Kysymys (mitä eroa on basecoatilla ja primerilla)
-
CinderShade
Kysymys (mitä eroa on basecoatilla ja primerilla)
Onko primer ja basecoat sama asia??mä en oo ku citadelin mustalla spraylla baseannu eikä sitten mitään muuta ku maalata kuten tavallisesti.
The shadow falls every night,
So does the sun rise every morning...
Re: Kysymys (mitä eroa on basecoatilla ja primerilla)
Primer on maali, jolla pohjamalaataan maalaamton figu. Basecoat on ensimmäinen maalikerros(tai itseasiassa useampi maalikerros).CinderShade kirjoitti:Onko primer ja basecoat sama asia??mä en oo ku citadelin mustalla spraylla baseannu eikä sitten mitään muuta ku maalata kuten tavallisesti.
-
CinderShade
Siis tavallaan basecoatti on se kerros jonka laitat pohjamaalin päälle. Basecoat ei ole vapaaehtoinen, kaikki basecoattaavat figunsa jos maalaavat. Musta primer voi myös toimia basecoattina mustissa tai hyvin tummissa alueissa.CinderShade kirjoitti:käyttääkö monet/kannattaako käyttää?
eikö citadelin sprayit tee kummatkin hommat?
Siis jos sulla on figu mustaksi primetettynä ja haluaisit sille sinisen viitan, niin yksi hyvin yleinen vaihtoehto aloittaa olisi basecoatata se ensin jollain sinisen sävyllä (eli maalata tasainen kerros sitä sinistä siihen viittaan).
And they wonder how he dealt with stress so well..
-
CinderShade
no sitä minäkin, meni pää sekasin ku selasin foorumeja ja muuta.VJ kirjoitti:Siis tavallaan basecoatti on se kerros jonka laitat pohjamaalin päälle. Basecoat ei ole vapaaehtoinen, kaikki basecoattaavat figunsa jos maalaavat. Musta primer voi myös toimia basecoattina mustissa tai hyvin tummissa alueissa.CinderShade kirjoitti:käyttääkö monet/kannattaako käyttää?
eikö citadelin sprayit tee kummatkin hommat?
Siis jos sulla on figu mustaksi primetettynä ja haluaisit sille sinisen viitan, niin yksi hyvin yleinen vaihtoehto aloittaa olisi basecoatata se ensin jollain sinisen sävyllä (eli maalata tasainen kerros sitä sinistä siihen viittaan).
en mä oo koskaan käyttänyt muuta kuin mustaa sprayiä ja siihen päälle sitten maalataan loput.
mä taas en oo maalannutkaan vaaleita tyyppejä.
The shadow falls every night,