örkit ja kääpiöt
Idässä on ollut kääpiöitä jotka palvoivat Sauronia, mutta eivät ilmeisesti ole osallistuneet näihin Sauronin suurimpiin sotiin haltioita ja ihmisiä vastaan ainakaan niin suurissa määrin että siitä olisi missään mainittu. Onhan tietysti vaikka Pelennorin kentillä voinut olla langenneita kääpiöitä, mutta vain muutama kappale että niihin ei ole kukaan kiinnittänyt huomiota muutamaan kääpiöön örkkien seassa.
Tuosta silmarillionin tekstistähän voisi päätellä että myös örkkejä taisteli molemmilla puolilla. Tiedänhän minä kyllä että tuo ei ole mahdollista. mutta sellaisen käsityksen tuosta saa.
Tuosta silmarillionin tekstistähän voisi päätellä että myös örkkejä taisteli molemmilla puolilla. Tiedänhän minä kyllä että tuo ei ole mahdollista. mutta sellaisen käsityksen tuosta saa.
Yllä oleva viesti on ainoa oikea totuus ja se että minä olen väärässä ei muuta sitä asiaa mitenkään. 
Voihan ne tapella "hyvien puolella", eli toisia örkkejä vastaan, vaikka "hyvät" taistelisivatkin niitä vastaan, koska pitävät niitä "pahoina", koska ne on örkkejäSMusta kirjoitti:Tuosta silmarillionin tekstistähän voisi päätellä että myös örkkejä taisteli molemmilla puolilla. Tiedänhän minä kyllä että tuo ei ole mahdollista. mutta sellaisen käsityksen tuosta saa.
"Jotta ihminen ymmärtäisi mustaa huumoria, hänellä tulee olla yleisen käsityksen mukaan hyvä huumorintaju." -Wikipedia
yksi syy sauronin kukistuymiseen toisella ajalla oli se että örkit olivat heikompia, riitaisia ja epäjärjestyneitä. kolmannella ajalla örkit järjestäytyivät ja kehittyivät.. se olisi hyvin mahdollista että örkit "kinas" keskenään ja taisteli samalla "hyviä" vastaan.. 
"Etsiminen on verraton keino löytää"
-Thorin Tammikilpi-
-Thorin Tammikilpi-
-
Usermaatra
-
Chaotic Dwarf
Sitä vaan että ei ehkä kannatta herättää henkiin kuukausia unohduksissa ollutta topiccia saadakseen kertoa jonkun tyhmän sarkastinen kommentin.ajappat kirjoitti:Sitä vaan että eikö kirjasto oo keksitty. Ei tarvi pähkäillä et kannattaako ostaa ku sen voi lainata kuukaudeks...
Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
-Jeesus Nasaretilainen, Matt. 5:29-30
-Jeesus Nasaretilainen, Matt. 5:29-30
- Lord Mikke