"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

MARPAT

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Markus

MARPAT

Viesti Kirjoittaja Markus »

Hei olen tässä miettinyt siirtyä citadelin väreistä Vallejon maaleihin, lähinnä model color sarjaa meinasin.

Meinasin maalata imperial gurdini MARPAT:lla, mutta kun en noista Vallejon maaleista vielä mitään tiedä joten kysyn mitkä värit soveltuvat seuraavan maastokuvion luomiseen:

Kuva

Miellumin vastauksia henkilöltä joka tietää mistä puhuu, eikä vaan kasvata post counttiaan ihan turhanpäiväisillä vastauksilla.

MARPAT maalaisin valkoiselle pojavärille, ihan soveltuvuuden/kokeilun halusta.

Tuli myös mieleen millä tekniikalla kannattaa MARPAT:a maalata?
Ja kannattaako se maalata, kuin kohde joka on 100m päässä vai lähellä, tarkoitan siis sitä kuinka paljon sävyt ovat lähellä toisiaan koska digitaalisen maastokuvion periaatehan on että värit sotkeutuvat toisiinsa pitkällä matkalla ja täten hahmo on vaikeampi huomata. Vai tekisinkö sävyillä jotka on samat kuin läheltä katsottuna.

Toivottavasti joku ymmärsi edellisen kappaleen.

Hyvää Joulua ja kiitos avusta!
Pesis

Viesti Kirjoittaja Pesis »

Ihan vain sen takia, että ihmiset ymmärtäisivät mistä kuviosta on kyse, minä ainakin tekisin samannäköistä, kuin se on läheltäkin katsottuna. Maaleista en tiedä kun en vallejoa pahemmin käytä, mutta onnea yritykseen. Ps. Laitahan sitten kuvia tänne, kiinnostaa jo nyt millaisia niistä tulee.
patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
http://2011.piraattivaalit.fi/
Dead Maniac
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dead Maniac »

Tässä olisi Work In Progress-foorumilta CADPAT-kuviota, taisi tuo Sonic_Monkey käyttää Citadelin maaleja, mutta jos jotain käpyä saisit.
Time waits for no slave.

Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Maastokuvioita en ole niinkään maalannut, mutta maalien suhteen voisin antaa muutaman vinkin.

Eli jos vallejon model coloria niin kenties seuraavat maalit sopisivat:

Vihreä: 980 Black green
ruskea: 846 Mahogany brown
vaaleat kohdat: 876 Brown sand, tai kenties joku GW:n kommando khakia vastaava. KK on ehkä hieman liian vaalea sellaisenaan
Musta: hmmmm ;) 950 Black
Modern cars - they all look like electric shavers.
Beowulf

Viesti Kirjoittaja Beowulf »

Itse en lähtisi maalaamaan MARPATtia tai muita digitaali-kuvioita figuihin. Ainakaan imperial guardeihin, koska yleensä IG-armeijoissa miehiä saattaa olla tod. paljon. Itse kerran maalasin saksalaisten splittertarn kuviolla parit housut ja se riitti mulle, ei kiitos enään ikinä. Tärkeintä hommassa on hyvä pienehkö pensseli ja karut korostukset.
Itse sitten vielä maalailin muutaman ruskean washin siihen päälle jotta karkeat korostukset eivät erottuisi niin hyvin.

Jos maastokuvion haluaa suosittelen jotain helpompaa, woodlandia, tigerstripeä, tri-color desertiä, strichtarnia tai jotain m91:sen tyylistä. Helpompia maalata kun kuviot on isompia. Strichtarn olisi helpohko ratkaisu, khaki pohja ja siihen ruskeita viivoja. Myös jokin GW:n maastokuvio saattaisi olla helpompi ratkaisu, niissä kun kuviot tuppavat olemaan isoja ja helpohkoja maalata.

Tuo MARPAT kuva vaikuttaa vähän tummalta, mielestäni värit ovat oikeasti vähän vaaleampia.
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Olisin erilainen nuori ja laittaisin tuon ruskean tuosta suoraan pohjamaaliksi.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Maelis kirjoitti:Olisin erilainen nuori ja laittaisin tuon ruskean tuosta suoraan pohjamaaliksi.
Suositelen. Valkoisella et saa kuin suttuisen figun ja hermoromahduksen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”