varmaan sama kuin Åbo academyssä...
En kyllä tiedä mitä ne siellä opettavat, sillä itse en ole käynyt siellä, mutta ainakin mikäli sääntökirjaan on uskominen, tuo ei ole sallittua, ellei sitä ainakin kutosedikassa ollutta pientä poikkeussääntöä lasketa mukaan. Yksi yksikkö ampuu yhtä kohdetta per vuoro.
Se pieni poikkeus on sellainen, jos on yksittäinen hahmo jonkin yksikön edessä, saat kohdistaa osan tulesta siihen ja osan takana tulevaan yksikköön, en ole varma onko sitä enään edes, joku muu voi tarkastaa halutessaan.

Tähän pitäisi saada kapu sanomaan jotain järkevää, kapu pelastaa päivän
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Viime edikassa ampumisen sai jakaa useampaan eri yksikköön, mutta nykyään yhden yksikön tulituksen voi kohdistaa vain yhteen vihollisyksikköön.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
riimumestari

Ahaa, selväksi tuli, minäkun en ollut vielä tuota 7.edikan kirjasta lukuneut läpi, en olisi uskonut että se noin homopojaksi menee...
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

riimumestari kirjoitti:Ahaa, selväksi tuli, minäkun en ollut vielä tuota 7.edikan kirjasta lukuneut läpi, en olisi uskonut että se noin homopojaksi menee...
Ihan vinkkinä vain, kannattaa aina ennen sääntökysymykseen vastaamista tarkistaa kyseinen asia sääntökirjasta. On sitä fiksumpikin mennyt vipuun kun on ajatellut, "kyllä minä tämän tiedän," ja vastannut sitten väärin.

Näin ihan yleisenä vinkkinä kaikille.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Rausku

Selväksi tuli. Yksi yksikkö yhteen yhessä vuorossa.
Drago^

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Slugger kirjoitti:Viime edikassa ampumisen sai jakaa useampaan eri yksikköön, mutta nykyään yhden yksikön tulituksen voi kohdistaa vain yhteen vihollisyksikköön.
Puhuitko viitos edikasta? Eihän kuutosessa voinut jakaa.
No pain no gain.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Drago^ kirjoitti:
Slugger kirjoitti:Viime edikassa ampumisen sai jakaa useampaan eri yksikköön, mutta nykyään yhden yksikön tulituksen voi kohdistaa vain yhteen vihollisyksikköön.
Puhuitko viitos edikasta? Eihän kuutosessa voinut jakaa.
Sai toki, jos vain osa yksiköstä näki ampua tiettyä yksikköä. Tässä tapauksessa julistettiin ensin, että yksikkö ampuu vihollista, joka on osittain näkymättömissä, ja loput, jotka eivät nähneet ampua, saattoivat julistaa uuden kohteen.

Mutta ei näin enää seiskassa.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

riimumestari kirjoitti:Ahaa, selväksi tuli, minäkun en ollut vielä tuota 7.edikan kirjasta lukuneut läpi, en olisi uskonut että se noin homopojaksi menee...
Älä neuvo muita, jos et itse tiedä. Älä luule tietäväsi, jos et ole edes kirjaa lukenut.

Minä olen nähnyt vierestä, miten ne siellä GW:n Jediakatemiassa opettavat. Älä usko kaikkea kuulemaasi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

GW:n Sith-akatemia se on :D.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”