Wood elves 606p. ja Easterlings+Khand 594p.
- Eöl the Dark Elf
Wood elves 606p. ja Easterlings+Khand 594p.
Haltiat:
Herot:
Radagast the Brown...150
Thranduil......................90
Warriorit:
Wood elf warrior..........47
-Banner
-Elven cloak
16xWood elf warrior..128
-Wood elf spear
6xWood elf warrior.....60
-Elven blade
-Throwing daggers
9xWood elf warrior.....81
-Elf bow
2xWood elf sentinel...50
pisteet:606
massaa:36(2Heroa)
jouset:11+Thranduil
Might:6
Itäläiset:
Herot:
Khandish king..........120
-Chariot
-Bow
Easterling captain.....70
-Armoured horse
-Shield
Easterling captain.....55
-Shield
Warriorit:
6xEasterling Kataprakt..84
10xEasterling warrior....80
-shield
10xEasterling warrior...100
-shield
-spear
9xKhandish warrior.....63
2xKhandish Horseman 22
-Bow
pisteet:594
massaa:41(3heroa)
jouset:2+King
Yhteensä pisteet:1200
Herot:
Radagast the Brown...150
Thranduil......................90
Warriorit:
Wood elf warrior..........47
-Banner
-Elven cloak
16xWood elf warrior..128
-Wood elf spear
6xWood elf warrior.....60
-Elven blade
-Throwing daggers
9xWood elf warrior.....81
-Elf bow
2xWood elf sentinel...50
pisteet:606
massaa:36(2Heroa)
jouset:11+Thranduil
Itäläiset:
Herot:
Khandish king..........120
-Chariot
-Bow
Easterling captain.....70
-Armoured horse
-Shield
Easterling captain.....55
-Shield
Warriorit:
6xEasterling Kataprakt..84
10xEasterling warrior....80
-shield
10xEasterling warrior...100
-shield
-spear
9xKhandish warrior.....63
2xKhandish Horseman 22
-Bow
pisteet:594
massaa:41(3heroa)
jouset:2+King
Yhteensä pisteet:1200
Viimeksi muokannut Eöl the Dark Elf, Ma 13.11.2006 17:02. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
Chaotic Dwarf
Kovin ovat vähämassaisia minun makuuni. Tosin olen tottunut gobboihin, joten älä minusta välitä.
Ihan ensimmäiseksi voisit käyttää välilyöntejä joka tyypin välillä, se tekee tekstin paljon helppolukuisemmaksi.
Aloitetaan haltioista. Olet käyttänyt kovasti pisteitä heroihin (jos lasketaan mukaan Sentinelit), mikä pudottaa massaa. Itse yrittäisin massaa vähän lisätä, en kyllä tiedä miten. Ihan hyvältä näyttää noinkin, nuolia vain niskaan niin kauan kuin mahdollista, että lähitaisteluun tultaessa massa on tasaisempi. Uskoakseni nuo 16 haltiaa joilla ei näytä olevan mitään varusteita ovat keihäsmiehiä, onko niin?
Ja pahisalliance. Liian vähän massaa, ainakin mielestäni. Itse heittäisin Charioteerit mäkeen ja ottaisin Khandin ratsuväkeä tilalle. Olisihan se hieno jos Kingillä olisi oma personal guard, mutta IMO Khandish Horsemanit riittäisi, kun Cavalrya on muutenkin jo.
Muuta en nyt keksi, ihan pelattavalta näyttää pahislistakin. Jos ratsuväki pääsee kunnolla päälle niin sattuu Juhaa leukaan, mutta vaihtaisin silti Chariotit halvempiin.
Aloitetaan haltioista. Olet käyttänyt kovasti pisteitä heroihin (jos lasketaan mukaan Sentinelit), mikä pudottaa massaa. Itse yrittäisin massaa vähän lisätä, en kyllä tiedä miten. Ihan hyvältä näyttää noinkin, nuolia vain niskaan niin kauan kuin mahdollista, että lähitaisteluun tultaessa massa on tasaisempi. Uskoakseni nuo 16 haltiaa joilla ei näytä olevan mitään varusteita ovat keihäsmiehiä, onko niin?
Ja pahisalliance. Liian vähän massaa, ainakin mielestäni. Itse heittäisin Charioteerit mäkeen ja ottaisin Khandin ratsuväkeä tilalle. Olisihan se hieno jos Kingillä olisi oma personal guard, mutta IMO Khandish Horsemanit riittäisi, kun Cavalrya on muutenkin jo.
Muuta en nyt keksi, ihan pelattavalta näyttää pahislistakin. Jos ratsuväki pääsee kunnolla päälle niin sattuu Juhaa leukaan, mutta vaihtaisin silti Chariotit halvempiin.
- Eöl the Dark Elf
Re: Wood elves 606p. ja Easterlings+Khand 594p.
Eih... Lippu, bladet, elven cloacci ja banner sinne mistä tulivatkin. Nuo laskevat armeijasi tehon minimiin. Massaa ja throwing weaponeja liian vähän, että homma toimisi.
Sen sijaan, yllättävää kyllä, kun huomio hyvän puolen armeijasi, en löytänyt mitään pahaa sanaa pahasta puolesta. Mitään ei ole liian vähän ja kaikki toimii siinä ihan hyvän oloisesti.
Sen sijaan, yllättävää kyllä, kun huomio hyvän puolen armeijasi, en löytänyt mitään pahaa sanaa pahasta puolesta. Mitään ei ole liian vähän ja kaikki toimii siinä ihan hyvän oloisesti.
Sieni ei ole kasvi.
- Eöl the Dark Elf
Vieläkään en olisi lipusta luopumassa, on paljon tyylikkäämpää, kun porukalla on lippu. Ja se cloakki on vaan ettei d3 omaava 47 pisteen haltia aiheuta liikaa kiusausta ampua/taikoa lippuni hengiltä.
Itse en pitänyt 50 haltsua 16+ Nuolta ja lopuilla pisteillä heittoaseita -listoista, joten tein omanlaisen listan. Blade-elffeissäkin on joitain tyylikkäitä sculpteja ja tein listan pitkälti tyylivalinnoilla. Ainakin yritän.
Hyvä että joku pitää pahan puolen listastani.
Itse en pitänyt 50 haltsua 16+ Nuolta ja lopuilla pisteillä heittoaseita -listoista, joten tein omanlaisen listan. Blade-elffeissäkin on joitain tyylikkäitä sculpteja ja tein listan pitkälti tyylivalinnoilla. Ainakin yritän.
Mihin viittaa tarvitset, kun lipunkantajan base-contactissa oleva hemmo voi pomia lipun kantajan kuollessa, jos se kuuluu samaan yksikköön. Esim. Elf warrior voi poimia elf warriorilta.Eöl the Dark Elf kirjoitti:Vieläkään en olisi lipusta luopumassa, on paljon tyylikkäämpää, kun porukalla on lippu. Ja se cloakki on vaan ettei d3 omaava 47 pisteen haltia aiheuta liikaa kiusausta ampua/taikoa lippuni hengiltä.
Huomasin heti, ettei lista pyri juustoon, mutta tuo kuulostaa kaatuvan hetkessä.
Kokeilin kaveria vastaan tulla omalla(tällä hetkellä kavereita 42 listassa[heerot legolapsi, thranduil ja gapu]) close combattiin. Se teurasti 24 haltiaa ampumalla matkalta. Tuon tapainen ei antanut listalleni close combatissa paljon kikkailun varaa, mutta kun miettii mitä sama saisi aikaan sinun listassasi. Eikä tarvitsisi olla noinkaan hyvä ampuminen vastapuolella.
Elven bladet voi olla tyylikysymys, mutta samalta ne veitset näyttää muutenkin, ei niitä tikareiksi tarvitse välttämättä konffailla.
Jos haluat pitää lipun siksi, että se näytää hienolta, okei, mutta viitta kuulostaa jo aika hullulta.
Jousia tuntuu olevan myös yllättävän vähän, jopa noin pienimassaiseksi listaksi. Muistathan, ettei heroja lasketa jousirajaan?
Sieni ei ole kasvi.
- Eöl the Dark Elf
Jep, 11 jousta (ja thandu päälle.)Kun porukkaa on 34+Herot. Ei miun mielestä saa enempää. Lipulla on viitta koska ei ole ketään joka voisi seisoskella sen kanssa koko ajan ja ei se 5 pts. nyt niin paljoa ole. Heroja perustelen sillä että tykästyin heti alkuun Velhojen ja Galadrielin ilmaseen williin jolla voi paiskoa pikkukiusaa joka kierros. (panic steedin ja renewin takia Radagast.)
Ja Thandruil on hienompi ja asenteekkaampi(jos se noin sanotaan) kuin Legoland joka olisi mukava taistelussa(ampumassa).
Ja olisivatko olleet crosseja, kun 24 kaatu matkalle vai. Pelasin tuolla kaksi peliä toisen voitin, toisen taas hävisin eerittäin raa'asti.(syytän yhä osittain noppia.)
Bleideissä pysyn. Tikari on tylsä ase, vara-aseeksi sellaiset kuuluu
Ja Thandruil on hienompi ja asenteekkaampi(jos se noin sanotaan) kuin Legoland joka olisi mukava taistelussa(ampumassa).
Ja olisivatko olleet crosseja, kun 24 kaatu matkalle vai. Pelasin tuolla kaksi peliä toisen voitin, toisen taas hävisin eerittäin raa'asti.(syytän yhä osittain noppia.)
Bleideissä pysyn. Tikari on tylsä ase, vara-aseeksi sellaiset kuuluu
Kuka käskee juosta lähikseen varsinkaan avoimella? Ja tässä listassa on vielä kaiken lisäksi 12 haltiajousta. Maastoa saa käyttää hyväksi. Tälläisillla Woodelf listoilla kuuluu kikkailla ja jos Thranduil, Radagast, Sentinelit ja Banner eivät siinä auta niin en tiedä mikä auttaa.
Mielestäni lista on ihan hyvä, en tosin oikein näe Radagastin roolia tässä listassa. Tässä on vain yksi toinen sankari ja lisäksi Sentinelit pystyvät pitämään peikot ja vastaavat kurissa. 150 pistettä panic steedistä ja Aura of mikäliestä on vain melko paljon. Tietysti sillä voi kikkailla volleyn kanssa ja parhaillaan panic steed on loistava, huonoimmillaan täysin hyödytön. Tyylikäs valinta tosin, mutta mielestäni Radagast tarvitsisi sen Sorcerous Blastin.
Kuitenkin muuta paranneltavaa olisi Gilthonielin mainitsemat elven cloakki. Syytkin hän jo kertoi. Ja ota niiden bladien tilalle vaikka
lisää heittoaseita, maksavat hintansa luultavasti paremmin takaisin.
Jousimiehille keihäät, aivan ehdottomasti. D 3:lla haluat aina maksimi määrän iskuja ja keihäät auttavat siinä huomattavasti.
Pahikset näyttävät toimivalta peruslistalta, eikä siinä ole juuri parannettavaa.
Fanatic 4:ssä listoissani massaluvut olivat 35 ja 37 ja keskiarvo Defence ~5,2. Toinen sija irtosi. Eli ei sitä massaa välttämättä tarvita.
Mielestäni lista on ihan hyvä, en tosin oikein näe Radagastin roolia tässä listassa. Tässä on vain yksi toinen sankari ja lisäksi Sentinelit pystyvät pitämään peikot ja vastaavat kurissa. 150 pistettä panic steedistä ja Aura of mikäliestä on vain melko paljon. Tietysti sillä voi kikkailla volleyn kanssa ja parhaillaan panic steed on loistava, huonoimmillaan täysin hyödytön. Tyylikäs valinta tosin, mutta mielestäni Radagast tarvitsisi sen Sorcerous Blastin.
Kuitenkin muuta paranneltavaa olisi Gilthonielin mainitsemat elven cloakki. Syytkin hän jo kertoi. Ja ota niiden bladien tilalle vaikka
lisää heittoaseita, maksavat hintansa luultavasti paremmin takaisin.
Jousimiehille keihäät, aivan ehdottomasti. D 3:lla haluat aina maksimi määrän iskuja ja keihäät auttavat siinä huomattavasti.
Pahikset näyttävät toimivalta peruslistalta, eikä siinä ole juuri parannettavaa.
Fanatic 4:ssä listoissani massaluvut olivat 35 ja 37 ja keskiarvo Defence ~5,2. Toinen sija irtosi. Eli ei sitä massaa välttämättä tarvita.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
- Eöl the Dark Elf
Radagast ohjaa(kuten mainittua) volleyt piilossa olijoihin, ajaa ratsuja yksi kerrallaan pakoon, omaa mahtia, tekee pelin alkuun terrifying auran, ja Immobilise on kohtuullisen kätevä mitään vähänkään kovempaa vastaa. On kyllä totta että harvemmin voi sanoa että se aivan pisteittensä väärti on, mutta pidän radagastin figusta ja ilmasesta willistä.
Bladet pysyy.
Jousille taas ei löydy pointseja keihäisiin, ja olen niin ikävä ihminen että jos jousimiehellä on keihäs, niin sillä täytyy sitten olla se ihan näkyvänä.
Ei tähän mitään radikaaleja muutoksia saa aikaan vetoamalla pelitehoon.
Bladet pysyy.
Jousille taas ei löydy pointseja keihäisiin, ja olen niin ikävä ihminen että jos jousimiehellä on keihäs, niin sillä täytyy sitten olla se ihan näkyvänä.
Ei tähän mitään radikaaleja muutoksia saa aikaan vetoamalla pelitehoon.
- Eöl the Dark Elf
Ensinnäkin maastoa oli paljon, ja vastustajalla munkkia. Toiseksi, täytyy kokeilla kaikkea mahdollista, kun harjoittelee täysin uutta skenaariota.Gorzag kirjoitti:Kuka käskee juosta lähikseen varsinkaan avoimella? Ja tässä listassa on vielä kaiken lisäksi 12 haltiajousta. Maastoa saa käyttää hyväksi. Tälläisillla Woodelf listoilla kuuluu kikkailla ja jos Thranduil, Radagast, Sentinelit ja Banner eivät siinä auta niin en tiedä mikä auttaa.
Siis "D3" kavereilla on kuitenkin, eikä se massalla 30+ paljon hehku. Sentinelit on kivoja kikkailussa, ja lupailevat hauskaa peliä useissa skenaarioissa(nyt tulee mieleen vaikka "take and hold"), mutta vievät toimivuutta, jos ne ovat hidasteena 40+ massalle D3 armeijassa. Banner on kiva, se on totta, mutta itse kuitenkin ostaisin sillä 35:dellä tuossa kohti esim. 17-18 heittoveistä, niillä vasta hauskaa kikkailla onkin.
Eikö niillä ollut??? Jotain minultakin jäi siis huomaamatta. Allekirjoitan Gorzagin tämän kommentin.Gorzag kirjoitti: Jousimiehille keihäät, aivan ehdottomasti. D 3:lla haluat aina maksimi määrän iskuja ja keihäät auttavat siinä huomattavasti.
Minulla...Gorzag kirjoitti: Fanatic 4:ssä listoissani massaluvut olivat 35 ja 37 ja keskiarvo Defence ~5,2. Toinen sija irtosi. Eli ei sitä massaa välttämättä tarvita.
Fanatic 3:ssä listoissani massaluvut olivat 4 ja 27 ja keskiarvo Defense ~5,29. Kolmas sija irtosi. Samaa mieltä, mutta nyt puhutaan D3 listasta...
Sieni ei ole kasvi.
- Eöl the Dark Elf
- Eöl the Dark Elf
Juurikin näin. Kyllähän kilpailuhalua löytyy sinällään, mutta peli-ilo löytyy minun tapauksessani muualtakin kuin voittamisesta. Vaikka täytyy myöntää että välillä harmittaa oikein kunnolla kun ei mikään suju.banzgo kirjoitti:Onhan se noinkin. Itse aina vaan tähtään siihen voittamiseen, mutta kukin ajattelee omalla tavallaan.
Itse pidän listoistasi erittäin paljon, sillä ne ovat hyvin tyylikkäitä.
Hyvislistassa on tyylikkäät Sentinelit, joilla on varmaan kiva hieman kikkailla, Thranduil on jännä sankari, vaikka hänen sauvansa onkin lähes hyödytön. Massaa on ehkä vähänlaisesti, mikä on sikäli harmi, kun wood elfeillä on paha tapa kuolla aika nopeasti ja helposti, mutta minkäs teet? Itse muuttaisin listaa ottamalla Radagastin pois ja tilalle kapteeni ja hieman massaa, mutta uskon ettet ole näin tekemässä, joten pidä lista tuollaisena.
Pahislista on kanssa hieno, chariot on hieno valinta ja herojen pitäisi olla tarpeeksi kovia ja niitä pitäisi olla tarpeeksi. Itäläiset muodostavat hienon linjan, vaikka onkin harmillista ettei ole toista riviä keihäsmiehiä. Khandit ovat myös tyylikäs valinta, vaikka en tiedäkään ovatko ne niin tehokkaita, mutta niillä on hyvä hyökätä vastustajan selustaan. Jousia on aika nihkeästi, mutta niillä tiputetaankin vain sankareita hevostensa selästä. Listastasi löytyy myös mukavasti ratsuväkeä, jolla on takuulla mukava kikkailla. En muuttaisi listassasi oikeastaan mitään.
Hyvislistassa on tyylikkäät Sentinelit, joilla on varmaan kiva hieman kikkailla, Thranduil on jännä sankari, vaikka hänen sauvansa onkin lähes hyödytön. Massaa on ehkä vähänlaisesti, mikä on sikäli harmi, kun wood elfeillä on paha tapa kuolla aika nopeasti ja helposti, mutta minkäs teet? Itse muuttaisin listaa ottamalla Radagastin pois ja tilalle kapteeni ja hieman massaa, mutta uskon ettet ole näin tekemässä, joten pidä lista tuollaisena.
Pahislista on kanssa hieno, chariot on hieno valinta ja herojen pitäisi olla tarpeeksi kovia ja niitä pitäisi olla tarpeeksi. Itäläiset muodostavat hienon linjan, vaikka onkin harmillista ettei ole toista riviä keihäsmiehiä. Khandit ovat myös tyylikäs valinta, vaikka en tiedäkään ovatko ne niin tehokkaita, mutta niillä on hyvä hyökätä vastustajan selustaan. Jousia on aika nihkeästi, mutta niillä tiputetaankin vain sankareita hevostensa selästä. Listastasi löytyy myös mukavasti ratsuväkeä, jolla on takuulla mukava kikkailla. En muuttaisi listassasi oikeastaan mitään.
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
- Eöl the Dark Elf
Siis, tarkoitukseni ei ollut kehua itseäni tai haukkua ketään vaan, tuoda esille, että massa ei ole ainoa edellytys teholle.
Haltioilla on kuitenkin fight 5 joten kahdella hyökkäyksellä ne voittavat melko usein. Juuri siksi olisikin tärkeää, että niillä on keihäät. Ottakaa huomioon, että haltiakeihäillä voi myös kilvettää.
Ja jos tulee vihollis jousia vastaa, niin voi piileskellä tai ampua itse niitä. Tietysti täysin maksimoitu crossbow/haradhorde ampuu tätä listaa kovempaa.
Kuten jo sanoin molemmat listasi ovat tyylikkäitä. Itäläiset näyttävät olevan aika harvinaisia. En tosin ymmärrä miksi, sillä hyviähän ne ovat.
Tyylikkyyden lisäksi niistä löytyy vielä kilpailukykyäkin.
ja melko varmasti ovat vielä hauskoja pelatakkin.
@Bangzo:
Kyllä minä yritin voittaa sen finaalin, mutta kuten todettu ei onnistunut. Ja tämä lista kyllä on parempi esim Take and Holdissa kuin omasi. Kaikki riippuu olosuhteista.
Haltioilla on kuitenkin fight 5 joten kahdella hyökkäyksellä ne voittavat melko usein. Juuri siksi olisikin tärkeää, että niillä on keihäät. Ottakaa huomioon, että haltiakeihäillä voi myös kilvettää.
Ja jos tulee vihollis jousia vastaa, niin voi piileskellä tai ampua itse niitä. Tietysti täysin maksimoitu crossbow/haradhorde ampuu tätä listaa kovempaa.
Kuten jo sanoin molemmat listasi ovat tyylikkäitä. Itäläiset näyttävät olevan aika harvinaisia. En tosin ymmärrä miksi, sillä hyviähän ne ovat.
Tyylikkyyden lisäksi niistä löytyy vielä kilpailukykyäkin.
ja melko varmasti ovat vielä hauskoja pelatakkin.
@Bangzo:
Kyllä minä yritin voittaa sen finaalin, mutta kuten todettu ei onnistunut. Ja tämä lista kyllä on parempi esim Take and Holdissa kuin omasi. Kaikki riippuu olosuhteista.
Nopat ja Taktiikka Ry