Miten saan vanhat maalit pois?
- Combat General
Miten saan vanhat maalit pois?
Minulla on tyranid battleforce ja haluan maalata figut uudelleen, miten saan maalit pois? Syövyttääkö asetooni muovisia figuja? Auttakaa en saa maaleja pois! Kertokaa miten olette saaneet figuistanne maalit irti. Huom. figut ovat muovisia!
Why so serious?
Itse olen käyttänyt tärpättiä joka on toiminut ihan hyvin.
Seuraava varmaankin suosittelee joko jarrunestettä tai mäntysuopaa. Jarrunestettä en ole henk. koht. kokeillut kun en ole sitä erikseen jaksanut lähteä hankkimaan. Mäntysuopa ei ainakaan omalla kohdalla niitä maaleja irroittanut.
Seuraava varmaankin suosittelee joko jarrunestettä tai mäntysuopaa. Jarrunestettä en ole henk. koht. kokeillut kun en ole sitä erikseen jaksanut lähteä hankkimaan. Mäntysuopa ei ainakaan omalla kohdalla niitä maaleja irroittanut.
Yllä oleva viesti on ainoa oikea totuus ja se että minä olen väärässä ei muuta sitä asiaa mitenkään. 
- Hands_of_blue
Äläs puhu paskaa. Näytä minulle muovifigu, joka on ollut asetonissa ja jossa on edes yksi yksityiskohta vielä tallessa.Metsuri kirjoitti:Asetoni toimii hyvin. Ei syövytä (saattaa ehkä vähän haurastuttaa) muovifiguja kunhan ei uita niitä siellä kovin kauaa.
Mutta tosiaan Dot4 merkkinen jarruneste on paras kokeilemani aine muoville ja olen kokeillut sentään todella monta ainetta.
Komppaan, nuo normi jarrunesteet ovat varsin hyviä ja tehokkaita maalin ja lakanpoistajia.
Sitkeimmissä tapauksissa tosin joutuu antamaan ukkelin uiskennella kohtuullisen pitkänkin tovin, eräs tapaus vaati yli vuorokauden uiskentelun, kun käytettynä figun ostin ja näytti ettei juuriharjankaan kanssa maali meinaa irrota. Noh, vuorokauden lillumisen jälkeen asia olikin toisin.
Nämä tapaukset ovat tosin ainakin itselläni ovain muutaman käytetyn figun kirous. Tuossakin vekkulissa oli laskujeni mukaan 5 maalikerrosta päällekäin, joista osa oli jotakin todella outoa maalia, eli ei varmaankaan pienoismallimaaleja alunperinkään.
Eipä silti, ei ukko ollut moksiskaan moisesta käsittelystä. Heikoimmat liimaukset saattavat kyllä ratketa uimareissulla, mutta itse muovi taikka metalli ei kärsi.
Kannattaa silti tarkistaa esim. näiltä foorumeilta ihmisten käyttökokemuksia ko. tuotteesta, ennen suurempia pulikointiretkiä.
Lisäksi on hyvä muistaa etteivät nuo nesteet ole mitään vettä, vaan monesti kohtuullisen tympeitä tapauksia, jos joutuvat tekemiseen ihon (ei missään tapauksessa silmien kanssa) kanssa. Suojakäsineet esim kumihanskat ovatkin hyväksi lotraamisen kanssa.
Sitkeimmissä tapauksissa tosin joutuu antamaan ukkelin uiskennella kohtuullisen pitkänkin tovin, eräs tapaus vaati yli vuorokauden uiskentelun, kun käytettynä figun ostin ja näytti ettei juuriharjankaan kanssa maali meinaa irrota. Noh, vuorokauden lillumisen jälkeen asia olikin toisin.
Nämä tapaukset ovat tosin ainakin itselläni ovain muutaman käytetyn figun kirous. Tuossakin vekkulissa oli laskujeni mukaan 5 maalikerrosta päällekäin, joista osa oli jotakin todella outoa maalia, eli ei varmaankaan pienoismallimaaleja alunperinkään.
Eipä silti, ei ukko ollut moksiskaan moisesta käsittelystä. Heikoimmat liimaukset saattavat kyllä ratketa uimareissulla, mutta itse muovi taikka metalli ei kärsi.
Kannattaa silti tarkistaa esim. näiltä foorumeilta ihmisten käyttökokemuksia ko. tuotteesta, ennen suurempia pulikointiretkiä.
Lisäksi on hyvä muistaa etteivät nuo nesteet ole mitään vettä, vaan monesti kohtuullisen tympeitä tapauksia, jos joutuvat tekemiseen ihon (ei missään tapauksessa silmien kanssa) kanssa. Suojakäsineet esim kumihanskat ovatkin hyväksi lotraamisen kanssa.
...ja taas mennään...
- The Captain
- Valvoja
Ei, vaan Sotun Haku-toiminnon käyttämistä. Maalinpoistosta kysellään sen verran tiuhaan, että pienellä etsiskelyllä pitäisi löytyä neuvo. No, nytpähän on taas yksi ketju arkistoitavaksi ja hakutärpiksi.SMusta kirjoitti: Seuraava varmaankin suosittelee joko jarrunestettä tai mäntysuopaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.