"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ig heawy weapons

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Z7-852 kirjoitti: Ja poikkeus tapaus, jos vastustajalla on huonon pellin varustettuja open topped aluksia (Dark Eldar skimmerit tai örkki trukit) niin se ohjuksen blast saattaa olla mielekäs vaihtoehto.
Mitäh?

Valitset mieluummin kaksi 6+ mahdollisuutta kuin yhden 2+ mahdollisuuden?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

The Captain kirjoitti:Mitäh?

Valitset mieluummin kaksi 6+ mahdollisuutta kuin yhden 2+ mahdollisuuden?
Ehdottomasti. Noppajumalat ovat oikukkaita ja tuntuvat heittävän kaikissa 2+ heitoissa niitä ykkösiä ja kaikissa 6+ heitoissa vitosia. Tiedän että todennäköisyys ei ole parempi mutta eihän mikään tässä pelissä tunnu toimivan niinkuin niiden pitäisi, niin miksi nopat sitten toimisivat?
Blue_Hill

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill »

Kiitos Z7-852:lle... Mutta
Ehdottomasti. Noppajumalat ovat oikukkaita ja tuntuvat heittävän kaikissa 2+ heitoissa niitä ykkösiä ja kaikissa 6+ heitoissa vitosia. Tiedän että todennäköisyys ei ole parempi mutta eihän mikään tässä pelissä tunnu toimivan niinkuin niiden pitäisi, niin miksi nopat sitten toimisivat?
Jotenkin kaksi 6+ kuulostaa enemmän uhkapeliltä kuin yksi 2+... Missileitä onkin jo neljä ja nyt kaipailen jotain muuta HW kaartilleni.. Mutta kkyllä luotan missilen voimaan, hyödöyllinen aikalailla kaikkea vastaan..
Half-Breed kirjoitti:Täällä annetaan neuvoja 40k:hon, ei lassipalloon.
Never Play Poker with GM
Nimimerkki vaihtui 5.1.-12; elfman -> Blue_Hill
jheiska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jheiska »

Semmoinen pointti tässä josta joku muukin mainitsi ohimennen:

Ottaako heavy weaponit omina 3kpl tiimeinä vai infantryn sekaan? Itse olen vahvasti sitä mieltä että infantry squadeihin. Lainatakseni jotakuta, en muista ketä: IG:llä on mukava pelata siksi, että kun squadista on tapettu 80%, sillä on vielä 80% tehosta jäljellä.

Ja sitten kun tätä taktiikkaa käytetään, niin on aika merkityksetöntä vertailla että montako missile launcheria saa monenko lascannonin hinnalla kun jokaisesta HWsta maksaa kuitenkin myös sen squadin hinnan.

Mielestäni sekä missile launcherit että lascannonit ovat oikein poikaa, etenkin silloin jos tehdään peruslistaa ja vastaan voi tulla mitä tahansa. Itse lähden todennäköisesti "muutama jokaista"-linjalle, käsittäen launcherit, lascannonit ja heavy bolterit.
Squirreli
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Squirreli »

jheiska kirjoitti: Ottaako heavy weaponit omina 3kpl tiimeinä vai infantryn sekaan? Itse olen vahvasti sitä mieltä että infantry squadeihin. Lainatakseni jotakuta, en muista ketä: IG:llä on mukava pelata siksi, että kun squadista on tapettu 80%, sillä on vielä 80% tehosta jäljellä.
Pienemmillä support-squadeilla on etuna parempi maastonkäyttö, säästynyt tila deploymentissa ja suurempi määrä heavyaseita samaan pistemäärään. Isoja infantry-squadeja on vaikea keskittää vähänkään hankalammassa maastossa, mutta toisaalta ne ovat monikäyttöisempiä (esim. plasmagunin vuoksi). Näkisin, että molempia rooleja voidaan hyödyntää samassa armeijassa. Kannattaa vain pitää huoli, ettei kaikki anti-tank ole kahdessa support-squadissa, vaan että vastustaja joutuu tekemään enemmän töitä jonkin raskasaseistuksesi osan neutraloimiseksi.

Disclaimer: En pidä jalkaväkikaartista, enkä pelaa sillä juuri koskaan. Jos joku tietää paremmin, sopii neuvoa, itse suosittelen ensisijaisesti tankkien lisäämistä.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”