"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Aseet tactical squadille.

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
ChaplainAugustus

Aseet tactical squadille.

Viesti Kirjoittaja ChaplainAugustus »

Ostin tässä vähän aika sitten black templar chapter upgraden. Ja sitten tactical squadin. Miten aseistan ne 10 figuu? Neuvokaa mua.
"You carry the Emperor´s will as your torch, with it destroy the shadows."
Easterling

Viesti Kirjoittaja Easterling »

Se riippuu lähinnä siitä teetkö lähitaistelijoita vai ampujia.
Lähistelijöille aika yleinen on se > Meltagun, Powerfist ja lopuille Bolt pistol ja sahamiekka, jos taas Ampujia > Lascannon, Plasmagun ja lopuille Boltterit. Itse en käytä kumpaakaan edellä mainituista mutta ovat kylläkin aika toimivia settejä ilmeisesti.
Rogue

Viesti Kirjoittaja Rogue »

En ole ikinä oikeasti nähnyt bt- accessory sprueta, mutta ymmärtääkseni siinä tulee kaikkea turhaa härpäkettä, + 5 ccw&bp comboa, olenko oikeassa? Koko kommenttini pohjaa tähän oletukseen, jos olen väärässä, voi jättää lopun lukematta.

Jos siis näin on, paras varustelu taitaa olla 5*ccw&bp, ja 5*bolter. Edellisessä viestissä mainitut erikoisaseet ovat se suosituin kombo, joten niitä käyttämällä ei ainakaan teoriassa voi mennä pieleen.

Viiden ryhmä lähitaistelijoita on tosin aika pieni ja teloitetaan melko nopeasti, joten myöhemmässä vaihessa voit halutessasi ostaa toisen spruen ja tacticalin ja täyttää ryhmän kymmeneen henkeen.

Tällä tavoin sinulla olisi loppujen lopuksi kymmenen lähitaistelevan marsun ryhmä ja kaksi viiden hengen tukiryhmää.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Itse olen huomannut vielä että jos vastassa ei ole lähelle tuleva ryhmä, niin ampuvalle tacticalille ei välttämättä kannata antaa edes sitä plasmaa vaan tyytyä ainoastaan lascannoniin.
Näin säästyy pisteissä (voi olla merkittäväkin säästö jos monelta ryhmältä poistaa plasman) ja jos muut yksikkösi ovat lähisteleviä niin niitä kohti tullaan usein ensin jolloin kaukana takalinjoissa sniputtava tukiryhmä ei pääse käyttämään plasmaa tai boltereita.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Z7-852 kirjoitti:Itse olen huomannut vielä että jos vastassa ei ole lähelle tuleva ryhmä, niin ampuvalle tacticalille ei välttämättä kannata antaa edes sitä plasmaa vaan tyytyä ainoastaan lascannoniin.
Näin säästyy pisteissä (voi olla merkittäväkin säästö jos monelta ryhmältä poistaa plasman) ja jos muut yksikkösi ovat lähisteleviä niin niitä kohti tullaan usein ensin jolloin kaukana takalinjoissa sniputtava tukiryhmä ei pääse käyttämään plasmaa tai boltereita.
Tactical squadikin saa liikkua. Monesti on jopa kannattavaa ottaa ykkösvuorolla askel eteenpäin, etenkin jos vastustaja harrastaa camppimista. (Blood Angelini tekevät kyllä riittävän usein tämän äätöksen ilman minun neuvoani, mutta ei siitä enempää). Templareillakin on paha taipumus kävellä suuntaan tai toiseen saadessaan tulitusta osakseen. Lisäksi alle 12" päästä se plasma vastaa jo kahta lascannonia useimpia vihollisia vastaan. Kaiken maailman teleporttaava terminaattori ja muu iholle pyrkivä mönkiäinen tykkää plasmasta niin paljon, että muutamalla plasmalla saa jo rajoitettua vastustajan likkumistakin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
ChaplainAugustus

No jos mitään järkee niin voisin pistää ne kahteen squadiin toinen lähikseen ja toinen ampumaan sieltä takaa?
The Captain
Valvoja

Tyrannid kirjoitti:No jos mitään järkee niin voisin pistää ne kahteen squadiin toinen lähikseen ja toinen ampumaan sieltä takaa?
No siis näinhän se ehdottomasti kannattaa tehdäkin, pidin tätä koko lailla oletuksena. Ei tulitukiryhmille kannata lähisaseita laittaa eikä boltereilla unohtaa ampua. Useammin minä boltereilla tapan jotain kuin erikoisaseilla (paitsi plasmalla, jolla saa aina sen yhden oman tapettua).
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

The Captain kirjoitti:
Tyrannid kirjoitti:No jos mitään järkee niin voisin pistää ne kahteen squadiin toinen lähikseen ja toinen ampumaan sieltä takaa?
No siis näinhän se ehdottomasti kannattaa tehdäkin, pidin tätä koko lailla oletuksena. Ei tulitukiryhmille kannata lähisaseita laittaa eikä boltereilla unohtaa ampua. Useammin minä boltereilla tapan jotain kuin erikoisaseilla (paitsi plasmalla, jolla saa aina sen yhden oman tapettua).
Plasma on kyllä todellinen tuhoase, kaataa jalkaväkeä tosi helposti (omaakin), kevyet ajoneuvot hajoavat hieman liiankin helposti ja rakaammatkin saa klänäreitä, ja isompiakin mörköjä on plasmalla hyvä kaataa (plasmahan on parempi ase kuin sinko itseasiassa, koska plasma on rapid fire ja sinko heavy ja plasmassa on parempi AP). Itselläni on jokaisessa ryhmässä johon saa plasmoja, Assault Squadille kannattaa myös antaa aina maksimimäärä plasmapistooleita (tekevät paljon tuhoa jo ennen lähistä, jossa kuolee loput).
taavetti

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Nyt kun ollut puhetta tactical ryhmästä, niin mikä on "sopiva" koko? Itse olen pähkäillyt kokoa 5 (johtomies, plasma ja 3 boltteria). Näitä 5 henkilön ryhmiä 2-3, jokaisessa yksi "erikoismies": plasmalla/singolla/flamerillä/meltalla. Olisiko tarpeellista ottaa vielä se 6 mies mukaan, boltterilla?
ChaplainAugustus

Ettei sitten 2 joukkoo, toiseen standard beareri, 3 boltterimiestä ja joku spesiaaliase, toiseen sit fleimeri ja bolt pistolit+chainswordit?
X-Type

Viesti Kirjoittaja X-Type »

taavetti kirjoitti:Nyt kun ollut puhetta tactical ryhmästä, niin mikä on "sopiva" koko? Itse olen pähkäillyt kokoa 5 (johtomies, plasma ja 3 boltteria). Näitä 5 henkilön ryhmiä 2-3, jokaisessa yksi "erikoismies": plasmalla/singolla/flamerillä/meltalla. Olisiko tarpeellista ottaa vielä se 6 mies mukaan, boltterilla?
Ryhmän sopiva koko riippuu ryhmän tehtävästä ja tehtävät voidaan jakaa mielestäni kolmeen. Eli tulituki, lähitaistelu ja Rhino-ryhmä.

Tulitukiryhmä on mahdollisimman pieni ja mahdollisimman aseistettu eli viiden mariinin kokoinen ja varustettu plasmagunilla ja raskaalla-aseella joka on joko lasertykki tai plasmatykki. Lasertykki on varma valinta ja on hyvä ase melkeimpä kaikkia pelin armeijoita vastaan (poikkeuksia tietenkin on). Plasmatykki on erinomainen ase jos vastustajalla on paljon terminaattoreita, lähitaisteluun erikoistuneita yksiköitä tai ylipäätään paljon jalkaväkeä. Tälläinen ryhmä on pätevä melkein taistelussa kuin taistelussa ja hyvä troop valinta jos ei muuta keksi.

Lähitaisteluryhmä on suurempi kuin ampuva tactical. Siinä on veteraanikersantti powerfistilla ja 5-7 mariinia pistooleilla ja lähitaisteluaseella (vaatii tietyn traitin tai hyppyreputtoman assaultryhmän) sekä meltagun, flamer tai plasmapistooleita. Näille ryhmille olisi yleensä hyvä saada infiltrate (joka tosin vaatii myös tietyn traitin, jotta sen lojalisteille saa), jotta nämä olisivat hyödyllisiä taistelussa. Tälläinen ryhmä on pätevä Cities of Death taisteluissa joissa maasto yleensä estää ampumisen kauas.

Rhinoryhmässä on veteraanikersantti powerfistillä ja 9 mariinia joilla on plasmagun ja boltterit. Itse laittaisin vielä plasmapistoolin kersantille vaikka riski sulaa onkin olemassa. Ryhmän ideana on karauttaa rapidfire kantamalle vihollisesta Rhinolla, hypätä ulos ja ampua "täyslaidallinen" ja yrittää lähitaisteluun seuraavalla kierroksella. Rhinoryhmät ovat hyviä kaappaamaan kohteita koska ovat varsin nopeita ja kestävät hyvin vihollisen tulta. Rhinoryhmä on hyvä Cities of Deathissa ja tietyin varauksin tavallisissa taisteluissa. Yleensä ottaen vaatii maaston peitteisyyttä toimiakseen.
The Captain
Valvoja

Tyrannid kirjoitti:Ettei sitten 2 joukkoo, toiseen standard beareri, 3 boltterimiestä ja joku spesiaaliase, toiseen sit fleimeri ja bolt pistolit+chainswordit?
Lipunkantajan saa vain komentoryhmään, ei tavallisiin ryhmiin.
X-Type kirjoitti: Lähitaisteluryhmä on suurempi kuin ampuva tactical. Siinä on veteraanikersantti powerfistilla ja 5-7 mariinia pistooleilla ja lähitaisteluaseella (vaatii tietyn traitin tai hyppyreputtoman assaultryhmän)
Tyrannid taitaa pelata Templareilla, joten traittia ei tarvita. Hämäävää sinänsä puhua Tacticalista, kun Templarien organisaatiossa sitä nimitetään Crusader squadiksi.
Slaughter Master

Viesti Kirjoittaja Slaughter Master »

Tyrannid kirjoitti:Ettei sitten 2 joukkoo, toiseen standard beareri, 3 boltterimiestä ja joku spesiaaliase, toiseen sit fleimeri ja bolt pistolit+chainswordit?
Tee näin:

Ryhmä 1: 3 marinea pistooleilla ja sahamiekoilla, 1 marine meltagunilla, 1 marine pistoolilla ja power swordilla/axella (mutta mieluummin hommaat jostain power fistin eli sellaisen helkutinmoisen nyrkin). Jos et fistiä saa, niin laitapa mieluummin flamer sitten meltagunin tilalle.

Ryhmä 2: 3 marinea bolttereilla (perusase), 1 marine plasma gunilla ja 1 marine mieluiten lascannonilla (ei tule paketeissa)
The Captain kirjoitti:Tyrannid taitaa pelata Templareilla, joten traittia ei tarvita. Hämäävää sinänsä puhua Tacticalista, kun Templarien organisaatiossa sitä nimitetään Crusader squadiksi.
Kröhöm.
aiheen otsikko kirjoitti:Aseet tactical squadille.
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Slaughter Master kirjoitti:
The Captain kirjoitti:Tyrannid taitaa pelata Templareilla, joten traittia ei tarvita. Hämäävää sinänsä puhua Tacticalista, kun Templarien organisaatiossa sitä nimitetään Crusader squadiksi.
Kröhöm.
aiheen otsikko kirjoitti:Aseet tactical squadille.
Köhköh.
Tyrannid kirjoitti:Ostin tässä vähän aika sitten black templar chapter upgraden. Ja sitten tactical squadin.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Slaughter Master

Ihan niin kuin minä en tuota huomaisi. Luuletko, ettei Black Templar Chapter Upgraden osia voisi käyttää oman chapterin heraldiikan luomiseen? Sitä paitsi tiedän pari henkilöä, jotka näin ovat tehneet.
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Slaughter Master kirjoitti:Ihan niin kuin minä en tuota huomaisi. Luuletko, ettei Black Templar Chapter Upgraden osia voisi käyttää oman chapterin heraldiikan luomiseen?
Tuota voi kysyä ketjun aloittajalta, jos hän ei viitsi itse asiasta ilmoittaa niin turha tulla meille räyhäämään kun ei osata neuvoa oikeaa armeijaa.

Itse lähden siitä perusoletuksesta, että heppu joka ostaa Black Templareita myös pelaa niillä.

Outoa on se, että heppu kertoo ostaneensa Bläkkiksiä ja sinä oletat automaattisesti että nämä ovat sitten normaaleja Tacticaleja.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Slaughter Master

Lihamestari kirjoitti:Outoa on se, että heppu kertoo ostaneensa Bläkkiksiä ja sinä oletat automaattisesti että nämä ovat sitten normaaleja Tacticaleja.
Minusta outoa on se, että heppu kertoo otsikossaan kysyvänsä aseita tactical squadille ja sinä oletat automaattisesti, että nämä ovat sitten crusadereita pelkästään sen takia, että hän kertoo ostaneensa myös Black Templar Chapter Upgraden.
Rogue

Viesti Kirjoittaja Rogue »

Noh noh.. ei joulupukki tuo lahjoja riiteleville ihmisille. Kyllä minäkin tosin oletin näiden olevan Templareita, mutta ei siitä enempää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”