"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kysymys (mitä eroa on basecoatilla ja primerilla)

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
CinderShade

Kysymys (mitä eroa on basecoatilla ja primerilla)

Viesti Kirjoittaja CinderShade »

Onko primer ja basecoat sama asia??mä en oo ku citadelin mustalla spraylla baseannu eikä sitten mitään muuta ku maalata kuten tavallisesti.
The shadow falls every night,
So does the sun rise every morning...
VC
Viesti:

Re: Kysymys (mitä eroa on basecoatilla ja primerilla)

Viesti Kirjoittaja VC »

CinderShade kirjoitti:Onko primer ja basecoat sama asia??mä en oo ku citadelin mustalla spraylla baseannu eikä sitten mitään muuta ku maalata kuten tavallisesti.
Primer on maali, jolla pohjamalaataan maalaamton figu. Basecoat on ensimmäinen maalikerros(tai itseasiassa useampi maalikerros).
CinderShade

käyttääkö monet/kannattaako käyttää?
eikö citadelin sprayit tee kummatkin hommat?
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

CinderShade kirjoitti:käyttääkö monet/kannattaako käyttää?
Siis tavallaan basecoatti on se kerros jonka laitat pohjamaalin päälle. Basecoat ei ole vapaaehtoinen, kaikki basecoattaavat figunsa jos maalaavat. Musta primer voi myös toimia basecoattina mustissa tai hyvin tummissa alueissa.
Siis jos sulla on figu mustaksi primetettynä ja haluaisit sille sinisen viitan, niin yksi hyvin yleinen vaihtoehto aloittaa olisi basecoatata se ensin jollain sinisen sävyllä (eli maalata tasainen kerros sitä sinistä siihen viittaan).
And they wonder how he dealt with stress so well..
CinderShade

VJ kirjoitti:
CinderShade kirjoitti:käyttääkö monet/kannattaako käyttää?
Siis tavallaan basecoatti on se kerros jonka laitat pohjamaalin päälle. Basecoat ei ole vapaaehtoinen, kaikki basecoattaavat figunsa jos maalaavat. Musta primer voi myös toimia basecoattina mustissa tai hyvin tummissa alueissa.
Siis jos sulla on figu mustaksi primetettynä ja haluaisit sille sinisen viitan, niin yksi hyvin yleinen vaihtoehto aloittaa olisi basecoatata se ensin jollain sinisen sävyllä (eli maalata tasainen kerros sitä sinistä siihen viittaan).
no sitä minäkin, meni pää sekasin ku selasin foorumeja ja muuta.
en mä oo koskaan käyttänyt muuta kuin mustaa sprayiä ja siihen päälle sitten maalataan loput.
mä taas en oo maalannutkaan vaaleita tyyppejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”