Yksipuolinen ammunta
- Lord Mikke
Yksipuolinen ammunta
Mainitsin jokunen aika sitten että en jaksa ammuntakisoja, enkä jaksa vieläkään, mutta kävimpä sitten armeijani läpi:
Liskot, Hordes kaikilla markeilla, örkit, Bretonnia...
Ja muutenkin tulee liikutettua aivan ylenpaattisesti. Skinkit räiskivät blowpipeilla, mutta siinä ei ole niin paljoa hohtoa. Kysynkin teiltä siis, saisiko ammunnasta tehtyä yksipuolista voittajaa, siis ei tuliaseilla, vaan jouseilla ja pulteilla? Karmeita tuli- ideoita olen saanut, mutta en tiedä tehosta niin tarkalleen. Lisäksi rotumaininnat olisivat ihan kivoja.
Ideana olisi siis poiketa normaalista pelityylistä ja koittaa jotain uutta.
Liskot, Hordes kaikilla markeilla, örkit, Bretonnia...
Ja muutenkin tulee liikutettua aivan ylenpaattisesti. Skinkit räiskivät blowpipeilla, mutta siinä ei ole niin paljoa hohtoa. Kysynkin teiltä siis, saisiko ammunnasta tehtyä yksipuolista voittajaa, siis ei tuliaseilla, vaan jouseilla ja pulteilla? Karmeita tuli- ideoita olen saanut, mutta en tiedä tehosta niin tarkalleen. Lisäksi rotumaininnat olisivat ihan kivoja.
Ideana olisi siis poiketa normaalista pelityylistä ja koittaa jotain uutta.
Peril of Warp
- Half-breed
Jousien heikon tehon takia ampumahelvetin tekeminen pelkistä jousista ja pulttereista voisi olla aika haastavaa, ellei mahdotonta, mutta nämä nyt ainakin voisivat toimia.
Wood elves
Nämä kaverit saavat kuitenkin paljon tarkkoja ampujia ja kun vielä ovat tarpeeksi mobiileja, niin voivat väistellä vihun mättöyksiköitä. Heikkoutena tässä on kovan iskuvoiman puute täysin, joten ritarien ja isojen mörköjen kanssa voidaan olla helisemässä.
Dark Elves
Jälleen kerran tarkkaan ampuvat joukot ja kun lisäksi tähän lisätään suuri tulinopeus ja repeater bolt throwerit, niin nämä voivat olla ihan kova luu purtavaksi.
Käävät
Crossboweja ja pulttereita vain. Taas yksi kova luu purtavaksi.
Örkit & gobot
Näille saa Paljon ampujia ja pulttereita, joten eiköhän sieltä pitäisi tulla niitä osumia, mutta kun eivät ne joukot ihan luotettavia ole...
Tässä nyt minun ajatukset kaikista mahdollisista nuoli ja pultteriampujahelvetti armeijoista.
Wood elves
Nämä kaverit saavat kuitenkin paljon tarkkoja ampujia ja kun vielä ovat tarpeeksi mobiileja, niin voivat väistellä vihun mättöyksiköitä. Heikkoutena tässä on kovan iskuvoiman puute täysin, joten ritarien ja isojen mörköjen kanssa voidaan olla helisemässä.
Dark Elves
Jälleen kerran tarkkaan ampuvat joukot ja kun lisäksi tähän lisätään suuri tulinopeus ja repeater bolt throwerit, niin nämä voivat olla ihan kova luu purtavaksi.
Käävät
Crossboweja ja pulttereita vain. Taas yksi kova luu purtavaksi.
Örkit & gobot
Näille saa Paljon ampujia ja pulttereita, joten eiköhän sieltä pitäisi tulla niitä osumia, mutta kun eivät ne joukot ihan luotettavia ole...
Tässä nyt minun ajatukset kaikista mahdollisista nuoli ja pultteriampujahelvetti armeijoista.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Se, että kerran munkitit night goblineilla, ei vielä tee niistä emmentaalia. Minä olen tappanut vissiin 2 tyyppiä night goblinien jousilla. Koko sinä aikana kun olen pelannut. Mutta minun onneni hipookin jo kapteenin partaa, en siis osaa heittää noppaa.Ratovaari kirjoitti:Luotettavia eivät ehkä ole, mutta tehokkaita, tapoin viidellä Night Goblinin nuolella 3 Empiren ritaria.Half-breed kirjoitti:Örkit & gobot
-
Rotten sound
Kyllä ne goblinit tekevät, jotakin kun niitä on kentällä 300 jousien kanssa rätkimässäRogue kirjoitti:Se, että kerran munkitit night goblineilla, ei vielä tee niistä emmentaalia. Minä olen tappanut vissiin 2 tyyppiä night goblinien jousilla. Koko sinä aikana kun olen pelannut. Mutta minun onneni hipookin jo kapteenin partaa, en siis osaa heittää noppaa.Ratovaari kirjoitti:Luotettavia eivät ehkä ole, mutta tehokkaita, tapoin viidellä Night Goblinin nuolella 3 Empiren ritaria.Half-breed kirjoitti:Örkit & gobot
"Ja rotten, ymmärrät kai, että minulla ei ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan."
-The Chosen Of Waagh
-The Chosen Of Waagh
-
Rotten sound
Sain uuden ideanflagu kirjoitti:16 tuuman kantamalla?
Bullshit. Yksi tai kaksi ammuntaa jonka jälkeen vastustaja on iholla. Ammunta tulee olemaan tehotonta ellet pidä gobbojasi älyttömän leveissä riveissä ja silloin staattinen reso häsyssä on vähän niin ja näin.
Kentän leveitä yksi rankisiä n.gobbo ryhmiä peräkanaa
"Ja rotten, ymmärrät kai, että minulla ei ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan."
-The Chosen Of Waagh
-The Chosen Of Waagh
- Half-breed
Welffeillä ne 20 waywatcheria voisivat olla jännä valinta:::
Ampuva armeija on harvemmin muita vaihtoehtoja tehokkaampi tai tuhovoimaisempi, liike vain puuttuu, joten alanvaltaamisskenuissa ei ole saumaa. Täysi fullshoota toimii harvoin, kun niin moni armeija on konna. Turnauksissa kohdattavat dryadit nauravat kaikelle, ne pitäisi bänniä.
Kaaoskääpiöille saa halpoja bolt throwereita, joten armeijaansa saa sen kymmenen sotakonetta tekemättä siitä kuitenkaan istuvaa köntystä.
Ampuva armeija on harvemmin muita vaihtoehtoja tehokkaampi tai tuhovoimaisempi, liike vain puuttuu, joten alanvaltaamisskenuissa ei ole saumaa. Täysi fullshoota toimii harvoin, kun niin moni armeija on konna. Turnauksissa kohdattavat dryadit nauravat kaikelle, ne pitäisi bänniä.
Kaaoskääpiöille saa halpoja bolt throwereita, joten armeijaansa saa sen kymmenen sotakonetta tekemättä siitä kuitenkaan istuvaa köntystä.
-
Rotten sound
Ja viellä turneeseen hankit semmosen ison rampin, jotta kaikki voivat ampua. Tietysti perustelet rampin/jyrkän mäen fluffilla ja ammut katapulteilla, vaikka eivät nää vihollista. "No kun nää goblinit tykkää olla mäen lähellä ja katapultit haluaa ampua sumassa"Wellu kirjoitti:Sarkasmi on taidettaHalf breed kirjoitti:Sarkasmia. Pakko olla, sillä eihän tuo toimi, kun ei ne takana olevat näe kaveriensa läpi.
Asiaan taas kyllä full shoota voi toimia, mutta vain hitaisiin armeijoihin.
-The Chosen Of Waagh
-The Chosen Of Waagh
-
DeathWizard
- Peliporukkavalvoja
(Örkeille ja) Goboille ampumishelvetti:
Ngobboja jousilla ja muutamiin yksiköihin fanaatikot suojaamaan jos ne vastustajan lähistelijät änkeävät liian lähelle.
Pulttereita/Rock Lobbia riippuen kukkuloiden/maaston määrästä. Rock lobballa humauttelee sinne metikkoon jos ei muuta keksi.
Doom Divereita!
Kenraaliksi vaikka Skarsnik.
Ngobboja jousilla ja muutamiin yksiköihin fanaatikot suojaamaan jos ne vastustajan lähistelijät änkeävät liian lähelle.
Pulttereita/Rock Lobbia riippuen kukkuloiden/maaston määrästä. Rock lobballa humauttelee sinne metikkoon jos ei muuta keksi.
Doom Divereita!
-Mikäpä pahan tappaisi?
Ja wolffeja ottamaan vastustajan sotakoneet pois ??DeathWizard kirjoitti:(Örkeille ja) Goboille ampumishelvetti:
Doom Divereita!
"I Speak Spanish to God, Italian to Women, French to Men, and German to My Horse"
- Charles V
http://fi4.gloryoffellowland.com/?ref_a=asdius
- Charles V
http://fi4.gloryoffellowland.com/?ref_a=asdius
Toi että ottaa sotakoneita niin paljon kun on kukkuloita on aika vaikeeta koska:
1) Turnauksissa ei tiedä mitä maastoa on
2) Turnauksissa ei saa liikuttaa maastoa
3) On vain 50% mahdollisuus saada se parempi puoli ampumiseen
4) Ja vaikka pelaisi tavallisesti ja tekee maaston sääntökirjan mukaan, on yhä se 50% mahdollisuus että et saa juuri sitä puolta mille teit tykkikukkulat
1) Turnauksissa ei tiedä mitä maastoa on
2) Turnauksissa ei saa liikuttaa maastoa
3) On vain 50% mahdollisuus saada se parempi puoli ampumiseen
4) Ja vaikka pelaisi tavallisesti ja tekee maaston sääntökirjan mukaan, on yhä se 50% mahdollisuus että et saa juuri sitä puolta mille teit tykkikukkulat
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
-
DeathWizard
- Peliporukkavalvoja
Sinne sen sotakoneen suuntaan kuitenkin. Vaikka kyseessä onkin GW:n peli, niin eikai se nyt sentään noin hölmösti toimi.DeathWizard kirjoitti:Siksipä juuri ne Rock Lobbat ja Doom Diverit jos et saa niitä kukkuloita. Ei sinun tarvitse nähdä kuin yksi sotakone siellä kukkulalla niin voit ampua muuallekin...
"Miehet! Tuolla pohjoisessa on mäjen päällä vihollisen tykki, kääntääkää kivilinko itään, ja ammutaan tuonne metsän taakse sellaiset 400metriä. Siellä on kai jotain!"
-
DeathWizard
- Peliporukkavalvoja
Tässä pointtina olikin se, että voi ampua lyhyitä laukauksia osuen yksiköihin ja/tai luottaa siihen ammuksen sivummalleharhautumiseen. Myös yksiköiden väliin voi jättää raon, josta näkee muuallekin kuin kukkuloille/large targetteihin/ratsuväkeen. En vain viitsinyt itsestäänselvyyttä edelliseen viestiin.
-Mikäpä pahan tappaisi?