Spray maalien poisto
Spray maalien poisto
no , kysymys taisikin tulla jo otsikossa. Onko mahdollista poistaa spray maaleja figun pinnasta ja jos voi niin miten ?
-
Griefbringer
Vaikka niitä maalinpoistoketjuja onkin se tuhat ja sata niin kirjoitetaan nyt tähänkin kun kerran spraymaaleista on kyse.
Juurikin äsken harjasin mäntysuovassa lilluttamiani figuja. Joululomateknisistä syistä johtuen lillutusaika venyi lähemmäs 20 päivää, joten kaiken maalin pitäisi olla enemmän tai vähemmän irronnut. Spraymaali ei lähtenyt yhdestäkään muovifigusta irti. Metallisistakin heikohkosti.
Eli sprayn irroittamiseen suosittelen jotain muuta ainetta tai useampaa liotus-harjaus- kertaa.
Juurikin äsken harjasin mäntysuovassa lilluttamiani figuja. Joululomateknisistä syistä johtuen lillutusaika venyi lähemmäs 20 päivää, joten kaiken maalin pitäisi olla enemmän tai vähemmän irronnut. Spraymaali ei lähtenyt yhdestäkään muovifigusta irti. Metallisistakin heikohkosti.
Eli sprayn irroittamiseen suosittelen jotain muuta ainetta tai useampaa liotus-harjaus- kertaa.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Taas on luettu niitä aiempia posteja oikein urakalla ennen kuin on menty vastaamaan, vai?Scoundrel kirjoitti: Juurikin äsken harjasin mäntysuovassa lilluttamiani figuja. Joululomateknisistä syistä johtuen lillutusaika venyi lähemmäs 20 päivää, joten kaiken maalin pitäisi olla enemmän tai vähemmän irronnut. Spraymaali ei lähtenyt yhdestäkään muovifigusta irti. Metallisistakin heikohkosti.
Eli sprayn irroittamiseen suosittelen jotain muuta ainetta tai useampaa liotus-harjaus- kertaa.sensei kirjoitti:Tuo mäntysuopa taitaa olla paras keino.
- Pyöveli
- Kirjoitti miljoonannen viestin
Kokeneemmat suosittelevat varmaan kaikissa aikaisemmissa maalit-pois ketjuissa jarrunestettä, mutta itse olen kyllä sitä mieltä että Fairy Power Spray on kaikkein ns. turvallisin vaihtoehto.
Ei ehkä ole yhtä nopea ja tehokas, mutta eipähän ole ainakaan näkö, yms muut vastaavat niin suuressa vaarassa kuin kovemmilla aineilla.
Ei ehkä ole yhtä nopea ja tehokas, mutta eipähän ole ainakaan näkö, yms muut vastaavat niin suuressa vaarassa kuin kovemmilla aineilla.
Careful what you wish - You just might get it...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Mäntysuopa ja fairy power spray
Pitääkö noin kauan liuottaa mäntysuovassa? Kiitos neuvosta.
Mutta mites toi power spray? Onko se vähemmän aikaa vievä ja tehokas kuitenkin?
Mutta mites toi power spray? Onko se vähemmän aikaa vievä ja tehokas kuitenkin?
Löytyy.
- Pyöveli
Re: Mäntysuopa ja fairy power spray
Itse kun poistan Power Spraylla, niin annan metallifigujen muhia spray-käsittelyn jälkeen vajaan vuorokauden ja vanhat maalit on ainakin mulla lähteneet kuin kuppa Töölöstä...Pluton12 kirjoitti:Mutta mites toi power spray? Onko se vähemmän aikaa vievä ja tehokas kuitenkin?
Muovifiguissa en ole poistanut maaleja kuin tankeista, joista on maaleista ainakin suurin osa lähtenyt kertakäsittelyllä muutaman tunnin spray-käsittelyn jälkeen. Osaa pohjamaaleista en ole saanut irti, mutta liekö jotenkin olleet liiman tms. kanssa kosketuksissa...
Luonnollisestikin hammasharjaa tai kynsiharjaa saa vinguttaa...
outoa, minulla menee kymmenisen minuuttia power sprayn kanssa ja maalit, myös pohjamaalit, ovat lähteneet tarpeeksi hyvin, jotta sen figun uskaltaa maalata uudelleen, eli pieniä alueita joista meeli ei ole lähtenyt, mutta tämän voi kaiketi eliminoida pidentämällä liotusaikaa/käsittelemällä uudelleen. muovifiguihin en ole vielä koittanut...Pyöveli kirjoitti:Itse kun poistan Power Spraylla, niin annan metallifigujen muhia spray-käsittelyn jälkeen vajaan vuorokauden ja vanhat maalit on ainakin mulla lähteneet kuin kuppa Töölöstä...Pluton12 kirjoitti:Mutta mites toi power spray? Onko se vähemmän aikaa vievä ja tehokas kuitenkin?
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
- Pyöveli
Varmasti se aika voi olla lyhyempikin ja maalit lähtee, minulla vain yleinen toimintatapa on sprayata figu illalla ja hangata maalit seuraavana päivänä duunien jälkeen. Hätäisemmät voivat varmaankin todella ajella maalit pois vartin jälkeenkin...Sephirot kirjoitti:outoa, minulla menee kymmenisen minuuttia power sprayn kanssa ja maalit, myös pohjamaalit, ovat lähteneet tarpeeksi hyvin, jotta sen figun uskaltaa maalata uudelleen, eli pieniä alueita joista meeli ei ole lähtenyt, mutta tämän voi kaiketi eliminoida pidentämällä liotusaikaa/käsittelemällä uudelleen. muovifiguihin en ole vielä koittanut...Pyöveli kirjoitti:Itse kun poistan Power Spraylla, niin annan metallifigujen muhia spray-käsittelyn jälkeen vajaan vuorokauden ja vanhat maalit on ainakin mulla lähteneet kuin kuppa Töölöstä...Pluton12 kirjoitti:Mutta mites toi power spray? Onko se vähemmän aikaa vievä ja tehokas kuitenkin?
Jarruneste toimii oikeasti, kunhan ei pistä silmiin tai muuten.Xenon kirjoitti:Kiitoksia, pitääpä hankkia tuota litkua joskus. Jarruneste ei kuulosta houkuttavalta
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!